کد خبر : 208965
تاریخ انتشار : شنبه 18 شهریور 1402 - 22:39

همه چیز درباره اخذ ویزای توریستی کشورهای اروپایی

همه چیز درباره اخذ ویزای توریستی کشورهای اروپایی

کشور فرانسه یکی از کشورهایی است که همواره تعداد زیادی از گردشگران در جهان از آن بازدید می‌کنند و جزء ۱۰ کشور برتر برای گردشگری در جهان است. این کشور با داشتن جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد همواره جزء پر طرفدارترین کشورهای اروپایی برای صنعت توریست در جهان بوده است. این کشور از سال ۱۹۹۷ عضو

کشور فرانسه یکی از کشورهایی است که همواره تعداد زیادی از گردشگران در جهان از آن بازدید می‌کنند و جزء ۱۰ کشور برتر برای گردشگری در جهان است. این کشور با داشتن جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد همواره جزء پر طرفدارترین کشورهای اروپایی برای صنعت توریست در جهان بوده است. این کشور از سال ۱۹۹۷ عضو اتحادیه اروپا شده است و جزء ۲۶ کشور شینگن است. با داشتن ویزای توریستی فرانسه می‌توانید به ۲۵ کشور دیگر حوزه شینگن هم بروید. با ویزا فوری همراه باشید تا راه‌های کسب ویزای توریستی فرانسه را بهتر بشناسید.

ویزای توریستی فرانسه VFS

از دو طریق می‌توانید ویزای توریستی فرانسه را بگیرید؛ یکی سفارت فرانسه و دیگری مرکز VFS Global. با توجه به آنکه متقاضیان ویزای توریستی فرانسه همواره زیاد بوده‌اند، سفارت فرانسه تصمیم گرفته برخی از امور رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان ویزای توریستی فرانسه را برون سپاری کرده و به این مرکز بسپارد تا کارها سریع‌تر و راحت‌تر پیش برود. مرکز VFS گلوبال نماینده تام الاختیار سفارت فرانسه در ایران است و تمام مراحل گرفتن ویزای فرانسه از انگشت‌نگاری تا وقت مصاحبه در این مرکز انجام می‌شود.

شرایط گرفتن ویزای توریستی فرانسه

کشور فرانسه جزء معدود کشورهایی است که به راحتی ویزا صادر نمی‌کند و برای صدور ویزا چند شرط دارد که حتما باید آن‌ها را داشته باشید:

  • کشور فرانسه به کسانی که تا به حال به کشورهای حوزه شینگن نرفته‌اند و ویزای شینگن نداشته‌اند ویزای فرانسه نمی‌دهد. بهتر است برای اولین سفر به حوزه شینگن کشور فرانسه را انتخاب نکنید، چون شانسی برای گرفتن ویزای این کشور نخواهید داشت.
  • این شرایط برای همه اعضای خانواده کماکان صادق است، پس تصور نکنید که اگر سرپرست خانوار ویزای شینگن داشته باشد کافی است تا برای دیگر افراد خانواده هم ویزا صادر شود. باید از قبل همه اعضا یکبار حداقل ویزای شینگن داشته باشند.
  • حداقل مقدار تمکن مالی برای سفر به فرانسه ۳۰۰ میلیون تومان است و در کنار آن گردش مالی ۶ ماه آخر حساب شما هم تأثیر زیادی در صدور ویزای توریستی فرانسه دارد.
  • اگر می‌خواهید ویزای مولتی فرانسه را بگیرید باید از تاریخ گرفتن ویزای شینگن قبلی شما حداقل یک سال گذشته باشد.

مدارک مورد نیاز برای گرفتن ویزای توریستی فرانسه

تمام مدارکی که ارائه می‌کنید باید به زبان انگلیسی ترجمه شده باشند و هیچ نیازی به مهر وزارت خارجه و تأییدیه دادگستری نیست.

  • اصل پاسپورت که حداقل ۶ ماه از تاریخ اعتبار آن باقی مانده باشد و دو صفحه سفید روبه‌روی هم داشته باشد
  • همچنین کپی تمام ویزاهای شینگن گذشته و ویزاهای کانادا و آمریکا و انگلیس که در پاسپورت موجود است
  • بلیط هواپیما که به صورت رسمی و قطعی با تاریخ رفت و برگشت رزرو شده باشد
  • اصل پاسپورت‌های قدیمی به علاوه کپی تمام ویزاهای شینگن و کشورهای دیگر اگر رفته‌اید
  • اصل شناسنامه‌ها
  • بیمه مسافرتی شینگن
  • ۲ قطعه عکس جدید ۴.۵ * ۳.۵ (۳ ماه اخیر) رنگی با زمینه سفید، که در هیچ پاسپورت دیگر ثبت نشده باشد

وقت گرفتن از سفارت

فراموش نکنید که باید بر اساس شرایط و قوانین سفارت وقت ویزای شینگن را بگیرید. اگر وقت کافی برای سفر ندارید باید وقت فوری از سفارت بگیرید تا سفرتان عقب نیفتد.

مراجعه به سفارت

بعد از تمام این مراحل به سفارت مراجعه کنید و مدارک خود را در تاریخی که برایتان مشخص شده ارائه دهید و منتظر بمانید تا جواب سفارت به دست شما برسد.

ویزای توریستی فرانسه چند روز است؟

این ویزا فقط برای کسانی صادر می‌شود که قصد دارند برای سفر تفریحی به فرانسه بروند و با این ویزا به هیچ عنوان نمی‌توانید در این کشور کار کنید. تنها خدماتی که می‌توانید از آن بهره ببرید خدمات پزشکی و بیمارستان است. این ویزا به مدت حداکثر سه ماه یا ۹۰ روز صادر می‌شود؛ ضمن اینکه بررسی مدارک شما حداقل دو هفته طول می‌کشد و در این مدت پاسپورت شما نزد سفارت باقی می‌ماند.

ویزای توریستی شینگن

حال که درباره ویزای توریستی فرانسه و مدارک مورد نیاز آن برای شما توضیح دادیم، بد نیست کمی هم درباره ویزای توریستی شینگن و شرایط گرفتن آن برای شما بگوییم.

اگر شما هم می‌خواهید ویزای توریستی شینگن بگیرید باید بدانید که این ویزا بر اساس مدت زمان اقامت به انواع مختلفی تقسیم می‌شود:

ویزای نوع A: این ویزا تنها برای کسانی صادر می‌شود که می‌خواهند از فرودگاه‌های عضور کشورهای شینگن استفاده کنند و قصد اقامت در این کشورها را ندارند. همان طور که مشخص است این ویزا فقط به قصد ترانزیت صادر شده و ارزش دیگری ندارد و با آن نمی‌توانید از محیط فرودگاه خارج شوید.

ویزای نوع B: این ویزا تنها ۵ روز اعتبار دارد و مدت اقامت آن در کشور شینگن تنها ۵ روز است و بعد از این مدت باید بلافاصله از کشور خارج شوند.

ویزای نوع C : این ویزا به مدت ۹۰ روز اعتبار دارد و فرد دارنده این ویزا می‌تواند در بازه زمانی ۱۸۰ روز، به مدت ۹۰ روز درکشورهای حوزه شینگن بماند. در ضمن فرقی ندارد که ویزای فرد متقاضی یکبار ورود یا دو بار ورود یا چند بار ورود باشد.

ویزای نوع D: این ویزا برای زمان‌های طولانی مانند تحصیل یا کار صادر می‌شود.

هزینه ویزای توریستی شینگن

باید گفت که هزینه ثابت و مشخصی برای گرفتن ویزای توریستی شینگن وجود ندارد. این هزینه برای کشورهای مختلف متفاوت است. مثلا برای رفتن به کشورهای یونان، فرانسه، هلند یا اسپانیا باید مبلغ ۳۰۰ یورو بابت ویزا بپردازید، اما اگر بخواهید به ایتالیا یا آلمان بروید باید ۴۰۰ یورو پرداخت کنید و همین ویزا برای کشور لهستان رقمی در حدود ۶۰۰ یورو است.

ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا به دو نوع فوری و عادی تقسیم می‌شود که تفاوت این دو فقط در وقت سفارت و حضور در کارگزاری است. برای گرفتن ویزای توریستی ایتالیا لازم نیست برای مصاحبه وقت بگیرید، تنها باید وقت انگشت‌نگاری و تحویل مدارک به کارگزاری بگیرید.

شرایط گرفتن ویزای توریستی ایتالیا

ویزای توریستی ایتالیا کمترین میزان ریجکتی را دارد، اما شما باید برای گرفتن این ویزا شرایطی را که کشور ایتالیا برای دادن ویزای توریستی ایتالیا آورده است، داشته باشید.

تاریخچه سفر مناسب : کشور ایتالیا برای صدور ویزای ایتالیا ترجیح می‌دهد که چند سابقه سفر خارجی در پاسپورت شما ثبت شده باشد؛ منظور از سابقه سفر لزوما سفر به کشورهای حوزه شینگن نیست بلکه هر کدام از کشورهای اطراف ایران هم که رفته باشید جزء سابقه سفرهای خارجی شما به شمار خواهد آمد.

داشتن تمکن مالی مناسب : برای رفتن به کشور ایتالیا و صدور ویزای توریستی ایتالیا لازم است که حداقل ۳۰۰ میلیون در حساب شما پول باشد. البته که میزان تمکن مالی بر اساس یورو حساب می‌شود ولی تا حدودی این مبلغ و همچنین گردش مالی حساب شما نشانگر تمکن مالی شما برای سفر خواهد بود.

گردش حساب : همان طور که در بالا گفتیم، گردش حساب برای صدور ویزای تورستی ایتالیا هم واجب است. برای این کار لازم است تعداد تراکنش‌های خود را ارائه دهید. توجه داشته باشید که گردش حساب اشتباهی به سفارت ایتالیا ارائه ندهید، چون تمام این تراکنش‌ها از طریق سفارت این کشور استعلام می‌شود.

ویزای توریستی ایتالیا با دعوت‌نامه

اگر برای گرفتن ویزای توریستی ایتالیا دعوت‌نامه ارائه کنید شانس بیشتری برای گرفتن ویزای توریستی ایتالیا خواهید داشت. دعوت‌نامه باید در یکی از دفاتر شهرداری یا پلیس ثبت شده باشد. باید بدانید که بدون دعوت‌نامه هم می‌توانید این ویزا را بگیرید و تنها باید تمکن مالی بالا و گردش حساب خیلی خوب داشته باشید. همچنین باید محل اقامت و بلیت رفت و برگشت خود را رزرو کرده باشید.

نتیجه‌گیری

کسانی که قصد گرفتن ویزای توریستی شینگن یا دیگر کشورها را دارند باید تمام مدارک خود را به همان نحو که توضیح داده شد، آماده کنند تا کمترین میزان ریجکتی را برای صدور این ویزا داشته باشند. باید بدانید که برخی از دلایل ریجکت شدن ویزا می‌تواند نداشتن تمکن مالی مناسب، داشتن سوء سابقه، پاسپورتی که اعتبار کافی نداشته باشد و نداشتن دلایل کافی برای سفر و بازگشت به کشور مبدأ باشد. اگر تمام مدارک و ضوابط را رعایت کنید به راحتی می‌توانید ویزای توریستی خود را بگیرید، بدون آنکه نگرانی بابت ریجکتی آن داشته باشید. هر سوالی هم در این زمینه داشتید می‌توانید با کارشناسان ویزا فوری در میان بگذارید تا جواب خود را به سادگی دریافت کنید.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پریفرم

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تعمیرگاه نیسان مورانو

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

واچ تایم یوتیوب

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح