کد خبر : 69760
تاریخ انتشار : دوشنبه 10 آبان 1400 - 23:13

نشنال اینترست: لزومی به ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه نیست

نشنال اینترست: لزومی به ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه نیست

مجله نشنال اینترست آمریکا نوشت، جو بایدن باید نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند مثل کاری که در افغانستان کرد، چراکه پس از شکست داعش در سوریه دیگر دلیلی برای ماندن این نیروها در این کشور باقی نمانده است.  این مجله در گزارشی نوشت، تعهد واشنگتن به ابقای نیروهای نمادین در سوریه همزمان با

نشنال اینترست: لزومی به ماندن نیروهای آمریکایی در سوریه نیست

مجله نشنال اینترست آمریکا نوشت، جو بایدن باید نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج کند مثل کاری که در افغانستان کرد، چراکه پس از شکست داعش در سوریه دیگر دلیلی برای ماندن این نیروها در این کشور باقی نمانده است.

 این مجله در گزارشی نوشت، تعهد واشنگتن به ابقای نیروهای نمادین در سوریه همزمان با نبود هدف نهایی مشخصی که قابل تحقق باشد به خصوص درباره ادامه حمایت از کردهای سوریه اشتباه فاحش استراتژیک و تعهد به ماموریتی غیرپایدار است.

این مجله افزود: ماموریت رزمی علیه داعش به شکل گسترده با ماموریت کنونی در سوریه در تعارض است، چراکه طرد داعش از مناطق تحت اشغال خود ماموریتی محدود و قابل تحقق بود و نیروهای نظامی ابزار مناسبی برای این ماموریت بودند.

در ادامه گزارش این نشریه آمده است، حمایت از کردهای سوریه مستلزم امدادی مستمر در زمینه منابع و نیروهای فعال است و شروطی را برای کمک قابل پاسخ‌گویی تعیین نمی‌کند به این ترتیب خروج آمریکا از سوریه قابل توجیه است.

این مجله ادامه می‌دهد: بعد از سقوط داعش ماموریت نیروهای آمریکایی بی‌هدف شده است و این مساله سوالات بسیاری درباره علت بقای سربازان آمریکایی در سوریه ایجاد می‌کند، از آنها درخواست شده به جستجوی پهپادها، موشک‌ها و کاروان‌های روسی بپردازند درحالیکه مسؤولان واشنگتن تظاهر می‌کنند، نتیجه جنگ داخلی در سوریه ممکن است امنیت آمریکا را به هم بریزد.

این مجله می‌افزاید، صراحتا سوریه پاداشی نیست که آمریکا به دنبال آن است بقایای پراکنده داعش دیگر تهدیدی نیستند که قبلا بودند، همین‌طور داعش دشمنان بسیاری از جمله، ایران، دولت سوریه و روسیه در آن مناطق دارد.

این مجله افزود، اما درباره کردها اعلام خروج آمریکا از سوریه در سال ۲۰۱۹ آنها را به سمت عقد معامله‌ای شتابزده با دولت سوریه برای تامین امنیت‌شان واداشت.

به نوشته این مجله، آنچه واشنگتن می‌تواند درس بگیرد این است که کردها به بقا و دستیابی به حمایت، بیشتر از اینکه چه کسی این حمایت را ارائه خواهد کرد، اهتمام دارند. ممکن است آمریکا، رهبران کردها را بدون انتظار داشتن باقی ماندن نیروهای آمریکایی در کنار آنها تا ابد به اتخاذ تدابیری برای حمایت ترغیب کند.

نشنال اینترست افزود: در صورت تلاش دوباره کردها به توافق با دمشق این بار حمایت روسیه از دمشق بازدارندگی قوی را ایجاد می‌کند تا مانع از آن شود که ترکیه تدابیر تند و تیز در حق کردهای سوریه اتخاذ کند.

این مجله در ادامه گزارش خود آورده است: نظیر آنچه آمریکا نهایتا ناگزیر به اعتراف شد مبنی بر اینکه بقای نیروهایش در افغانستان تا زمانی نامحدود مساله‌ای ناپایدار است، بنابراین دشوار است که این مساله را درباره سوریه نیز انکار کند.

در پایان این گزارش آمده است: حقیقت حفظ نیروهای نمادین در سوریه جان آمریکایی‌ها را به خطر می‌اندازد و در کشاندن این کشور به درگیری‌هایی که واشنگتن سعی در اجتناب از آنها دارد، نقش خواهد داشت،‌ لذا بهترین راه حل خروج از سوریه است با اذعان به انیکه زمانی که ماموریت از منافع امنیتی مشروع منحرف می‌شود، وقت بازگشت است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا اواخر ۲۰۱۹ طرح خروج نیروهای این کشور از سوریه را امضا کرد؛ اما بعدا تصمیم گرفت در نتیجه فشار اعضای دولتش ۹۰۰ نیروی نظامی را در این کشور نگه دارد تا سیطره آمریکا بر میادین نفتی سوریه تضمین شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پریفرم

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تعمیرگاه نیسان مورانو

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

واچ تایم یوتیوب

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح