کد خبر : 208972
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 شهریور 1402 - 20:45

دیدنی‌های اطراف مشهد

دیدنی‌های اطراف مشهد

همانطور که می‌دانید مشهد جزو یکی از شهرهای مذهبی ایران به‌حساب می‌آید. این شهر زیبا، جاذبه‌های گردشگری متعددی را نیز در خود جای داده است. با سفر به مشهد می‌توانید علاوه بر زیارت حرم مطهر اما رضا (ع) از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به آن نیز دیدن کنید. اگر شما نیز قصد سفر به شهر مشهد

همانطور که می‌دانید مشهد جزو یکی از شهرهای مذهبی ایران به‌حساب می‌آید. این شهر زیبا، جاذبه‌های گردشگری متعددی را نیز در خود جای داده است. با سفر به مشهد می‌توانید علاوه بر زیارت حرم مطهر اما رضا (ع) از جاذبه‌های گردشگری نزدیک به آن نیز دیدن کنید.

اگر شما نیز قصد سفر به شهر مشهد و مشاهده جاهای دیدنی این شهر را دارید و به همواره به دنبال یک هتل خوب و مناسب در مشهد هستید، می‌توانید با مجموعه اسنپ تریپ ارتباط برقرار کنید. جهت آشنایی با دیدنی‌های اطراف مشهد و این مجموعه، در ادامه با ما همراه باشید.

C:\Users\RayanGostar\Desktop\10.jpg

جاذبه‌های گردشگری اطراف مشهد

اگر به گشت و گذار علاقه دارید و می‌خواهید اوقات خوشی را با مسافرت به مشهد سپری کنید، بهتر است از جاذبه‌های گردشگری آن نیز دیدن کنید. این جاذبه‌ها عبارتند از:

تله کابین چالی دره

تله کابین چالی دره جزو یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار خوب و محبوب مشهد به حساب می‌آید. این تله کابین درست شبیه به تله کابین‌های نمک آبرود است. اگر علاقه‌مند دیدن این مکان هستید، می‌توانید به چالی دره مراجعه و از تله کابین‌های این مکان دیدن کنید. بهار جزو یکی از بهترین فصل‌ها برای مسافرت به این مکان است.

در نظر داشته باشید که بلیط ورودی به این مکان تفریحی بسیار ارزان قیمت است و شما با صرف هزینه‌ای بسیار کم می‌توانید از طبیعت بکر این مرکز تفریحی لذت ببرید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سفر به مشهد به رزرو هتل بپردازید؛ زیرا این شهر زیبا جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد، پس بهتر است یک هتل مناسب را انتخاب کنید و مدتی را در آن مستقر شوید تا بتوانید از تمامی جاذبه‌های شهر مشهد دیدن کنید. مجموعه اسنپ تریپ شما را برای انتخاب و اقامت در یک هتل عالی در مشهد، راهنمایی خواهد کرد.

C:\Users\RayanGostar\Desktop\15.jpg

شاندیز

شاندیز از دیگر مناطق خوش آب و هوا و زیبای اطراف مشهد است. شما می‌توانید برای گذراندن یک روز عالی در دامن طبیعت، به این منطقه زیبا مراجعه کنید. این شهر در یک منطقه کوهستانی واقع شده است و دور تا دور آن رودهای پرآبی جریان دارد. شاندیز دارای درختان زیبا و سر به فلک کشیده‌ای است.

اما شما با ورود به شهر شاندیز تنها از جاذبه‌های طبیعی آن لذت نخواهید برد و می‌توانید از مکان‌های تاریخی مانند مسجد جامع تاریخی، موزه شهرداری و قلعه تاریخی شاهان آن نیز دیدن کنید. در شهر شاندیز رستوران‌های متعددی وجود دارد که اغلب گردشگران برای صرف غذا به آن مراجعه می‌کنند. اگر روزی به شهر شاندیز مراجعه کردید، حتماً طعم شیشلیک معروف این شهر را امتحان کنید.

غار زری

غار زری از دیدنی‌های معروف اطراف مشهد است؛ این غار در مسیر روستای حصار گلستان و در جنوب غربی مشهد قرار دارد. می‌توانید برای مشاهده و بازدید از این مکان به ارتفاع ۱۰ متری غرب کوه غار بروید. کف غار زری، خاک نرمی قرار دارد. گفته شده است که در گذشته از این غار کانی استخراج کرده‌اند. بایستی برای بازدید از این مکان، ابتدا لوازم و تجهیزات مورد نیاز را تهیه کنید.

این غار حدود ۱۳ متر عمق دارد و اطراف غار را طبیعت سرسبز پوشش داده است. اگر قصد سفر به شهر زیبای مشهد را دارید و می‌خواهید که از مکان‌های دیدنی این شهر دیدن کنید، بایستی در ابتدا به رزرو هتل مشهد بپردازید. در این شهر هتل‌های بسیار زیادی وجود دارند که می‌توانید بر اساس نظر و میزان بودجه خود هر یک از آن‌ها را انتخاب کنید.

آرامگاه فردوسی

از معروف‌ترین دیدنی‌های تاریخی اطراف شهر مشهد، می‌توان به ارامگاه فردوسی اشاره نمود. محل قرار‌گیری این آرامگاه تاریخی در اطراف روستای پاژ است. در این آرامگاه، موزه و کتابخانه‌ای نیز قرار دارد که می‌توانید از آن دیدن کنید. علاوه بر آن در مجموعه آرامگاه فردوسی، نسخه‌های متعددی از شاهنامه فردوسی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها ببینید. در اطراف باغ این آرامگاه، پیکر دو تن از بزرگان تاریخ به خاک سپرده شده است. مقبره محمدرضا شجریان و مهدی اخوان ثالث قرار دارد.

C:\Users\RayanGostar\Desktop\13.jpg

آرامگاه ارسلان جاذب

آرامگاه ارسلان جاذب یکی دیگر از جاهای دیدنی اطراف مشهد به شما می‌آید که در شهر فریمان واقع شده است. در این آرامگاه، مزار سلطان محمود غزنوی قرار دارد. آرامگاه ارسلان جاذب تنها مکان تاریخی است که از دوره غزنویان در داخل ایران بر جای مانده است. این آرامگاه قدمت ۱۰۰۰ ساله دارد و از قدیمی‌ترین مکان‌های تاریخی به شمار می‌آید. اگر شما نیز قصد سفر به مشهد و بازدید از جاهای دیدنی نزدیک به آن را دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم بازدید از آرامگاه ارسلان جاذب را فراموش نکنید.

پارک جنگلی وکیل آباد

این پاک را با نام دیگر باغ وکیل آباد نیز می‌شناسند. پارک جنگلی وکیل آباد را می‌توان یکی از زیباترین باغ‌های مشهد معرفی کرد. در گذشته این باغ مالک خصوصی داشته است اما در حال حاضر آن را برای استفاده عموم وقف کرده‌اند. به طور معمول اکثر گردشگران در سفر به مشهد از این پارک زیبا دیدن می‌کنند.

طراحی این پارک به صورت پلکانی است و آلاچیق‌ها و منقل‌های بسیار زیبایی در کنار آن قرار دارند. این پارک دارای فضایی بسیار تمیز و پاکیزه است و برای یک تفریح خوب و دلچسب گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید.

همچنین در این پارک زیبا آبنماها، باغ گیاه شناسی و گلخانه وجود دارد که شما از تماشای آن‌ها سیر نخواهید شد. اگر قصد دارید تا شبی را در دامان طبیعت سپری کنید، ما به شما این پارک زیبا را پیشنهاد می‌کنیم. این پارک در شمال غربی شهر مشهد قرار دارد و همواره میزبان گردشگران زیادی است.

دره اغوان

این دره را می‌توان یکی از زیباترین دیدنی‌های اطراف مشهد معرفی کرد که در نزدیکی شهر طرقبه قرار دارد. دره ارغوان در یک منطقه کوهستانی واقع شده است و همواره دمایی خنک‌تر از شهر مشهد دارد. در ماه اردیبهشت در این دره گلهای ارغوان زیادی می‌روید. پس می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به این دره زیبا، اردیبهشت ماه است.

معرفی هتل سینور مشهد

اگر قصد دارید ایامی که در شهر مشهد هستید در یک هتل لوکس و زیبا اقامت کنید، هتل سینور مشهد بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. خدماتی که این هتل به میهمانان خود ارائه می‌دهد، کیفیت بالایی دارد. همچنین موقعیت جغرافیایی این هتل، به گونه‌ای است که شما به مراکز خرید معروفی مانند بازار ۱۷ شهریور، بازار رضا و… دسترسی دارید.

این هتل در ضلع شرقی حرم مطهر امام رضا قرار گرفته است. شما تنها با ۳۰ دقیقه پیاده‌روی می‌توانید به آرامگاه مقدس امام رضا مراجعه کنید. همه این موارد موجب شده است تا هتل سینور مشهد انتخاب ایده آلی برای شما باشد.

اگر قصد دارید پس از رسیدن به شهر مشهد در این هتل اقامت کنید و به استراحت بپردازید، می‌توانید توسط مجموعه اسنپ تریپ، به صورت آنلاین اقامت خود را رزرو کنید. این مجموعه در حال حاضر یکی از بزرگترین مجموعه‌های رزرو هتل به صورت آنلاین در ایران است.

جمع‌بندی

مشهد یکی از شهرهایی است که همواره پذیرایی گردشگران و زائران بسیار زیادی است. در شهر مقدس مشهد تنها آرامگاه امام رضا علیه السلام وجود ندارد، شما می‌توانید با مراجعه به دیدنی‌های اطراف مشهد اوقات خوشی را سپری کنید. قطعاً با اقامت در هتلی که بهترین خدمات را به شما ارائه می‌دهد، تمام خستگی‌های گشت و گذارهای شما را در مشهد و اطراف آن به خوبی برطرف خواهد شد.

اگر شما نیز قصد رزرو هتل مشهد را دارید، مجموعه آنلاین اسنپ تریپ در خدمت شما است. این مجموعه شما را در رزرو بهترین هتل مشهد، راهنمایی خواهد کرد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

پریفرم

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

قیمت شیشه اتومبیل

سم سوسک کش قوی

تعمیرگاه نیسان مورانو

تور کربلا

دانلود آهنگ

تبلیغات در ایتا

عمیرگاه نیسان مورانو

واچ تایم یوتیوب

خرید گرافیت خشک

تقویت انتن موبایل

دانلود برنامه صندوق وام خانگی

تعمیر گیربکس لیفان

واچ تایم یوتیوب

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح