کد خبر : 175234
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 11:50

۶ درخواست عضو شورای شهر از شهردار تهران درباره هنر خوشنویسی

۶ درخواست عضو شورای شهر از شهردار تهران درباره هنر خوشنویسی

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در تذکری از شهرداری تهران درخواست کرد تا ۶ اصل مرتبط به هنر خوشنویسی ایرانی را رعایت و اجرا کند. به گزارش ایسنا، سید احمد علوی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت میراث فرهنگی،

۶ درخواست عضو شورای شهر از شهردار تهران درباره هنر خوشنویسی

رییس کمیته میراث فرهنگی و گردشگری شورای شهر تهران در تذکری از شهرداری تهران درخواست کرد تا ۶ اصل مرتبط به هنر خوشنویسی ایرانی را رعایت و اجرا کند.

به گزارش ایسنا، سید احمد علوی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران ضمن قدردانی از تلاش‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای ثبت جهانی هنر خوشنویسی ایرانی گفت: خرسندیم که پس از دو سال تلاش و پیگیری، هنر خوشنویسی ایران در فهرست میراث جهانی ناملموس  کمیسیون یونسکو  به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه ثبت این پرونده ملی بار دیگر توجه همه نهادهای دولتی، عمومی  و فرهیختگان کشور را به جلوه های بی نظیر فرهنگ غنی ایرانی اسلامی  معطوف داشته است، با طرح ۶ درخواست از شهرداری تهران خاطرنشان کرد: به جاست شهرداری تهران همگام با این موفقیت جهانی، اقداماتی از قبیل تأکید بر استفاده هر چه بیشتر از خطوط ایرانی در تبلیغات شهری و تابلوها و نشانگرهای شهری و سردر بناهای عمومی را به انجام برساند.

عضو شورای شهر تهران افزود: همچنین درخواست می شود تا استفاده هر چه بیشتر از خط نستعلیق در تولید محصولات فرهنگی و آموزش شهروندی، استفاده از خطوط ایرانی در سامانه‌ها و درگاه‌های اینترنتی و فضای مجازی نیز در دستور کار قرار گیرد.

علوی همچنین خواستار آموزش هنر خوشنویسی در مراکز فرهنگی و هنری از قبیل فرهنگ سراها، سراهای محله، خانه موزه ها و … شد و ادامه داد: لازم است تا موزه خوشنویسی در شهرداری تهران راه اندازی شود.

وی در ادامه نیز بر لزوم حمایت از هنرمندان جوان خوشنویس در ارائه تسهیلاتی در جهت استفاده آنان از امکانات شهرداری تهران در برگزاری نمایشگاه های آثار خوشنویسی تاکید کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح