کد خبر : 73292
تاریخ انتشار : پنجشنبه 13 آبان 1400 - 22:22

۶۰ درصد سالمندان در تربت‌جام واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

۶۰ درصد سالمندان در تربت‌جام واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند

عکس تزئینی است ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: تعداد ۸۳۱۰ سالمند ۷۰ سال به بالا در شهرستان‌های تحت پوشش این مرکز شامل تربت‌جام و صالح آباد وجود دارد که تاکنون ۶۰ درصد آنها واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند. محمد افکار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا پایان هفته گذشته ۷۳۸۲ دوز واکسن

۶۰ درصد سالمندان در تربت‌جام واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند
عکس تزئینی است

ایسنا/خراسان رضوی رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام گفت: تعداد ۸۳۱۰ سالمند ۷۰ سال به بالا در شهرستان‌های تحت پوشش این مرکز شامل تربت‌جام و صالح آباد وجود دارد که تاکنون ۶۰ درصد آنها واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

محمد افکار در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تا پایان هفته گذشته ۷۳۸۲ دوز واکسن برای گروه‌های هدف در تربت‌جام تزریق شده و از این تعداد ۱۶۳۴ نفر دوز دوم واکسن‌های سینوفارم اسپوتنیک و بهارات را دریافت کرده‌اند.

وی ادامه داد: طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف در تربت‌جام و صالح آباد بلافاصله پس از دریافت سهمیه جدید با سرعت بیشتری انجام خواهد شد.

افکار بیان کرد: با توجه به تزریق واکسن کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و کنترل و نظارت دقیق بر اماکن عمومی و تجمعات در حال حاضر آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ وضعیت ثابتی در این شهرستان دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام تعداد مراجعان را از ابتداء شیوع ویروس کرونا تا پایان هفته گذشته ۱۰ هزار و ۴۰۹ نفر اعلام و اظهار کرد: تعداد بیمارانی که نتیجه آزمایش آن‌ها مثبت اعلام شده ۴۳۵۱ نفر بوده و ۴۰۱۶ نفر آن‌ها بهبود یافته و ترخیص شدند متاسفانه در این مدت ۳۳۲ بیمار به دلیل ابتلا به کرونا فوت کرده‌اند.

افکار توضیح داد: تامین اکسیژن یکی از نیازهای اساسی در بخش بیماران کرونایی است که با پیگیری‌های انجام شده یک دستگاه اکسیژن‌ ساز مدرن به ارزش ۱۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال خریداری و در بیمارستان سجادیه تربت‌جام نصب شد.

وی ادامه داد: این دستگاه در دقیقه ۲۰۰۰ لیتر اکسیژن تولید می‌کند و اکسیژن مورد نیاز بخش‌های مختلف بیمارستان به ویژه بخش کرونا را تامین می‌کند. علاوه بر این یک کارخانه اکسیژن‌ ساز توسط بخش خصوصی در تربت‌جام راه‌اندازی شده که خوشبختانه مشکلات در این بخش را رفع کرده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی تربت‌جام با تاکید بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی مطرح کرد: با توجه به شروع فصل تعطیلات و آغاز مسافرت‌ها از مردم خواهشمندیم برای ثبات این وضعیت از مسافرت‌های غیر ضروری، تجمعات و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنند تا دوباره شاهد پیک جدید کرونا نباشیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح