کد خبر : 175806
تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 18:47

یادواره شهدا نماد زنده فرهنگ ایثار و شهادت

یادواره شهدا نماد زنده فرهنگ ایثار و شهادت

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا نماد زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است. حجت محمدی روز گذشته (۲۹ بهمن‌ماه) در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، با اشاره به اینکه همه معابر و کوچه‌های خرم‌دره به نام شهدا مزین شده و همه مسابقات نیز به نام شهدا برگزار می‌شود، عنوان کرد: زنده

یادواره شهدا نماد زنده فرهنگ ایثار و شهادت

ایسنا/زنجان فرماندار خرم‌دره گفت: برگزاری یادواره‌های شهدا نماد زنده بودن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

حجت محمدی روز گذشته (۲۹ بهمن‌ماه) در جلسه هماهنگی برگزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان زنجان، با اشاره به اینکه همه معابر و کوچه‌های خرم‌دره به نام شهدا مزین شده و همه مسابقات نیز به نام شهدا برگزار می‌شود، عنوان کرد: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کوچک‌ترین کاری است که در قبال آن‌ها می‌توان انجام داد، به همین خاطر همه ارگان‌ها باید همکاری لازم را در این زمینه داشته باشند.

وی، با بیان اینکه شهرداری اقدامات خوبی در سطح شهر انجام داده اما باید همت بیشتری در این زمینه وجود داشته باشد، ادامه داد: در حال حاضر یکی از میادین اصلی شهر خرم‌دره که در حال ساخت است، به نام سردار شهید قاسم سلیمانی نام‌گذاری شده که تلاش می‌شود هم‌زمان با برکزاری کنگره ۳۵۳۵ شهید استان، افتتاح شود.

محمدی با تاکید بر این‌که تکریم خانواده شهدا وظیفه همگانی است، تصریح کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا و حل مشکلات آنان یکی از برنامه‌های اولویت‌دار شهرستان است.

این مسئول، برگزاری یادواره‌های شهدا را گام موثری برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عنوان کرد و افزود: هرچه در برگزاری این یادواره‌ها گام برداشته شود باز هم کم است، زیرا جامعه نیاز به ترویج روحیه ایثار و شهادت دارد.

فرماندار شهرستان خرم‌دره، با اشاره به نقش موثر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در هویت‌بخشی به جامعه، گفت: آمریکا از خون و خون‌ریزی هیچ واهمه‌ای ندارد، اما اگر امروز توان نزدیک شدن و حمله نظامی به ایران را ندارد، به علت ترس از روحیه ایثار و شهادت ملت ایران است.

وی با بیان اینکه در دوران دفاع‌مقدس جوانان برای شهید شدن گوی سبقت را از یکدیگر می‌ربودند، بیان کرد: برای آبیاری نهال اسلام بهترین نیروها و جوانان این کشور پرپر شدند، جوانانی که حتی از بهترین تحصیلات و مدارک دانشگاهی برخوردار بودند.

محمدی با بیان اینکه شهدا متعلق به فرد یا افراد خاصی نبوده، بلکه متعلق به کل ملت ایران است، اضافه کرد: تجلیل از دلاوری و رشادت‌های مردم فداکار در همه دنیا وجود دارد و تنها مختص کشور ما نیست.

فرماندار خرم‌دره با اشاره به اینکه در تاریخ کشورمان شاهد هستیم در دوران حکومت‌های مختلف بخش‌هایی از کشورمان مانند گوشت قربانی تقسیم شد، تاکید کرد: طی هشت سال دفاع‌مقدس، مردم با دستان خالی حماسه‌ای آفریدند که هنوز هم پس از سال‌ها زبانزد مردم و  آزادی‌خواهان جهان است.

وی از خانواده شهدا به عنوان گنجینه‌های معنوی ملت ایران یاد کرد و متذکر شد: از دست دادن والدین شهدا که یادگار این عزیزان هستند ضایعه غم‌انگیز است، زیرا آن‌ها یادگاران ارزشمند شهدا هستند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح