کد خبر : 106562
تاریخ انتشار : شنبه 29 آبان 1400 - 15:42

“کلیه” ۱۵۰ میلیون! / دولت به جای «دیالیز» برای «پیوند کلیه» هزینه کند

“کلیه” ۱۵۰ میلیون! / دولت به جای «دیالیز» برای «پیوند کلیه» هزینه کند

ایسنا/کرمانشاه رییس انجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت سرسام آور پیوند کلیه، گفت: این انتظار از دولت هست که به جای هزینه های بسیاری که صرف دیالیز بیماران می کند، این هزینه ها را سمت پیوند کلیه سوق دهد. حسین بیگلری به مناسبت هفته بیماری های کلیوی (۲۴ تا ۳۰ آبان) در

"کلیه" 150 میلیون! / دولت به جای «دیالیز» برای «پیوند کلیه» هزینه کند

ایسنا/کرمانشاه رییس انجمن بیماران کلیوی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش قیمت سرسام آور پیوند کلیه، گفت: این انتظار از دولت هست که به جای هزینه های بسیاری که صرف دیالیز بیماران می کند، این هزینه ها را سمت پیوند کلیه سوق دهد.

حسین بیگلری به مناسبت هفته بیماری های کلیوی (۲۴ تا ۳۰ آبان) در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شناسایی ۶۱۶ بیمار کلیوی در سطح استان گفت: خوشبختانه مراکز دیالیز در تمام شهرستان های استان فعال است و بیماران بصورت مرتب دیالیز می شوند.

وی افزود: در شهرستان کرمانشاه هم هم اکنون دو مرکز دیالیز در بیمارستانهای امام خمینی(ره) و امام رضا(ع) فعال است.

بیگلری با بیان اینکه دیالیز بیماران دراین مراکز بصورت رایگان صورت می گیرد، گفت: در حال حاضر دولت به ازای انجام هر دیالیز حدود ۷۰۰ هزار تومان هزینه متقبل می شود و هزینه ای از بیماران دریافت نمی شود.

وی افزود: این هزینه سنگین که توسط دولت صورت می گیرد درحالی است که اگر این اعتبارات سمت پیوند کلیه برود، هم برای دولت و هم برای بیمار بسیار به صرفه و پرسود خواهد بود.

بیگلری گفت: تنها علاج بیماران دیالیزی پیونده کلیه است، اما با توجه به قیمت بالای آن عملا بیماران توانی برای پرداخت آن ندارند.

وی افزود: در حال حاضر قیمت کلیه به ۸۰ میلیون تومان رسیده، اما در بسیاری موارد افراد تا ۱۵۰ میلیون تومان و بعضا تا ۲۵۰ میلیون تومان هم برای خرید کلیه هزینه می کنند.

بیگلری گفت: دولت جهت پیوند کلیه تنها یک میلیون تومان هزینه را متقبل می شود که قطعا برای پیوند کلیه به کار نمی آید و این درحالی است که از آن طرف برای دیالیز هر بیمار ۷۰۰ هزار تومان پرداخت می کند.

این مسئول گفت: هر بیمار دیالیزی سه بار در هفته دیالیز می شود که هزینه آن در هر هفته برای دولت ۲.۱ میلیون تومان می شود و درطول ماه این میزان به حدود هشت میلیون تومان می رسد و درسال به حدود ۸۴ میلیون تومان.

بیگلری گفت: با یک حساب ساده و سرانگشتی می توان متوجه شد که اگر دولت هزینه دو سال یک بیمار دیالیزی را یکجا پرداخت کرده و برای پیوند کلیه او هزینه کند، هم خودش از پرداخت سالانه این هزینه های سرسام آور خلاص می شود و هم بیماران دیالیزی نجات پیدا می کنند.

وی افزود: در حال حاضر به خاطر هزینه های سنگین پیوند کلیه، آمار پیوند کلیه در استان از سالی ۷۰ تا ۸۰ مورد به سالی چهار تا پنج مورد رسیده که حقیقتا نگران کننده است.

بیگلری گفت: این کاهش پیوند کلیه موجب شلوغی مراکز دیالیز شده، چرا که هرساله به تعداد آنها افزوده می شود.

وی افزود: از طرفی دستگاه های دیالیز به علت شلوغی و بعضا فعالیت چهار شیفته در برخی مراکز، حسابی فرسوده شده و کارایی لازم را ندارند.

بیگلری گفت: این مشکلات زمانی مرتفع می شود که دولت هزینه ها را به جای دیالیز به سمت پیوند کلیه سوق دهد که هم بیماران از دیالیز خلاص شوند و هم دولت از هزینه های سرسام آور سالانه دیالیز رهایی می یابد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح