کد خبر : 158572
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 13:31

کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی ساماندهی می‌شوند

کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی ساماندهی می‌شوند

رسیدگی به وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی و ساماندهی آن‌ها از طریق صدور «پروانه فنی» توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی یکی از برنامه‌های مصوب در کمیته غواصی است. به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، امیر حسین فروغ، سرپرست کمیته غواصی با تاکید بر اهمیت فعالیت کلوپ‌ها

کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی ساماندهی می‌شوند

رسیدگی به وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی و ساماندهی آن‌ها از طریق صدور «پروانه فنی» توسط فدراسیون نجات غریق و غواصی یکی از برنامه‌های مصوب در کمیته غواصی است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون نجات غریق و غواصی، امیر حسین فروغ، سرپرست کمیته غواصی با تاکید بر اهمیت فعالیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی در کشور گفت: تا پیش از این فدراسیون به دلیل چگونگی آغاز به کار این کلوپ‌ها و باشگاه‌ها، نظارت مستقیم و قابل توجهی بر روی فعالیت آن‌ها نداشت، بنابراین رسیدگی به وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی به گونه‌ای که شرایط برای نظارت لازم مهیا شود، یکی از اولویت‌های کمیته غواصی در نظر گرفته شده است.

او تصریح کرد: کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی معمولا در مناطق آزاد مانند جزیره کیش و قشم تشکیل و آغاز به کار می‌کنند. تا به امروز روال آغاز به کار این کلوپ‌ها و باشگاه‌ها این گونه بوده که مجوز لازم برای فعالیت را از سازمان گردشگری مناطق آزاد دریافت می‌کردند. در واقع فدراسیون نجات غریق و غواصی در این زمینه هیچ ورود و دخالتی نداشت و به همین دلیل نظارتی هم نمی‌توانست بر فعالیت آن‌ها داشته باشد.

سرپرست کمیته غواصی فدراسیون نجات غریق و غواصی خاطرنشان کرد: اشکال این روال کاری زمانی بیش‌تر نمایان می‌شد که اگر تخلفی در کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی صورت می‌گرفت، فدراسیون نمی‌توانست برای بررسی موضوع و رسیدگی به آن ورودی داشته باشد چراکه نه نقشی در شکل گیری و آغاز فعالیت آن‌ها داشت و نه از جایگاه نظارتی برخوردار بود.

وی صدور «پروانه فنی و فعالیت» از طرف فدراسیون و برای کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی را به عنوان راه حل منطقی و قانونی جهت برطرف کردن این مشکل عنوان کرد و گفت: کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی اخذ پروانه فنی و فعالیت را از کمیسیون ماده ۵ استان خود پیگیری می‌کنند اما درست این است که اخذ پروانه فنی از فدراسیون به عنوان پیش نیاز جهت دریافت مجوز کمیسیون ماده ۵ الزامی شود.

فروغ با تاکید بر این که برای ساماندهی وضعیت کلوپ‌ها و باشگاه‌های غواصی این موضوع را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: این گونه شرایط برای نظارت لازم بر فعالیت تمام کلوپ‌ها و باشگاه‌ها که به نام غواصی و در این زمینه فعالیت می‌کنند، مهیا می‌شود.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح