کد خبر : 131767
تاریخ انتشار : دوشنبه 8 آذر 1400 - 23:43

کاهش فاصله بین پیشرفت کشور و زندگی مردم با جراحی اقتصاد کشور

کاهش فاصله بین پیشرفت کشور و زندگی مردم با جراحی اقتصاد کشور

ایسنا/یزد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شکاف موجود بین پیشرفت کشور و زندگی مردم، اقتصاد کشور در این حوزه را نیازمند جراحی به عنوان راهکاری شجاعانه دانست. «محسن رضایی» امروز شنبه ۲۳ اسفندماه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد با اشاره به اهمیت تاثیر پیشرفت کشور بر کسب و کار و

کاهش فاصله بین پیشرفت کشور و زندگی مردم با جراحی اقتصاد کشور

ایسنا/یزد دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به شکاف موجود بین پیشرفت کشور و زندگی مردم، اقتصاد کشور در این حوزه را نیازمند جراحی به عنوان راهکاری شجاعانه دانست.

«محسن رضایی» امروز شنبه ۲۳ اسفندماه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان یزد با اشاره به اهمیت تاثیر پیشرفت کشور بر کسب و کار و زندگی مردم، اظهار کرد: متاسفانه  پیشرفت‌های کشور فاصله زیادی با حد مطلوب سفره مردم دارد.

وی با بیان این که در برنامه هفتم به دنبال راهکاری برای این موضوع هستیم، گفت: در این حوزه نیازمند جراحی‌ در اقتصاد کشور هستیم و باید راهکارهای شجاعانه‌ای را دنبال کنیم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر مردم محور شدن پایه اصلی تحولات اقتصادی، بیان کرد: مردم سالاری اقتصادی باید در اولویت اجرایی مسئولان و دست‌اندرکاران کشور مورد اهتمام قرار گیرد.

وی در ادامه بر ضرورت تفویض اختیار به استان‌ها در مقوله توسعه اقتصادی تاکید کرد و افزود: تمرکز اختیارات در تهران و نبود یکپارچگی در مدیریت کشور دو چالش جدی در توسعه اقتصاد کشور است لذا اختیارات در این حوزه باید تحت عنوان ایالت‌های اقتصادی تعریف و امکان رقابت بین ایالت‌های مختلف در کشور فراهم شود.

رضایی با اشاره به این‌که دولت مرکزی باید در مدیریت مسائل راهبردی سیاسی و امنیتی کشور متمرکز شود، گفت: برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های توسعه اقتصادی هر استان باید به استانداران آن تفویض شود.

وی با بیان این که باید زمینه‌ای فراهم شود تا همه‌ی استان‌ها برای رسیدن به هدف واحد کشور رقابتی سازنده با یکدیگر داشته باشند، گفت: هویت‌بخشی و هویت‌سازی در این حوزه باعث ظهور سرداران بزرگ اقتصادی در کشور می‌شود که هر یک زمینه‌ساز توسعه‌های فراوانی در کشور خواهند شد.

رضایی رسیدگی به جامعه کارگری را از الزامات اجرایی در راستای توسعه اقتصادی کشور دانست و عنوان کرد: باید به گونه‌ای به کارگران رسیدگی کنیم که با بنگاه‌داران و فعلان اقتصادی حس هم خانوادگی داشته باشند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان با تاکید بر این که ما نیازمند یک تحولات اساسی در اقتصاد کشور هستیم، بیان کرد: این حس خانوادگی در جهش اقتصادی کشور ما بسیار مهم است و باید آن را در حوزه‌های مختلف لحاظ کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح