کد خبر : 27147
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 23:31

پلمپ و انسداد ۴۴۷ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی

پلمپ و انسداد ۴۴۷ حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی

 مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از پلمپ و انسداد ۴۴۷ حلقه چاه غیرمجاز در شش ماه نخست سال جاری در دشت های استان و جلوگیری از تخلیه سالیانه دو میلیون متر مکعب آب از آبخوان ها خبر داد.  یوسف غفارزاده با اعلام این خبر، افزود: با توجه به کاهش بارندگی و کسری مخازن سدها

پلمپ و انسداد 447 حلقه چاه غیرمجاز در آذربایجان شرقی

 مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی از پلمپ و انسداد ۴۴۷ حلقه چاه غیرمجاز در شش ماه نخست سال جاری در دشت های استان و جلوگیری از تخلیه سالیانه دو میلیون متر مکعب آب از آبخوان ها خبر داد.

 یوسف غفارزاده با اعلام این خبر، افزود: با توجه به کاهش بارندگی و کسری مخازن سدها در سال جدید، انجام فعالیت در راستای حراست و صیانت از منابع آبی سطحی و زیرزمینی اهمیت ویژه ای یافته و در شش ماهه نخست سال، با همکاری اکیپ های گشت و کنترل در شهرستان ها، ۷۳ حلقه چاه غیرمجاز پلمپ و تعداد ۳۷۴ حلقه چاه غیرمجاز پر و مسلوب المنفعه شده که بیشترین میزان انسداد به شهرستان های شبستر، اهر و ملکان تعلق دارد.

وی بیان کرد: برای مقابله با فرونشست های استان در نتیجه حضور مستمر اکیپ های گشت و بازرسی در نیمه اول سال ۱۴۰۰ از حفر ۱۸۰ چاه غیرمجاز جدید جلوگیری و تعداد ۹۵ دستگاه حفاری غیرمجاز توقیف و به پارکینگ تحت نظارت امور های منابع آب شهرستان های مربوطه منتقل شده اند.

مدیرعامل آب منطقه ای آذربایجان شرقی گفت: در راستای مدیریت و کنترل میزان برداشت از چاه های مجاز، از ابتدای سال جاری تا کنون تعداد ۲۷۷ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه های دارای پروانه بهره برداری نصب و از اضافه برداشت تعداد ۱۷۷ حلقه چاه مجاز از طریق پلمپ و یا قطع برق جلوگیری به عمل آمده که در نتیجه این اقدامات نیز مانع از برداشت غیرمجاز حدود ۶ میلیون متر مکعب از منابع آب زیرزمینی شده ایم.

وی گفت: در پی اقدامات اکیپ های گشت و بازرسی در استان، علاوه بر صیانت از منابع آب زیرزمینی، در حوزه منابع آب سطحی نیز قلع و قمع ۳۸ مورد استخر زهکش حاشیه رودخانه ها، شناسایی و توقیف ۳۵ دستگاه موتور پمپ ثابت و سیار جاشیه رودخانه ها، موجب بازگشت حجم آبی در حدود ۳ میلیون متر مکعب به رودخانه ها شده است.

به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان شرقی، غفارزاده در پایان افزود: همچنین ۸۰ هکتار با اعتبارات عمرانی از اراضی حریم و بستر رودخانه های استان در نیمه اول سال جاری با اخذ دستور قضایی و همکاری اکیپ های گشت و بازرسی رفع تصرف شده است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح