کد خبر : 38065
تاریخ انتشار : یکشنبه 18 مهر 1400 - 23:21

پلمب انبار بزرگ عطاری متخلف در آبادان

پلمب انبار بزرگ عطاری متخلف در آبادان

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پلمب انبار بزرگ یک عطاری همراه با کشف و ضبط انواع مکمل‌های قاچاق، داروهای گیاهی و ترکیبات دست‌ساز غیرمجاز خبر داد. دکتر زینب جوانمردی اظهار کرد: به دنبال گزارش واصله مبنی بر تخلف یک عطاری و پخش داروهای دست‌ساز و توزیع آن‌ها به طور عمده، بررسی

پلمب انبار بزرگ عطاری متخلف در آبادان

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان از پلمب انبار بزرگ یک عطاری همراه با کشف و ضبط انواع مکمل‌های قاچاق، داروهای گیاهی و ترکیبات دست‌ساز غیرمجاز خبر داد.

دکتر زینب جوانمردی اظهار کرد: به دنبال گزارش واصله مبنی بر تخلف یک عطاری و پخش داروهای دست‌ساز و توزیع آن‌ها به طور عمده، بررسی و پیگیری موضوع در دستور کار این معاونت قرار گرفت و با توجه به اهمیت سلامت مردم، بازرسی نامحسوس با خرید از عطاری مورد نظر و هماهنگی از پیش تعیین‌‎شده انجام شد و کارشناسان این معاونت موفق به کشف محل انبار مورد نظر شدند.

به گزارش ایسنا به نقل از وبدا آبادان، وی افزود: پیرو پیگیری‌های حقوقی معاونت غذا و دارو و ضمن هماهنگی با مراجع قضایی و اخذ مجوز، محل انبار کشف‌شده توسط کارشناسان این معاونت و با همراهی پلیس اماکن شهرستان آبادان مورد بازرسی قرار گرفت و مقادیر قابل توجهی داروهای گیاهی غیرمجاز با دخالت در امر درمان با ادعای درمان انواع بیماری‌ها، انواع مکمل‌های قاچاق چاقی، لاغری و مولتی ویتامین‌ها، داروهای دست‌‎ساز غیرمجاز مانند تاخیری، درمان پروستات، رفع کیست و انواع داروهای تقویت جنسی که در محیطی کاملا غیربهداشتی و شرایط نامناسب نگهداری می‌شدند، کشف و ضبط شد. ارزش این اقلام مبلغی بالغ بر ۹۰۰ میلیون تومان برآورد می‎شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان بیان کرد: با توجه به عوارض جبران‌ناپذیر تجویز و  مصرف خودسرانه انواع مکمل‌ها و داروهای گیاهی و ترکیبات دست‌ساز غیر مجاز و تقلبی، جوانان توجه داشته باشند که تنها محل مجاز عرضه و فروش انواع داروهای گیاهی و مکمل، داروخانه و تحت نظارت داروساز است و محل‌هایی غیر از داروخانه که به عنوان محل فروش این داروها و مکمل‌ها فعالیت می‌کنند به هیچ عنوان دارای صلاحیت و مجوز قانونی نیستند.

وی اضافه کرد: مصرف‌کنندگان مکمل‎‌ها و داروهای گیاهی می‌توانند اصالت این اقلام را از طریق برچسب TTAC با شماره تماس ۰۲۱۶۱۸۵ و شماره پیامک ۲۰۰۰۸۸۲۲  و یا سامانه www.ttac.ir  استعلام کنند. در همین راستا شماره تلفن ۱۹۰ وزارت بهداشت و درمان آماده دریافت گزارش‌ها و شکایات شهروندان است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح