کد خبر : 171855
تاریخ انتشار : شنبه 27 آذر 1400 - 11:40

پرداخت ۴۰۰میلیارد تسهیلات از منابع مختلف به متقاضیان حوزه کشاورزی استان همدان

پرداخت ۴۰۰میلیارد  تسهیلات از منابع مختلف به متقاضیان حوزه کشاورزی استان همدان

ایسنا/همدان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف به متقاضیان حوزه کشاورزی این استان  از ابتدا تاکنون خبر داد. محمد رضا شهسواری فرجاد در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد: از این میزان تسهیلات پرداخت شده اعتباری افزون بر ۱۳۶میلیارد تومان از محل مکانیزاسیون،۵۸میلیارد

پرداخت ۴۰۰میلیارد  تسهیلات از منابع مختلف به متقاضیان حوزه کشاورزی استان همدان

ایسنا/همدان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان از پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از منابع مختلف به متقاضیان حوزه کشاورزی این استان  از ابتدا تاکنون خبر داد.

محمد رضا شهسواری فرجاد در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار کرد: از این میزان تسهیلات پرداخت شده اعتباری افزون بر ۱۳۶میلیارد تومان از محل مکانیزاسیون،۵۸میلیارد تومان از محل خرید بذر برای سرمایه در گردش کشت‌های زراعی، ۴۵میلیارد تومان از محل تسهیلات رونق تولید و مابقی از سایر منابع  پرداخت شده و تعداد هزار و ۸۲۸ طرح در استان همدان توانسته‌اند از این اعتبارات و تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه این تسهیلات غیر از منابعی  بوده که به زودی در حال پیگیری هستیم‌، خاطرنشان کرد: در حال حاضر از محل اعتبارات بند الف تبصره ۱۸ اعتباری افزون بر ۱۴۰میلیارد تومان را در طرح آمادگی داریم بپردازیم که هماهنگی‌های اولیه آن انجام شده و روز گذشته هم جلسه‌ای در وزارت‌خانه و وزارت کشور به صورت ملی در رابطه با این موضوع برگزار شد.

شهسواری فرجاد  با بیان اینکه در این‌جلسه ۵۸ طرح به مبلغ  ۲۴۰ میلیارد تومان معرفی کرده ایم که احتمال تغییر و ریزش آن وجود دارد و در صورت ریزش و برگشت به عنوان جایگزین تعدادی از قبل معرفی شده‌اند، افزود: نهایت از ۲۴۰میلیارد تومان طرح معرفی شده ۱۴۰میلیارد تومان می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: هر سال تسهیلاتی با رقم‌های متنوعی را از منابع مالی شناسایی و در اختیار سرمایه گذاران قرار می‌دهیم و این سرمایه گذاری‌ها از پروژه‌های کوچک تا پروژه‌های بزرگ را در می‌گیرد که از منابع مختلف سرمایه آن تامین می‌شود.

شهسواری فرجاد با اشاره به اینکه هر ساله به طور متوسط از ۱۰تا ۱۲ منبع اعتباری برای پرداخت تسهیلات در حوزه کشاورزی استفاده می‌کنیم، بیان کرد: در ارتباط با تسهیلات توسعه پایدار روستایی و عشایر در سال ۹۵میزان دو میلیارد دلار پول را دولت از صندوق ذخیره ارزی کشور گرفت و تبدیل به پول کرد و با تامین این اعتبار آن را در اختیار تعداد بسیاری از واحدهای تولیدی قرار داد.

وی گفت: جامعه هدف این اعتبار بیشتر اشتغال روستایی و عشایر و روستاهای مناطق محروم بود که با نرخ سود پایین  در اختیار متقاضیان قرار گرفت و باقی مانده این تسهیلات نیز امسال جذب شد و از این تسهیلات استفاده کردند.

معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اظهار کرد: آنچه که اکنون در حال توزیع است از محل برگشت کسانی بوده که پیش از این وام در این زمینه تسهیلات دریافت کرده‌اند و اکنون نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام می‌کنند و از آن محل دوباره منابع لازم تامین و در اختیار متقاضیان جدید قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه امسال تنها یک واحد در سطح استان همدان با دریافت سه میلیارد تومان از این تسهیلات استفاده کرد، یادآور شد: در سال‌های ۹۷،۹۶،۹۵به طور میانگین افزون بر ۱۴۰میلیارد تومان استان همدان از این تسهیلات استفاده کرده است.

شهسواری فرجاد ادامه داد: منبع کمک‌های فنی و اعتباری، تفاهم نامه جهش تولید،تسهیلات رونق تولید برای سرمایه در گردش واحدها، اعتبارات مکانیزاسیون، تسهیلات توسعه پایدار روستایی و عشایر از جمله ۱۰تا ۱۲محل و منبع اعتباری بوده که تسهیلات لازم به متقاضیان پرداخت شده است.

وی میزان پرداخت شده تسهیلات از منابع فوق به متقاضیان حوزه کشاورزی استان همدان را جمعا ۴۰۰میلیارد تومان برشمرد ،بیان کرد: حوزه کشاورزی از بُعد سرمایه پیوسته باید شارژ شود، گفت: افزایش جمعیت وتامین نیازهای این میزان جمعیت و نیز از طرفی افزایش هر ساله قیمت‌ها و تامین نهاده‌های مورد نیاز حوزه کشاورزی به تبع قیمت‌ها از جمله دلایل شارژ سرمایه در حوزه کشاورزی به شمار می‌رود.

شهسواری فرجاد همچنین با بیان اینکه تکنولوژی و روش و سیستم تولید هم دائما در حال تغییر بوده و برای جایگزین کردن روش‌های قدیمی به روش جدید نیاز به سرمایه گذاری است، تصریح کرد: بخش کشاورزی به عنوان بخش مولد دائم نیاز به سرمایه گذاری دارد و نمی‌توان از این بخش غافل شد و باید به صورت مرتب به دنبال برنامه ریزی این حوزه بود.
وی با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری در حوزه بخش کشاورزی صرفا تنها بحث پول نیست خاطرنشان کرد: در حوزه کشاورزی هنگامی که بحث سرمایه گذاری به میان می‌آید، یک پکیج کلی و فراگیر بوده که این امر مباحث مهم دیگری چون پول ،دانش ،تکنولوژی ،نیروی انسانی و فراتر از آن بحث مدیریتی را نیز  در برمی گیرد و هنگام سرمایه گذاری در این حوزه  باید به موازات افزایش منابع مالی مدیریت منابع مالی نیز انجام گیرد تا منجر به نتیجه قابل قبولی باشد.

وی با اشاره  به اقدامات سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در  حوزه برنامه ریزی و امور اقتصادی گفت: در استان همدان در وهله اول وظیفه ما بر آن بوده که زمینه‌های سرمایه گذاری در استان را  با توجه به‌ نیاز استان، کشور و حوزه های صادراتی استان  شناسایی کنیم .

شهسواری فرجاد با بیان اینکه همدان با توجه به‌ تنوع تولیدات و تنوع اقلیمی و پیشینه زمینه‌های خوبی را دارد اضافه کرد: استان همدان دارای چند محصول استراتژیک از جمله سیر، گردو،گندم و انگور… بوده که برای تولید مناسب آن ظرفیت‌های خوبی را از سال‌ها گذشته داشته‌ایم که بخشی از آن به نتیجه رسیده و بخشی نیز در شُرف اجرا و سرمایه گذاری است.

وی اظهار کرد:در این حوزه ها ابتدای امر باید ببینم که در چه قسمتی قصد بر سرمایه گذاری داریم و بر  اساس آن سرمایه گذاران بالقوه را شناسایی و از آنان دعوت به عمل آوریم و آنان را وارد سرمایه گذاری کنیم و سپس منابع مالی لازم را از طریق سیستم بانکی و هر منبع دیگری که اتفاق می افتد برای سرمایه گذاری در اختیار آنان قرار دهیم.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح