کد خبر : 116480
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 آذر 1400 - 15:47

پایگاه اورژانس اجتماعی دانش آموزی در خراسان جنوبی افتتاح شد

پایگاه اورژانس اجتماعی دانش آموزی در خراسان جنوبی افتتاح شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی دانش آموزی ۱۵۷۰ در آموزش و پرورش استان خبر داد. محمدعلی واقعی، امروز دوشنبه یکم آذر در آیین افتتاح این طرح خدمات مشاوره‌ای، اظهار کرد: ارتقاء سلامت روان ومصون سازی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی رسالت مهم خادمین نظام تعلیم و تربیت

پایگاه اورژانس اجتماعی دانش آموزی در خراسان جنوبی افتتاح شد

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی از افتتاح پایگاه اورژانس اجتماعی دانش آموزی ۱۵۷۰ در آموزش و پرورش استان خبر داد.

محمدعلی واقعی، امروز دوشنبه یکم آذر در آیین افتتاح این طرح خدمات مشاوره‌ای، اظهار کرد: ارتقاء سلامت روان ومصون سازی دانش آموزان در برابر آسیب‌های اجتماعی رسالت مهم خادمین نظام تعلیم و تربیت به شمار می رود.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: بدین منظور خط تلفن نماد با شماره ۱۵۷۰به عنوان اورژانس اجتماعی با ظرفیت‌های تخصصی مشاوره و روانشناسی با هدف کیفیت بخشی به خدمات مشاوره ای و کاهش آسیب های اجتماعی دانش آ»وزان و با بهره گیری از مشاوران آموزش دیده در مرکز مشاوره وخدمات روانشناختی اداره کل آموزش وپرورش خراسان جنوبی راه اندازی و آماده ارائه خدمات شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که خط ۱۵۷۰ همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت ۸ صبح تا ۲۰ آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای به دانش آموزان، اولیا و آحاد مردم است، تصریح کرد: در این پایگاه خدماتی نظیر فوریت های روانی اجتماعی، راهنمایی و مشاوره تلفنی و مددکاری اجتماعی به متقاضیان ارائه می‌شود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی با بیان اینکه محافظت همه جانبه ازکودکان و نوجوانان در برابرمخاطرات سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی، علاوه بر ارائه آموزش‌های ارتقایی و خودمراقبتی به آمادگی برای واکنش سریع و مداخله به موقع و موثر نیز نیازمند است، اظهار کرد: دسترسی سریع و رایگان به متخصصان در زمینه راهنمایی، مشاوره و مددکاری اجتماعی و همچنین اتخاذ رویکردی همدلانه ونوآورانه در ارائه خدمات، اهمیت بسزایی در کاهش نرخ خطرپذیری کودکان و نوجوانان ایفا می‌کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به لزوم ظرفیت سازی برای تسهیل و تسریع در پاسخ گویی به نیازهای دانش آموزان بر اساس طرح ملی نماد، بیان کرد: لازمه تحقق این مهم شبکه سازی، ایجاد یکپارچگی و توسعه نظام ارجاع بین سازمانی برای ارائه خدمت بهنگام و موثر با استفاده از ظرفیت فناوری‌های نوین ارتباطی و دیجیتالی است.

واقعی یادآور شد: ارائه چنین خدماتی،ازسویی زمینه سازپیشگیری از بروز و گسترش اختلال‌های سلامت روان و آسیب‌های اجتماعی در بین دانش آموزان شده و از سوی دیگر، موجب نجات آنان در فوریت‌های روانی و اجتماعی و رویدادهای ناگوار در شرایط سخت می‌شود.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح