کد خبر : 39080
تاریخ انتشار : دوشنبه 19 مهر 1400 - 16:03

ورود دانشجویان به بجستان، بستری برای انتقال فرهنگ‌هاست

ورود دانشجویان به بجستان، بستری برای انتقال فرهنگ‌هاست

 رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: با توسعه مجتمع آموزش عالی سلامت بجستان و افزایش رشته‌ها و به دنبال آن افزایش تعداد دانشجویانی که از سایر نقاط کشور وارد بجستان می‌شوند زمینه انتقال فرهنگ غنی بجستان به سایر شهرها و بالعکس فراهم می‌شود. علی قویدل در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: از سالیان قبل

ورود دانشجویان به بجستان، بستری برای انتقال فرهنگ‌هاست

 رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان گفت: با توسعه مجتمع آموزش عالی سلامت بجستان و افزایش رشته‌ها و به دنبال آن افزایش تعداد دانشجویانی که از سایر نقاط کشور وارد بجستان می‌شوند زمینه انتقال فرهنگ غنی بجستان به سایر شهرها و بالعکس فراهم می‌شود.

علی قویدل در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: از سالیان قبل ایجاد یک مرکز آموزشی در شهرستان بجستان مطرح بود و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد از ابتداء پذیرش مسئولیت خود قول ایجاد یک مرکز آموزشی وابسته به وزارت بهداشت در شهرستان بجستان را داده بود که با افتتاح و راه‌اندازی مجتمع آموزش عالی سلامت بجستان این وعده که تحقق آن آرزوی مردم بجستان بود، عملی شد.

قویدل اظهار کرد: یکی از مزیت‌های مجتمع عالی سلامت این است که قابلیت توسعه رشته‌ها را دارد و دانشکده‌های متعددی می‌توانند تحت پوشش مجتمع آموزش عالی سلامت قرار گیرند.

وی افزود: مجتمع آموزش عالی بجستان از سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ با پذیرش ۲۰ دانشجو آغاز به کار کرد و از آنجا که آموزش‌ها به صورت مجازی بود، نیاز به ساختار فیزیکی نبود اما در سال تحصیلی جاری، با توجه به روند خوب واکسیناسیون، حضوری شدن آموزش‌ها دور از انتظار نیست به همین دلیل برای اختصاص فضای فیزیکی مورد نظر، پیگیری‌هایی انجام شد.

قویدل خاطرنشان کرد: ساختمان مرکز جامع سلامت شهید رئوفی مقدم بجستان پس از بهسازی و تجهیز، به عنوان ساختمان مجتمع آموزش عالی سلامت بجستان، سوم مهر ماه با حضور مسئولان شهرستان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

وی تصریح  کرد: این فضا، فضایی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی گناباد است و برای قدم اول و به عنوان شروع، فضای خوبی است اما با توجه به اینکه افزایش تعداد رشته‌ها و افزایش تعداد دانشجویان برای آینده مدنظر است قطعا برای ارتقاء ساختار فیزیکی و افزایش رشته‌ها، نیازمند مساعدت‌های خیران و کمک‌های وزارتخانه هستیم.

۴۰ دانشجو در این مجتمع در حال آموزش هستند

قویدل رشته کاردانی بهداشت عمومی گرایش مبارزه با بیماری‌ها ویژه برادران و کاردانی بهداشت عمومی گرایش بهداشت خانواده ویژه برادران را از رشته‌های فعال در این مجتمع آموزش عالی ذکر کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ دانشجو در این مجتمع در حال آموزش هستند که ۲۰ نفر از دانشجویان سال قبل و ۲۰ نفر نیز دانشجویان جدیدالورود هستند.

وی در پاسخ به این سوال که ایجاد مجتمع آموزش عالی سلامت چه تأثیراتی در ارتقاء شهرستان خواهد داشت، بیان کرد: شهرستان بجستان دارای فرهنگی غنی است و قطعا با افزایش رشته‌ها، تعداد دانشجویان ورودی به شهرستان نیز بیشتر شده و علاوه بر ارتقاء سطح علمی شهرستان، رفت‌ و آمد دانشجویان از سایر نقاط کشور به شهرستان بجستان، نقش بسزایی در انتقال فرهنگ غنی شهرستان به سایر نقاط کشور خواهد داشت همچنین این امر در انتقال فرهنگ سایر شهرها به بجستان نیز موثر خواهد بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بجستان یادآور شد: ایجاد مجتمع آموزش عالی سلامت در همه ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و علمی دارای دورنمای خوبی است و امیدواریم ارتقاء این مجتمع عامل رشد و پویایی شهرستان بجستان باشد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح