کد خبر : 48670
تاریخ انتشار : پنجشنبه 22 مهر 1400 - 23:00

هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی کند

هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی کند

 نماینده وزیر در هیئت ممیزی دانشگاه های کشور ضمن اشاره به نقش ویژه مدیران مقطع ابتدایی در انسان سازی و خدمت به بشریت، گفت: اگر ما خواستار توسعه اقتصادی، ایستادن در برابر استکبار و تبدیل شدن به قدرت جهانی هستیم، باید به معلمان بها دهیم. “سید منصور واعظ پور” در اولین همایش «چالش های پیش

هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه معلمانش رشد نمی کند

 نماینده وزیر در هیئت ممیزی دانشگاه های کشور ضمن اشاره به نقش ویژه مدیران مقطع ابتدایی در انسان سازی و خدمت به بشریت، گفت: اگر ما خواستار توسعه اقتصادی، ایستادن در برابر استکبار و تبدیل شدن به قدرت جهانی هستیم، باید به معلمان بها دهیم.

“سید منصور واعظ پور” در اولین همایش «چالش های پیش روی مدیران مدارس ابتدایی و راهکارهای آن» که صبح امروز در محل فرمانداری ابرکوه برگزار شد، اظهار کرد: هیچ جامعه ای فراتر از اندیشه های معلمانش رشد نخواهد کرد لذا اندیشه های معلمان ما باید رشد کند تا مملکت رشد کند.

نماینده وزیر در هیئت ممیزی دانشگاه ها، ابراز کرد: معلمان، شهروند تربیت کرده و تحویل جامعه می دهند و باید بدانند که اشتباه یک معلم، جهانی را نابود می کند لذا اگر معلم انسان های خوبی بسازد به بشریت خدمت کرده و اگر مسئولیتش را درس انجام ندهد، نسلی را به فنا می دهد.

واعظ پور با بیان اینکه مدیران و معلمان ابتدایی نقش فنداسیون جامعه آموزشی کشور را دارند، عنوان کرد: در نظام آموزشی مهم نیست که ما چه چیزی را آموزش می دهیم بلکه چگونه آموزش دادن اهمیت دارد. وقتی انسانی پرسشگر، خلاق، نقد پذیر، صبور، نظم پذیر، خطر پذیر، اهل گفتگو و تعامل، برخوردار از روحیه مشارکت جمعی و همکاری گروهی باشد، کشورش در مسیر توسعه پایدار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: شخصیت همه انسان ها در دوره ابتدایی شکل می گیرد و در این سنین باید مهارت های لازم برای خوب زندگی کردن را بیاموزد؛ چرا که همه دانش آموزان قرار نیست به دبیرستان و دانشگاه رفته، دکتر، مهندس و غیره شوند بلکه برخی افراد تحصیل را ادامه نمی دهند، در حالی که در جامعه به عنوان یک شهروند زندگی می کنند.

استاد تمام دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان این که مدیران مدارس ابتدایی با دانش آموزان، والدین و معلمان ارتباط داشته و می توانند بیشترین تأثیر را در انسان سازی داشته باشند، افزود: مدیران باید به تغییر باور داشته باشند، دائم در حال یادگیری بوده، آگاهی ها و دانش خود را افزایش دهند، انتقاد پذیر بوده و در ایجاد رابطه عاطفی و جو صمیمی تلاش کنند.

واعظ پور که طی سه سال جزء سه درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفت، افزود: مدیر باید در بالابردن منزلت معلمان تلاش کرده، باور را به دانش آموزان منتقل کند، در معلمان و دانش آموزان انگیزه ایجاد کرده و اعتماد به نفس آنان را بالا ببرند، تفکر خلاق داشته و خیال پردازی را به بچه ها آموزش دهند.

رئیس سابق انجمن ریاضی ایران ضمن تأکید بر آموزش انجام کارهای گروهی در دبستان ها، تأکید کرد: باید برای دانش آموزان ایجاد سوال کرده و آنان را به فکر وادار کرد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد خرد در پایان از همه مدیران و معلمان درخواست که به عنوان مسئولیت اجتماعی، همه تلاش خود را برای تربیت نسلی مفید در جامعه تلاش کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح