کد خبر : 123310
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 22:56

نیازهای عمومی مخاطب کتاب نادیده گرفته شده است

نیازهای عمومی مخاطب کتاب نادیده گرفته شده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: به نظر من مشکل امروز ما در حوزه کتاب این است که نیازهای عمومی مخاطب نادیده گرفته شده و جدی گرفته نمی‌شود. مجید عسکری در افتتاحیه شعبه مشهد کتابشهر ایران که عصر امروز، ۲۷ اسفندماه، برگزار شد در رابطه با حوزه کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: پس از

نیازهای عمومی مخاطب کتاب نادیده گرفته شده است

ایسنا/خراسان رضوی مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی گفت: به نظر من مشکل امروز ما در حوزه کتاب این است که نیازهای عمومی مخاطب نادیده گرفته شده و جدی گرفته نمی‌شود.

مجید عسکری در افتتاحیه شعبه مشهد کتابشهر ایران که عصر امروز، ۲۷ اسفندماه، برگزار شد در رابطه با حوزه کتاب و کتابخوانی، اظهار کرد: پس از دوره‌ای که مسئله‌ ما توزیع نشدن مناسب کتاب‌های جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود، اکنون به دوره‌ای رسیده‌ایم که وجود فروشگاه‌های مختلف کتاب در کشور -چه در فضای بخش‌های حاکمیتی و چه در فضای بخش خصوصی- اوج گرفته و پاتوق‌ها و مجموعه‌های کتاب‌فروشی تلاش می‌کنند تا مسئله توزیع را حل کنند، با این حال امروز وقت این است که افراد در کتاب‌فروشی‌ها به فکر گام بعدی باشند. اگر این طرح موضوع که گام پس از افتتاح کتاب‌فروشی چیست به صورت جدی مطرح نشود، پس از مدتی به رکود خواهیم رسید وآن رکود این است که کتاب‌فروشی‌ها پس افتتاح درجا خواهند زد.

وی با اشاره به این‌که «باید به صورت تخصصی در حوزه فروش کتاب وارد شویم»، افزود: به نظر بنده باید نقطه‌زنی کنیم، یعنی این‌که نقش کتاب‌فروش‌ها در جای‌جای فضای کتاب‌فروشی‌ها مشخص شود و معلوم شود که چه افرادی چه نوع کتابی بفروشند. امروز سوال این است که ورود با حجم مالی بالا در فضای کتاب‌فروشی مشهد، کار مناسبی است یا خیر که باید به این سوال در جمع‌های خصوصی کتاب‌فروشان مشهد پاسخ داده شود.

مدیر حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: گذر از فضای نخبگانی، صرفاً مذهبی، انقلابی، حزب‌اللهی، روشن‌فکری یا هر اسمی که می‌خواهند بگذارند به فضای عمومی باید صورت بگیرد. وقتی اسم از فرهنگ عمومی می‌بریم، غالباً یادمان می‌آید که مخاطب خاکستری را مدنظر داریم، در حالی که به نظر من مشکل ما امروز این است که نیازهای عمومی مخاطب را نادیده گرفتیم و نیازهای عمومی جدی گرفته نمی‌شود.

یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری موضوع کتاب‌خوانی است

حجت الاسلام و المسلمین هادی صاحبقرانی، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در ادامه این مراسم، عنوان کرد: باید به مسئولان کتاب‌شهر ایران که در فصل جدید تحولی سازمان تبلیغات اسلامی، اقدام به راه‌اندازی مجموعه کتاب‌شهر در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کرده‌اند خداقوت بگوییم. به ‌جز مشهد، در تربت حیدریه نیز مجموعه کتاب‌شهر را راه‌اندازی خواهیم کرد و عزم‌مان را جزم کردیم که این اتفاق در شهرستان‌های استان خراسان رضوی رخ دهد.

وی ادامه داد: یکی از وظایفی که در اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی بیان شده، ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی است. یکی از دغدغه‌های جدی مقام معظم رهبری موضوع کتاب‌خوانی است و ایشان بارها نسبت به این‌که ایجاد فرهیختگی به واسطه کتاب منجر به این می‌شود که بتوانیم تمدن نوین اسلامی را شکل دهیم، مطلب فرموده‌اند و تذکر داده‌اند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: ما اگر بخواهیم یک جامعه فرهیخته‌ داشته باشیم که بتواند مسائل و مشکلاتش را معقول و منطقی، به دور از هرگونه هیاهو و سیاه‌نمایی حل کند، ناچار هستیم که فرهنگ کتاب‌خوانی را رواج دهیم. افرادی که بیش‌تر اهل کتاب هستند و انس و ارتباط بیش‌تری با کتاب دارند، رفتارهای معقول و منطقی‌تری دارند و اگر انسان با کتاب مأنوس باشد، دیگر فراغت ضایع ندارد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح