کد خبر : 191351
تاریخ انتشار : پنجشنبه 23 دی 1400 - 17:20

نگران بحث نفوذ فرهنگی در شیراز هستیم

نگران بحث نفوذ فرهنگی در شیراز هستیم

ایسنا/فارس نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اجرای برخی پروژه‌های فرهنگی منجر به ایجاد دغدغه و نگرانی در زمینه احتمال بروز نفوذ فرهنگی در شیراز شده است. روح‌الله نجابت یکشنبه ۱۹ بهمن در جمع خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی نسبت به اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی در شهر شیراز

نگران بحث نفوذ فرهنگی در شیراز هستیم

ایسنا/فارس نماینده مردم شهرستان‌های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که اجرای برخی پروژه‌های فرهنگی منجر به ایجاد دغدغه و نگرانی در زمینه احتمال بروز نفوذ فرهنگی در شیراز شده است.

روح‌الله نجابت یکشنبه ۱۹ بهمن در جمع خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی نسبت به اجرای برخی طرح‌ها و پروژه‌های فرهنگی در شهر شیراز گفت: بررسی پشتوانه‌های فکری و نحوه اجرای برخی طرح‌های فرهنگی در شیراز، موجب نگرانی دلسوزان شهر نسبت به احتمال نفوذ فرهنگی در لایه‌ها و ساختارهای اجتماعی و فرهنگی در سومین حرم اهل بیت(ع) شده است.

وی افزود: در متن برخی طرح‌های فرهنگی اجرا شده در شیراز، به وضوح اهداف سند ۲۰۳۰ به چشم می‌خورد و این موضوع نگرانی‌های مردم را مضاعف کرده است.

نجابت در خصوص سند ۲۰۳۰ گفت: سازمان یونسکو در کنار فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی خود، برنامه مشخصی را برای استحاله فرهنگی و تغییر ذائقه فرهنگی ملت‌های اسلامی دارد و تدوین سند ۲۰۳۰ و تلاش برای ترویج و پیاده شدن آن در کشورهای اسلامی چون ایران، همین هدف را دنبال می‌کند و بنا به نظر کارشناسان، بعضی از پروژه‌های فرهنگی اجرایی شده در شیراز با آن سند اشتراکاتی دارد و همین امر نگرانی‌هایی را ایجاد کرده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: طرح هایی چون سند ۲۰۳۰ که به دنبال پیاده‌سازی الگوهای توسعه غربی و لیبرالی در جامعه اسلامی و در مغایرت با ارزش‌های اسلامی و انقلابی است، در سومین حرم اهل بیت(ع) به هیچ عنوان نباید اجرا شود و بنده در این باره به مسئولان فرهنگی و ذیربط در شهر شیراز هشدار می‌دهم.

نجابت گفت: رویدادهای فرهنگی که در شهر شیراز طراحی و اجرا می‌شوند، باید نسبت دقیق و واضحی با هویت اسلامی و ایرانی ما داشته و برآمده از فرهنگ بومی خودمان باشد نه اینکه با ظاهرسازی در عین حفظ باطن همان مدل فرهنگی لیبرالی را دنبال کند.

وی افزود: انتظار مردم شیراز به عنوان ساکنین سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی، اجرای برنامه‌های فرهنگی‌ است که مولفه‌های فرهنگ‌ساز و هویت تاریخی و مذهبی شیراز در آن‌ها لحاظ شده باشد.

نجابت گفت: در صورتی که اقدام موثری برای اجتناب از روال غلط فعلی انجام نشود، به صورت مصداقی نقدهای خود درخصوص طرح ها، پروژه ها و رویدادهای فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز را با مردم و اصحاب فرهنگ درمیان خواهم گذاشت.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس گفت: به عنوان عضو شورای فرهنگ عمومی فارس از دیگر اعضای این شورا درخواست می کنم با جدیت و سرعت، بر روی طرح ها و پروژه های فرهنگی در دست اجرا در شهر شیراز نظارت دقیق تری داشته باشد و مانع نفوذ فرهنگی در ساختارهای اجتماعی این شهر شوند.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح