کد خبر : 180753
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 دی 1400 - 17:12

نخستین پارک تولید محتوای دیجیتال کشور در مشهد افتتاح می‌شود

نخستین پارک تولید محتوای دیجیتال کشور در مشهد افتتاح می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پارک تولید محتوای دیجیتال شرق کشور گفت: این مرکز با پیش‌بینی سرمایه ۲۴۰ میلیارد در فضایی به وسعت ۳۰۰۰متر مربع در مشهد آماده راه‌اندازی کردیم. حمیدرضا بحرینی امروز ۲۶ بهمن ماه در نشست خبری نخستین شبکه مراکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال کشور که در ساختمان اداره کل پست استان برگزار شد، اظهار کرد:

نخستین پارک تولید محتوای دیجیتال کشور در مشهد افتتاح می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی مدیر پارک تولید محتوای دیجیتال شرق کشور گفت: این مرکز با پیش‌بینی سرمایه ۲۴۰ میلیارد در فضایی به وسعت ۳۰۰۰متر مربع در مشهد آماده راه‌اندازی کردیم.

حمیدرضا بحرینی امروز ۲۶ بهمن ماه در نشست خبری نخستین شبکه مراکز نوآوری تولید محتوای دیجیتال کشور که در ساختمان اداره کل پست استان برگزار شد، اظهار کرد: این مرکز نوآوری در اسفندماه افتتاح خواهد شد. حوزه رسانه گردش مالی چندین میلیاردی دارد که بیش از ۵۰ درصد آن در اختیار حوزه تولید محتوای رسانه است. حوزه محتوا جزو پر سودترین و پر بازده‌ترین صنایع است.

وی افزود: تجربه ۱۰ ساله گروه ما در حوزه محتوای دیجیتال و محتوای تلوزیونی نشان‌دهنده این بود که اگر بخواهیم در حوزه تولید محتوای دیجیتال رشدی داشته باشیم نیازمند یک اکوسیستم هستیم. این مرکز با پیش‌بینی سرمایه ۲۴۰ هزار میلیارد ریالی در فضایی به وسعت ۳۰۰۰ متر مربع در مشهد آماده راه‌اندازی است.

مدیر پارک تولید محتوای دیجیتال شرق کشور اضافه کرد: بخش عمده‌ای از این فضا برای ساخت استودیوهای صوتی و تصویری آماده‌سازی شده است. داخل این مرکز هشت استودیو وجود دارد که شامل چهار استودیو تصویر و چهار استودیو صدا است. بزرگترین استودیوی تصویر آن ۲۰۰ متر مربع است که در شرق کشور اولین و بزرگترین استودیو تصویر خواهد بود. بنابراین این امکان فراهم شد تا همه استودیوها به صورت همزمان کار کنند و به تولید محتوا بپردازند. سایر امکانات شامل یک استودیو پادکست، یک استودیو دوبله و تولید موسیقی است. بنا به تجربه‌ای که در دو شتاب‌دهنده دیگر داشتیم بخشی از این فضا را به آزمایشگاه تولید محتوا اختصاص دادیم.

بحرینی خاطرنشان کرد: یک هزار۳۰۰‪ متر از این فضای اختصاصی را تجهیز کردیم تا شرکت‌های نوپایی که در تولید محتوا کار می‌کنند از این فضا برای تولیدات محتوایی خود استفاده کنند. این مرکز چهار بخش اصلی دارد. بخش اول این مرکز آکادمی است که فرایند جذب، استعدادیابی و آموزش و توانمندسازی را به عهده خواهد گرفت. دوم بخش شتاب‌دهنده است که وظیفه حمایت از تیم‌ها و گروه‌های تولیدکننده محتوی را برعهده دارد. در بخش سوم که تجربه خوبی را در حوزه بازار کسب کرده، بخش استارتاپ استودیو است و فعالیت اصلی آن ایجاد بازار برای تیم‌ها و تولیدکنندگان محتوا نیز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه ما به دنبال این هستیم که این مرکز را به مرکز تولیدات فرهنگی و محتوایی تبدیل کنیم، تشریح کرد: نگاهی ویژه به فروش محصولات محتوایی به خارج از کشور داریم. یکی از بخش‌های اصلی این مرکز را به تجارت با عنوان obs اختصاص دادیم. یکی از مباحث با اهمیت در فروش obs کارگزاری فروش تولیدات محتوایی است. بخش دیگر دریافت پروژه‌های بین‌المللی است که امکان تولید محتوای آن‌ها در داخل کشور وجود دارد. از جمله خدمات ارائه شده در این مرکز خدمات دیجیتال است. بخشی از آن به امکانات دوبله، ترجمه محتوی و کاتالوگ به زبان‌های مختلف باز می‌گردد.

مدیر پارک تولید محتوای دیجیتال شرق کشور بیان کرد: خدمت دیگری که با شروع به کار این مرکز افتتاح خواهد شد ارائه سرویس‌های ابری است. یکی از دغدغه‌های ما در حوزه تولید محتوا تامین زیرساخت‌ها و سخت‌افزارهای تولید محتوا بوده است. این امکان را فراهم کردیم که در نرم‌افزارها به صورت ابری در ابتدا تولیدکنندگان به تولید محتوا بپردازند. اگر ما این مکان را با بیش از ۲۰۰ میز کار فیزیکی فراهم کردیم، با این خدمت بیش از صدها میزکار مجازی را در اختیار تولیدکنندگان قرار خواهیم داد تا آنها بتوانند از سراسر کشور به فعالیت در حوزه تولید محتوا بپردازند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح