کد خبر : 25112
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 15:44

نحوه افتراق حساسیت و کرونا

نحوه افتراق حساسیت و کرونا

 فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه‌های افتراق بین ابتلا به حساسیت (آلرژی فصلی) و کروناویروس را توضیح داد. اورنگ ایلامی با بیان اینکه بیماری‌های کووید۱۹ و آلرژی فصلی چندین نشانه مشترک دارند که باید همه با این نشانه‌ها آشنا باشیم، گفت: بعضی علائم تنها مربوط به کرونا و بعضی

نحوه افتراق حساسیت و کرونا

 فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، راه‌های افتراق بین ابتلا به حساسیت (آلرژی فصلی) و کروناویروس را توضیح داد.

اورنگ ایلامی با بیان اینکه بیماری‌های کووید۱۹ و آلرژی فصلی چندین نشانه مشترک دارند که باید همه با این نشانه‌ها آشنا باشیم، گفت: بعضی علائم تنها مربوط به کرونا و بعضی منحصر به آلرژی فصلی است.

به گزارش ایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، ایلامی گفت: در صورتی که نتوان بین علائم ۲ بیماری کرونا و آلرژی فصلی تفاوت قائل شد، براساس نظر پزشک می‌توان آزمایش یا بررسی‌های کلینیکی و پاراکلینیکی را در دستور کار قرار داد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: آبریزش و خارش چشم ها و بینی، عطسه کردن و انسداد بینی، سرفه خشک، تغییرات پوستی و سر درد از نشانه‌های ابتلا به آلرژی فصلی است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه بیماری کووید۱۹ نشانه‌های محدودتری دارد و در موارد پیشرفته، این نشانه ها بروز می کند، گفت: براساس آخرین یافته‌های علمی اغلب نشانه‌های بیماری کووید ۱۹شامل تب، بدن درد و دردهای عضلانی و درد ناحیه قفسه سینه است.

این پزشک فوق تخصص عفونی گفت: از دیگر نشانه‌های بیماری کووید ۱۹ که کمتر متداول است، می توان به انسداد بینی، آبریزش بینی، گلو درد و اسهال اشاره کرد.

ایلامی با تاکید براینکه مهمترین تفاوت بین کروناویروس و آلرژی فصلی، بروز تب در افراد است، گفت: ویروس کرونا موجب تب بالا می شود، اما در آلرژی فصلی تب ایجاد نمی شود. از سوی دیگر، آلرژی با خارش بینی و چشم ها همراه است، اما این نشانه‌ها در کرونا دیده نمی‌شود.

عضو هیئت علمی علوم پزشکی شیراز گفت: عطسه کردن در هر دو عارضه دیده می شود، اما عطسه کردن در آلرژی شدیدتر و بیشتر و پشت سر هم است، اما در بیماری کووید ۱۹ عطسه کمتر اتفاق می افتد.

معاون علوم پزشکی شیراز گفت: اگر اخیرا با فرد مبتلا به کروناویروس در ارتباط بوده‌اید و نشانه‌هایی را تجربه می‌کنید که شبیه این بیماریست، حتما به پزشک مراجعه کرده و آزمایش‌ها و روند درمانی را انجام دهید.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح