کد خبر : 43146
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 - 20:15

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان در ایلام مشاهده نشده است

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان در ایلام مشاهده نشده است

 مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: عمده جمعیت دامی استان در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده‌اند و در حیات وحش استان این بیماری مشاهده نشده‌ است. دکتر«رامین پورنجف» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان برای اولین بار در سال۱۳۷۴در استان ایلام مشاهده شد و عمده جمعیت دامی استان در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک

موردی از بیماری طاعون نشخوارکنندگان در ایلام مشاهده نشده است

 مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: عمده جمعیت دامی استان در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده‌اند و در حیات وحش استان این بیماری مشاهده نشده‌ است.

دکتر«رامین پورنجف» در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طاعون نشخوارکنندگان برای اولین بار در سال۱۳۷۴در استان ایلام مشاهده شد و عمده جمعیت دامی استان در برابر طاعون نشخوارکنندگان کوچک واکسینه شده‌اند و خوشبختانه در حیات وحش استان این بیماری مشاهده نشده‌ است.

وی با بیان اینکه ۱میلیون و ۷۰۰هزار رأس دام در برابر طاعون نشخوار کنندگان کوچک در استان واکسینه شده‌اند، گفت: علائمی مانند زخم دهانی،اسهال و لاغر شدن از علائم این بیماری است.

این بیماری دام های کوچک را از بین می‌برد، این بیماری یک بیماری عفونی حاد ویروسی و کشنده در نشخوارکنندگان کوچک اهلی و حیات وحش است که با ایجاد واگیری و تلفات بالا، خسارات اقتصادی قابل ملاحظه در این گونه دام‌ها بوجود می‌آورد. بیماری PPR به نام‌های دیگری مانند طاعون بزی، Kata ، طاعون گاوی کاذب، کمپلکس پنومو – آنتریت و سندرم استوماتیت، پنوموآنتریت نیز شناخته می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح