کد خبر : 209178
تاریخ انتشار : یکشنبه 17 دی 1402 - 21:59

مهم‌ترین دلایلی که از شما سرقت می‌شود چیست؟

مهم‌ترین دلایلی که از شما سرقت می‌شود چیست؟

امروزه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد دور ماندن از خانه یا مغازه‌شان است چرا که سارقان با روش‌های متنوع و خلاقانه‌ای که حتی فکرش را هم نمی‌کنید، وارد ساختمان‌ها می‌شوند و باعث ناامنی محله‌ها می‌گردند؛ بنابراین برقراری امنیت برای ساختمان نه تنها منجر حفظ مال و جان شما خواهد شد بلکه به‌طور کلی امنیت در

امروزه یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های افراد دور ماندن از خانه یا مغازه‌شان است چرا که سارقان با روش‌های متنوع و خلاقانه‌ای که حتی فکرش را هم نمی‌کنید، وارد ساختمان‌ها می‌شوند و باعث ناامنی محله‌ها می‌گردند؛ بنابراین برقراری امنیت برای ساختمان نه تنها منجر حفظ مال و جان شما خواهد شد بلکه به‌طور کلی امنیت در یک محله و یا حتی شهر را به‌خوبی برقرار می‌کند. در این مطلب دلایل مهم سرقت مورد بررسی قرار گرفته است تا در آینده بتوانیم از فضاها به نحو احسنت حفاظت کنیم.

عدم استفاده از قفل یا درب‌های ضد سرقت

اولین و اساسی‌ترین راه برای جلوگیری از سرقت استفاده از قفل و یا درب‌های ضد سرقت است. قفل‌های کلیدی به‌راحتی توسط دزد باز می‌شوند، بنابراین جنبه‌ی امنیتی بسیار پایینی دارند و قابل‌اعتماد نیستند. امروزه استفاده از روش‌های سنتی و چند قفلی امنیت ساختمان ما را زیاد نمی‌کند زیرا این روزها همه‌ی سارقان با تبحر خاصی می‌توانند قفل‌های قدیمی را باز کنند؛ بنابراین توصیه می‌شود برای افزایش امنیت یک ساختمان از یک کرکره برقی یا درب اتوماتیک شیشه‌ای ضد سرقت استفاده کنید که علاوه بر افزایش سطح ایمنی ساختمان باعث زیبایی دو‌چندان ساختمان نیز می‌گردد.
از طرفی با استفاده از درب اتوماتیک شیشه‌ای و کرکره برقی میزان مصرف انرژی نیز تا سطح چشمگیری کاهش خواهد یافت. استفاده از این درب‌ها به خصوص در فضاهای شلوغ، کاربرد زیادی دارد. درب اتوماتیک شیشه‌ای را می‌توانید از سایت درفا با قیمت مقرون‌به‌صرفه و ساخته شده از قطعات باکیفیت خریداری کنید.

برای مشاهده انواع درب‌های شیشه‌ای روی لینک زیر کلیک کنید.

https://doorfa.ir/%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B4%DB%8C%D8%B4%D9%87-%D8%A7%DB%8C/

کاشت درخت و درختچه‌های زیاد اطراف ساختمان

کاشتن افراطی درختچه‌ها در اطراف خانه از دلایل مهم سرقت است که می‌تواند به‌نوعی یک فضای مخفیانه جهت پنهان شدن سارقان باشد. همچنین این فضا باعث ایجاد یک پناهگاه یا پاتوق برای معتادان و افراد اراذل اوباش می‌شود. به‌همین جهت توصیه ما این است که تا حد امکان از کاشت بی‌رویه‌ی درختچه‌ها در اطراف ساختمان خودداری کنید.

عدم روشن بودن چراغ‌ها

درصورت عدم روشن بودن چراغ‌های یک ساختمان به شکل مداوم، سارق گمان می‌کند که کسی در ساختمان نیست و بهترین زمان برای دزدی است. در‌واقع اگر قصد دارید به مدت طولانی منزل یا مغازه را ترک کنید، توصیه می‌شود یک چراغ کم‌مصرف را روشن نگه دارید تا سارق تصور کند که کسی در خانه است و اقدام به دزدی نکند.

استفاده نکردن از دزدگیر از جمله دلایل مهم سرقت

دزدگیر با علائم هشداردهنده می‌توانند مانع از دزدی در محل زندگی یا کارتان شوند و نقش بااهمیت آن‌ها را نباید نادیده بگیرید. اگرچه حتماً بارها به گوشتان خورده است که سارقان با قطع دزدگیر به کار خود ادامه داده‌اند. برای جلوگیری از این کار استفاده از محافظ دزدگیر توصیه می‌شود. علاوه بر حفاظ دزدگیر، استفاده از یک روشنایی برای دید در شب نیز اهمیت دارد تا بتواند صحنه‌ی جرم در شب را بررسی کند. در‌حقیقت این نوع از دزدگیرها مجهز به سنسور هستند که باعث شناسایی چهره سارق می‌شود.

 

عدم استفاده از حصار و نرده

استفاده نکردن از حصار یا نرده از دلایل مهم سرقت است. چرا که در‌صورت باز بودن فضای جلوی ساختمان، به علت کوتاه بودن دیوار سارق می‌تواند به‌راحتی از دیوار عبور کند و وارد خانه شود. استفاده از حصار حتماً برای خانه‌های حیاط‌دار توصیه می‌شود. تنوع زیاد این حصارها نمای ساختمان شما را تغییر نمی‌دهد. علاوه بر حصار و نرده در فضای بیرونی ساختمان، از پنجره‌ها نیز نباید غافل شوید. در‌واقع پنجره‌ها از دیگر فضاهایی هستند که ممکن است مورد حمله سارقان و افراد سودجو قرار بگیرند؛ بنابراین باید از حصار برای پنجره نیز استفاده کنید.

پنهان نکردن اشیای گران‌قیمت

سعی کنید تاحد امکان وسایل و اشیاء گران قیمت مثل زیورآلات، پول و … را در فضایی مخفی نگه دارید و آن را جلوی چشم قرار ندهید. در‌واقع ممکن است سارق به ساختمان شما وارد شود اما نتواند جواهرات یا وسایل ارزشمند شما را پیدا کند. توصیه ما این است که از کیف‌هایی که مجهز به قفل‌های امنیتی قدرتمند است و یا گاوصندوق‌ها استفاده کنید.

عدم نگهداری اشیاء باارزش در محوطه‌ی بیرونی

سعی کنید وسایل باارزش مثل دوچرخه، اسکوتر یا ماشین چمن‌زن را در محوطه‌ی بیرونی ساختمان نگهداری نکنید چون در این‌صورت سارق وسوسه خواهد شد تا به این وسایل گران‌قیمت دستبرد بزنند. توصیه می‌شود تا حد امکان از معرض دید قرار دادن وسایل و ابزار خود جلوگیری کنید و آن‌ها را در فضایی پنهان و به‌دور از چشم همسایگان و دیگر افراد قرار دهید تا دچار مشکلاتی همچون سرقت نشوید.

جمع‌بندی دلایل مهم سرقت

سرقت و دزدی روز‌به‌روز در حال افزایش است و تعداد افرادی که مورد دستبرد قرار می‌گیرند به شدت افزایش یافته است چرا‌که افراد به‌درستی از ساختمان محل زندگی یا کار خود به‌خوبی محافظت نمی‌کنند. عوامل متعددی منجر به سرقت در ساختمان‌ها می‌شود که از اساسی‌ترین دلایل مهم سرقت، عدم استفاده از قفل و درب ضد سرقت است. با استفاده از کرکره برقی و درب اتوماتیک شیشه‌ای درفا، امنیت ساختمان شما تضمین می‌شود و نمای زیبایی نیز برای ساختمان مسکونی یا تجاری خود می‌توانید بسازید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح