کد خبر : 20234
تاریخ انتشار : یکشنبه 11 مهر 1400 - 16:07

مقام‌آوری در جشنواره‌های بی‌هویت، باارزش نیست

مقام‌آوری در جشنواره‌های بی‌هویت، باارزش نیست

 مسئول دفتر انجمن سینمای جوان استان زنجان گفت: افراد با شرکت در جشنواره‌ها می‌توانند دیدگاه‌های مختلف را ببینند و با آن‌ها آشنا شوند. لیلا بیگلی در رابطه با حضور فیلم‌سازان در جشنواره‌ها، با بیان اینکه کار پسندیده‌ای نیست اگر یک فیلم‌ساز، فیلمی را صرفاً برای شرکت در یک جشنواره بسازد، اظهار کرد: جشنواره‌ها محفل خوبی

مقام‌آوری در جشنواره‌های بی‌هویت، باارزش نیست

 مسئول دفتر انجمن سینمای جوان استان زنجان گفت: افراد با شرکت در جشنواره‌ها می‌توانند دیدگاه‌های مختلف را ببینند و با آن‌ها آشنا شوند.

لیلا بیگلی در رابطه با حضور فیلم‌سازان در جشنواره‌ها، با بیان اینکه کار پسندیده‌ای نیست اگر یک فیلم‌ساز، فیلمی را صرفاً برای شرکت در یک جشنواره بسازد، اظهار کرد: جشنواره‌ها محفل خوبی هستند که فیلم‌سازان می‌توانند خود را در آن محک بزنند. همچنین فیلم‌سازان با شرکت در جشنواره‌ها می‌توانند هنر، دیدگاه و دانسته‌های خود را در معرض دید قرار دهند.

وی با بیان اینکه نگاه ما به جشنواره‌ها باید درست باشد و از اینکه صرفاً یک‌ اثر هنری را برای شرکت در جشنواره تولید کنیم، باید بپرهیزیم، افزود: افراد با شرکت در جشنواره‌ها می‌توانند دیدگاه‌های مختلف را ببینند و با آن‌ها آشنا شوند، البته در برخی موارد جشنواره باعث دیده شدن و کشف استعدادهای جوان نیز می‌شوند.

این مسئول با بیان اینکه نگاه درست به جشنواره‌ها به فیلم‌سازان کمک می‌کند ولی جشنواره‌های بی‌هویت و موضوعی به آن‌ها ضربه می‌زند، تصریح کرد: متاسفانه در ایران با تعدد جشنواره‌های بی‌هویت مواجه هستیم و همان‌طور که مقام‌آوری در جشنواره‌های بی‌هویت و موضوعی چندان باارزش نیست ولی راه‌یابی به جشنواره‌های معتبر همانند جشنواره فیلم کوتاه تهران، فیلم فجر و … بسیار باارزش است و هنرمندان جوان باید تلاش کنند تا قدم به قدم به این جشنواره‌ها دست یابند. البته هنرمندان باید کیفیت کار خود را بهبود بخشیده و نباید صرفاً برای شرکت در جشنواره به تولید یک اثر بپردازند و در آثار خود باید دیدگاه و اهداف خود را به تصویر بکشند.

بیگلی با بیان اینکه در برخی موارد سازمان‌هایی که متولی فرهنگ و هنر نیستند به برگزاری جشنواره‌های موضوعی می‌پردازند که کار درستی نیست، ادامه داد: برگزاری جشنواره‌های استانی مستمر که جوانان در آن خود را محک زده و بعد وارد جشنواره منطقه‌ای و جشنواره‌های بزرگ‌تر شوند در پیشرفت هنرمندان موثر است و سازمان‌های دیگر که متولی فرهنگ و هنر نیستند، به جای برگزاری یک جشنواره می‌توانند به سازمان‌های متولی فرهنگ و هنر در راستای برگزاری جشنواره‌های مستمر استانی کمک کنند.

مسئول دفتر انجمن سینمای جوان استان زنجان با بیان اینکه یکی از آبروهای ایران در جهان سینما است و بسیاری از جشنواره‌های خارجی نیز معتبر نیستند و ما برای شرکت در آن‌ها باید جشنواره‌های معتبر را در نظر بگیریم، عنوان کرد: همواره از گذشته تا با امروز فیلم‌سازان ایرانی در جشنواره‌های بزرگ و معتبر خارج از کشور نیز شرکت کرده و مقام آورده‌اند که ما نیز وظیفه داریم این شان و مقام ایران در جهان را حفظ کنیم و نباید بدون در نظر گرفتن پروتکل جشنواره و کیفیت آثار خود به ارسال تعداد زیادی از آثار بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: قاعدتاً اولین اثر یک فرد شاهکار نیست و جوانان در حوزه فیلم‌سازی سعی کنند در محافل خصوصی فیلم‌های خود را نشان داده، مشورت کنند و از ارسال اولین اثر خود به جشنواره‌ها امتناع کنند.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح