کد خبر : 6815
تاریخ انتشار : پنجشنبه 28 مرداد 1400 - 0:58

مطالبه گری معقول در فضای مجازی یعنی امربه معروف و نهی از منکر

مطالبه گری معقول در فضای مجازی یعنی امربه معروف و نهی از منکر

 امام جمعه جیرفت مطالبه گری معقول را مورد تاکید قرار داد و گفت :بخش مهم و بهترین شکل امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی مطالبه‌گری معقول است.  حجت‌الاسلام والمسلمین “میثم تارم” امام جمعه جیرفت در آیین عزاداری  شب عاشورای حسینی  در محل  حسینیه شهدای این شهر که با رعایت پروتکل های

مطالبه گری معقول در فضای مجازی یعنی امربه معروف و نهی از منکر

 امام جمعه جیرفت مطالبه گری معقول را مورد تاکید قرار داد و گفت :بخش مهم و بهترین شکل امر به معروف و نهی از منکر در فضای مجازی مطالبه‌گری معقول است.

 حجت‌الاسلام والمسلمین “میثم تارم” امام جمعه جیرفت در آیین عزاداری  شب عاشورای حسینی  در محل  حسینیه شهدای این شهر که با رعایت پروتکل های بهداشتی و در فضای باز برگزار شد، با بیان مسائل شرعی در بخش های مورد نیازجامعه گفت: قیام امام حسین علیه السلام نهضت بزرگی است که هیچ‌ قیامی در تاریخ به عظمت و بزرگی آن نرسیده و نخواهد رسید زیرا که از  ابعاد، اهداف و فلسفه های بسیاری برخوردار است و محدود به یک مورد خاص نمی‌شود.
وی اصلاح جامعه را از جمله فلسفه‌ قیام امام حسین علیه السلام عنوان کرد و افزود: امام حسین(ع) نیز چندین فلسفه قیام‌ عاشورا را بیان کرده اند که اصلاح جامعه به عنوان یکی از فلسفه‌ های اجتماعی این قیام بشمار می آید.
امام جمعه جیرفت از امام حسین (ع)  به عنوان یک‌ مصلح بزرگ در تاریخ بشریت یاد کرد و افزود:  واژه اصلاح در تاریخ سیاسی و اجتماعی مورد سوءاستفاده‌های فراوانی قرار گرفته است  و حتی منافقان خود را اصلاح‌طلب عنوان می‌کنند در حالی که خداوند آن را رد می‌کند.
امام جمعه جیرفت پیشانی و ابزار اصلاح جامعه را امر به معروف و نهی از منکر دانست و اظهار کرد:  این دو فریضه مهم الهی  جایگاه کم‌نظیری در بین آیات و روایات هستند  و دارای مراتب مختلف  می باشند.
حجت الاسلام و المسلمین تارم ریشه  فساد و برخی نابسامانی ها  غفلت از امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: هیچ ابزاری بهتر، مهمتر و تأثیرگذارتر از امر به معروف و نهی از منکر برای اصلاح جامعه و مبارزه با فساد وجود ندارد  که  مرتبه همگانی امر به معروف و نهی از منکر که تذکر زبانی است بیش از همه مورد تأکید اسلام است و همه باید در این خصوص فرهنگ سازی کرده و به آن عمل کنند.
وی با اشاره به بازدارندگی امر به معروف و نهی از منکر گفت: برخورد های صحیح و اصولی همگان، فرد خاطی را متوجه می‌سازد که افکار عمومی بر علیه اوست و این قطعا تاثیرگذار است و از طرفی  مفاسد بزرگ و کوچک از ابتدا اگر با تذکرات همگانی مواجه شود در ریشه سرکوب و مهار خواهند شد.
وی بر این مطلب که  فضای مجازی  برای تمام ملت‌ها هم بزرگترین  تهدید و هم بهترین فرصت است تاکید کرد و گفت:  با منطق قوی اسلام و تشیع می‌توان یک‌ مطلب را در لحظه به تمام جهان مخابره کرد.
امام جمعه جیرفت با بیان نگاه  رهبر انقلاب نسبت به اهمیت استفاده از فضای مجازی  گفت: رهبر معظم انقلاب از فضای مجازی استفاده بسیار به موقع دارند و هم  ایشان به همگان  استفاده صحیح و موثر را توصیه کردند.
حجت الاسلام و المسلمین تارم  بر بیان مطالبات مردمی در فضای مجازی تاکید کرد و گفت:هر اداره، مدیر، شرکت، بنگاه‌های حقوقی و فردی اگر ببیند هر روز مطالبات مردمی از آنها در فضای مجازی منتشر می‌شود موثر خواهد بود و نمی‌تواند در قبال مطالبات به حق مردم مقاومت کرده و بی توجه باشد و می توان گفت  تمام فرایض و ارزش‌های دینی به امر به معروف و نهی از منکر وابسته‌اند.
وی از  مرحله امر به معروف و نهی از منکر امام حسین (ع) به عنوان مرتبه‌ای دیگر و بسیار حساس و مهم   که امام و اصحابش باید  برای آن جان داده و شهید شوند تعبیر کرد و افزود:این بخش از فلسفه قیام عاشورا در یک جمله، حفظ دین است و قیام‌ امام حسین ازمنظر امر به معروف و نهی از منکر آن است که قیام کرده تا اعلام کند تا قیام قیامت، امثال یزید صلاحیت حکومت بر مسلمانان و جانشینی خاتم الانبیاء را ندارد و جامعه اسلامی نباید با آنها بیعت کنند.
وی بخش دیگری از سخنانش گفت: اگر چنین بیعتی صورت بگیرد، فاتحه اسلام را باید خواند چرا که از بین رفته و چیزی از آن باقی نمی‌ماند.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح