کد خبر : 178254
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 18:33

مرکز منطقه‌ای مدیریت ریسک غرب آسیا تاسیس می‌شود

مرکز منطقه‌ای مدیریت ریسک غرب آسیا تاسیس می‌شود

موافقت‌نامه تاسیس “مرکز منطقه­‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت ریسک و تاب­آوری زلزله برای غرب و آسیا مرکزی” با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر جعفری رییس پژوهشگاه زلزله و دکتر ایوبی رییس کمیسیون ملی یونسکو به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید. به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط ناشی از شیوع

 مرکز منطقه‌ای مدیریت ریسک غرب آسیا تاسیس می‌شود

موافقت‌نامه تاسیس “مرکز منطقه­‌ای آموزشی و پژوهشی مدیریت ریسک و تاب­آوری زلزله برای غرب و آسیا مرکزی” با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر جعفری رییس پژوهشگاه زلزله و دکتر ایوبی رییس کمیسیون ملی یونسکو به امضای وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

به گزارش ایسنا، با توجه به شرایط ناشی از شیوع کرونا و عدم امکان حضور فیزیکی “اودری آزوله” مدیر کل یونسکو، امضای وی پیشتر اخذ و ارسال شده بود.

دکتر میگل کلوسنر رییس بخش علوم زمین و اکولوژی یونسکو و همکاران وی نیز به صورت برخط(آنلاین) در جلسه شرکت کردند.

در این مراسم جلسه دکتر ایوبی، رییس کمیسیون ملی یونسکو با بیان اینکه  مصوبه اعطای این مرکز به جمهوری اسلامی ایران در سال گذشته در چهلمین مجمع عمومی یونسکو در پاریس با اجماع به تصویب کلیه اعضا رسید، گفت: این موضوع افتخاری برای کشور محسوب می‌شود.

دکتر جعفری نیز با اشاره به ضرورت ایجاد چنین مرکزی در ایران، خاطر نشان کرد:  ایجاد این مرکز فرصتی را مهیا می‌کند تا امکان به اشتراک گذاری توانمندی‌ها و تجارب کشور ایران در زمینه کاهش ریسک زلزله در منطقه فراهم کند.

دکتر کلوسنر نیز، ضمن تبریک تاسیس این مرکز در ایران، یادآور شد: منطقه غرب و آسیا مرکزی مستعد وقوع زلزله‌های ویرانگری است و این مرکز می بایست در زمینه کمک به کشورهای منطقه نقش محوری ایفا کند و در این راستا از حمایت یونسکو نیز برخوردار خواهد بود.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه بین­‌المللی زلزله­ شناسی و مهندسی زلزله، دکتر غلامی وزیر عتف نیز ضمن  تشکر و قدردانی از دست اندرکاران برای پیگیری و ایجاد این مرکز، اظهار امیدواری کرد که با راه اندازی سریع‌تر آن امکان حضور منطقه‌ای کشور و ارائه خدمات فنی و تخصصی به کشورهای منطقه فراهم شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح