کد خبر : 81008
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 22:16

قیمت نجومی برای آب‌معدنی‌های خارجی

قیمت نجومی برای آب‌معدنی‌های خارجی

بطری‌های کوچک و بزرگ آب‌معدنی‌های لاکچری از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و اغلب در فروشگاه‌های محله‌های لوکس‌نشین کشور به‌ چشم می‌خورند. به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «امسال در حالی روزهای گرم سال از راه رسیده که فروش آب معدنی‌های لاکچری در بازار با قیمت‌های نجومی به اوج خود رسیده است. در صنعت

قیمت نجومی برای آب‌معدنی‌های خارجی

بطری‌های کوچک و بزرگ آب‌معدنی‌های لاکچری از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و اغلب در فروشگاه‌های محله‌های لوکس‌نشین کشور به‌ چشم می‌خورند.

به گزارش ایسنا، روزنامه دنیای‌ اقتصاد نوشت: «امسال در حالی روزهای گرم سال از راه رسیده که فروش آب معدنی‌های لاکچری در بازار با قیمت‌های نجومی به اوج خود رسیده است. در صنعت آب‌های بسته‌بندی همه‌ چیز حدود ثابتی دارد؛ از حجم و جنس بطری محصول گرفته تا رنگ و قیمت فروش آن اغلب ثابت است. اما گاهی بین این بطری‌ها اعداد و ارقام عجیب و غریبی به‌ چشم می‌خورد. بطری‌های کوچک و بزرگی از ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری می‌شوند و اغلب در فروشگاه‌های محله‌های لوکس‌نشین کشور به‌ چشم می‌خورند.

به این ترتیب بازار بزرگی برای آب‌های بسته‌بندی و لوکس خارجی ایجاد شده است و مشتری‌ها را به سمت خود می‌کشد. ماجرای این واردات عجیب و غریب از سال ۹۶ آغاز شد؛ از همان روزهای اول خبر حضور آب‌معدنی‌های لوکس در بازار ایران واکنش‌های زیادی را به‌ دنبال داشت و در نهایت در همین سال واردات آب‌های بسته‌بندی ممنوع شد.

آب‌معدنی‌های خارجی با وجود ممنوعیت واردات، اما در بازارهای عمده‌فروشی تهران فروخته می‌شوند که اغلب از کشورهای حوزه اسکاندیناوی وارد کشور شده‌اند.

این آب‌معدنی‌ها به صورت قاچاق از مرزهای جنوبی وارد کشور می‌شوند و با قیمت‌های بسیار زیاد فروخته می‌شوند؛ به‌ طوری‌ که مورد استقبال اقلیت جامعه قرار می‌گیرند.

با وجود ممنوعیت چند ساله برای واردات آب‌معدنی‌های بسته‌بندی، این محصول به‌راحتی در فروشگاه‌های اینترنتی و سوپرمارکت‌های سطح شهر قابل‌ خریداری است. اگر چه مسئولان بازار این محصول را قاچاق می‌خوانند اما به‌وفور در بازار یافت می‌شوند و حتی در فروشگاه‌های اینترنتی به فروش می‌رسند و محدودیتی برای خرید و فروش آنها وجود ندارد.

در همین حال یک مسئول در حوزه تولید آب‌های معدنی گفته: «قیمت مواد اولیه مورد نیاز در این حوزه سر به فلک کشیده و مشکلات ما هر روز بیشتر از قبل می‌شود. قیمت این محصولات به‌ قدری افزایش پیدا کرده است که در قیمت تمام‌شده درب کارخانه آب‌های بسته‌بندی، ۵۰ تا ۶۰ درصد به قیمت مواد اولیه اختصاص پیدا کرده است.»

این در حالی است که آب‌معدنی‌های تولید ایران که کیفیت مناسبی هم دارند، هر بطری ۴ تا ۸ هزار تومان فروخته می‌شود.»

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح