کد خبر : 94082
تاریخ انتشار : دوشنبه 24 آبان 1400 - 22:09

فعالیت ۸۶ امین موقوفه در البرز

فعالیت ۸۶ امین موقوفه در البرز

ایسنا/البرز معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: تا کنون ۱۶۵۹ موقوفه در استان به ثبت رسیده که بخشی آنها درآمد موثر ندارند. علیرضا علیپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعداد موقوفات البرز اظهار کرد: در مجموع ۱۶۵۹ موقوفه در استان به ثبت رسیده است که بخشی

فعالیت ۸۶ امین موقوفه در البرز

ایسنا/البرز معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز گفت: تا کنون ۱۶۵۹ موقوفه در استان به ثبت رسیده که بخشی آنها درآمد موثر ندارند.

علیرضا علیپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به تعداد موقوفات البرز اظهار کرد: در مجموع ۱۶۵۹ موقوفه در استان به ثبت رسیده است که بخشی از آنها دارای درآمد و تعدادی هم فاقد درآمد موثر هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۸۶ امین موقوفه در البرز فعال هستند که احکام برخی از آنها هنوز صادر نشده است.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه تعداد امینان موقوفات به نسبت تعداد آنها کمتر است، اقدام به بلوک بندی آنها کرده‌ایم که هر بلوک شامل چند موقوف است.

علیپور اضافه کرد: مثلا موقوفات منطقه جاده چالوس به سه منطقه تقسیم شده که هر کدام از آنها به یک امین سپرده شده و اداره اوقاف کرج هم بر کیفیت فعالیت آنها نظارت دارد.

وی در پاسخ به اینکه آیا سه امین برای موقوفات جاده چالوس کافی است، گفت: بسیاری از موقوفات جاده چالوس درآمدی ندارند به همین دلیل سه امین برای نظارت بر آنها کافی است.

وی اضافه کرد: تعیین تعداد امینان این بلوک بندی‌ها به تعداد رقبات موقوفات بستگی دارد و هر چقدر در یک بلوک تعداد رقبات بیشتر باشد به تعداد امینان اضافه می‌شود.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان البرز در پاسخ به اینکه شرایط انتخاب امینان موقوفات چگونه است، گفت: بسیاری از این امینان از همکاران بازنشسته اوقاف هستند که به مسائل مربوط به وقف آشنایی دارند.

وی ابراز کرد: البته به دنبال جذب فراخوان عمومی برای جذب امین موقوفات هستیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردمی برای درآمدزا کردن موقوفات و اداره بهتر آنها استفاده کنیم.

علیپور گفت: برای اینکه بتوانیم امور مربوط به موقوفات را به خوبی پیش ببریم به نظر می‌رسد باید ۱۰۰ امین موقوفه داشته باشیم و در کنار آن از ظرفیت نیروهای ادارات اوقاف هم بهره بگیریم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح