کد خبر : 42991
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 مهر 1400 - 19:46

فرهنگ بخش مهمی از پدافند غیرعامل است

فرهنگ بخش مهمی از پدافند غیرعامل است

 نخستین جلسه کارگروه با حضور پدافند غیرعامل و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دستور کار ارائه گزارش اعتبارات پروژه‌ای پدافند غیرعامل و آموزش و آگاه سازی جامعه مخاطب برگزار شد. به گزارش ایسنا، «عمران خودآموز» در اولین جلسه‌ی این کارگروه با بیان اینکه سیاست‌های فرهنگی پدافند غیر عامل توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

فرهنگ بخش مهمی از پدافند غیرعامل است

 نخستین جلسه کارگروه با حضور پدافند غیرعامل و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با دستور کار ارائه گزارش اعتبارات پروژه‌ای پدافند غیرعامل و آموزش و آگاه سازی جامعه مخاطب برگزار شد.

به گزارش ایسنا، «عمران خودآموز» در اولین جلسه‌ی این کارگروه با بیان اینکه سیاست‌های فرهنگی پدافند غیر عامل توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، اظهارکرد: توجه به الزامات پدافند غیر عامل در حوزه‌های فرهنگی برای دفع تهدیدات بسیار حیاتی بوده و این مهم نباید مورد غفلت قرار بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام افزود: در خصوص ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی در بحث‌های مرتبط با پدافند غیرعامل و پیشگیری از آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی و تقابل با جنگ نرم دشمن، در این حوزه ظرفیت‌های عظیمی وجود دارد که باید به شکل حداکثری از آن برای مقابله با تهدیدها استفاده کنیم.

خودآموز با بیان اینکه این کارگروه کارکرد فرهنگی و آموزشی دارد و همگی در حوزه آموزش عمومی و همگانی ماموریت داریم، خاطر نشان کرد: پدافند غیرعامل یعنی پیشگیری از تجاوز دشمن متخاصم بدون استفاده از سلاح، بنابراین در حوزه فرهنگی مدیریت جو روانی مد نظر است و تکیه مدیریت فرهنگی در پدافند غیرعامل بر داشته‌ها باید باشد.

دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در استان اضافه کرد: پدافند غیرعامل با بحران بسیار متفاوت است، اقدامات پیشگیرانه مانع از ایجاد بحران است، ما با مردم و نخبگان و طیف های مختلف فکری و فرهنگی سر و کار داریم، بنابراین داشتنِ برنامه و برنامه‌ریزی صحیح در زمینه فرهنگ بخش مهمی از پدافند غیرعامل است.

پدافند غیرعامل به مجموعه اقداماتی غیرنظامی اطلاق می شود که به کارگیری آن موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقای پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح