کد خبر : 89556
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 23:21

فرماندار رفسنجان درباره کمبود مرغ در این شهرستان توضیح داد

فرماندار رفسنجان درباره کمبود مرغ در این شهرستان توضیح داد

ایسنا/کرمان فرماندار شهرستان رفسنجان به ارائه توضیحاتی درباره کمبود مرغ در این شهرستان پرداخت. “مجید فصیحی هرندی” ظهر امروز ۲۳ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کل کشور کمبود تولید مرغ وجود دارد و استان کرمان نیز از این مسئله مستثنی نیست. وی افزود: در شهرستان رفسنجان در روزهای عادی حدود ۳۰ تن مرغ مصرف

فرماندار رفسنجان درباره کمبود مرغ در این شهرستان توضیح داد

ایسنا/کرمان فرماندار شهرستان رفسنجان به ارائه توضیحاتی درباره کمبود مرغ در این شهرستان پرداخت.

“مجید فصیحی هرندی” ظهر امروز ۲۳ تیرماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در کل کشور کمبود تولید مرغ وجود دارد و استان کرمان نیز از این مسئله مستثنی نیست.

وی افزود: در شهرستان رفسنجان در روزهای عادی حدود ۳۰ تن مرغ مصرف می شده اما در حال حاضر به دلیل کمبود تولید مرغ در استان مجبوریم خودمان را مطابق با تصمیماتی که در استان است، وفق بدهیم.

فرماندار رفسنجان با بیان اینکه سهمیه شهرستان رفسنجان نسبت به بقیه استان ۱۱ درصد است، تصریح کرد:  بنابراین هر چه مرغ در استان تولید می شود بنا به مصوبه کارگروه اقدام باید ۱۱ درصد در رفسنجان توزیع شود و مابقی را در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان قرار داده تا در شهرستان های دیگر توزیع شود، بنابراین رفسنجان در حال حاضر به مانند دیگر شهرستان های استان با کمبود توزیع مرغ روبه رو است.

وی ادامه داد: علی رغم اینکه رفسنجان تولید ۵۰ درصد مرغ استان را بر عهده دارد اما به دلیل توزیع عادلانه ای که باید در سطح استان انجام شود، ۱۱ درصد مرغ تولیدی در شهرستان توزیع و مابقی را در اختیار شرکت پشتیبانی امور دام استان قرار می دهد تا در شهرستانهای دیگر استان به عدالت توزیع شود.

فصیحی هرندی در پاسخ به این سوال که راه حل این مشکل که با تشکیل صف روبرو است چیست؟ گفت: برای حل مشکل قطعاً باید دستگاه های ذیربط مانند جهاد کشاورزی وارد صحنه شده و شرایط بهتری را برای تولید مرغ در رفسنجان ایجاد کنند. در رفسنجان از تمام ظرفیت ها استفاده می شود اما باز هم می توان سیاست هایی را اتخاذ کرد.

وی ادامه داد: باید به واحدهای جدید مجوز داده شود که اخیرا این اقدام صورت گرفته و افزایش ظرفیت تولید نیز مجوز گرفته و باید به گونه ای عمل شود که تولید جوجه یک روزه نیز به سرعت انجام شده و به وفور در اختیار مرغداران قرار بگیرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح