کد خبر : 26354
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 مهر 1400 - 22:28

فرزندان جشنواره کودک را دریابید

فرزندان جشنواره کودک را دریابید

 کارگردانی که امسال با سه فیلم در بخش «کرونا روایت» جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، از سیاست‌گذاران این جشنواره می‌خواهد بیشتر به فکر فرزندان جشنواره باشند. علی یزدانی می‌گوید: یقین دارم که جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تنها روزنه امید و تنفس کودکان ماست و امیدوارم تعداد تولیدات سینمای کودک افزایش

فرزندان جشنواره کودک را دریابید

 کارگردانی که امسال با سه فیلم در بخش «کرونا روایت» جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، از سیاست‌گذاران این جشنواره می‌خواهد بیشتر به فکر فرزندان جشنواره باشند.

علی یزدانی می‌گوید: یقین دارم که جشنواره بین‌المللی فیلم کودک و نوجوان تنها روزنه امید و تنفس کودکان ماست و امیدوارم تعداد تولیدات سینمای کودک افزایش پیدا کند.

او ادامه می‌دهد: امسال کارگردانان بزرگی در جشنواره سی و چهارم شرکت کرده‌اند و به نظر می‌رسد که سال خوبی برای سینمای کودک داشته باشیم.

این کارگردان تصریح می‌کند: گاهی از خودم می‌پرسم چه اشکالی دارد سینماگرانی که محصول تربیت سینمایی ادوار مختلف جشنواره کودک هستند، به‌عنوان دبیر یا مدیر اجرایی یکی از بخش‌های آن انتخاب شوند؟به نظرم جشنواره باید توجه بیشتری به فرزندان خود داشته باشد.

یزدانی معتقد است که سینمای کودک و نوجوان قادر است آیندۀ یک نسل را رقم بزند چرا که انگیزه و امید از دل سینما می‌جوشد.

او که همراه با مهدی نظیفی، نویسنده و کارگردان، امسال با سه فیلم «تبلت»، «منتخب» و «آدامس» در بخش کرونا روایت جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان حضور دارد، توضیح می‌دهد: هر سۀ این فیلم‌ها بیانگر مشکلات کودکان و نوجوانان در شرایط همه‌گیری کروناست و جا دارد که از حمایت‌های فرزان معظم، صفیه موسویان و سید صالح خشوعی برای تولید این سه فیلم تشکر کنم.

این کارگردان، با اشاره به فیلم «آدامس» می‌گوید: فیلم آدامس روایتگر دو کودک کار است که در یک اتوبوس با هم روبرو می‌شوند و با از سر گذراندن اتفاقاتی مسافران اتوبوس را به وجد آورده و باعث تغییر در روحیه آنان می‌شوند. هدف ما از تولید این فیلم در واقع به تصویر کشیدن تأثیر امید و تقویت روحیه در زندگی و شرایط سخت برای مخاطبان کودک بوده است.

یزدانی دربارۀ فیلم «منتخب» اظهار می‌کند: این فیلم روایتگر  رقابت سه کاندیدای انتخابات در مدرسه است؛ دو تن از این نامزدهای انتخابات دانش‌آموزی وعده وعیدهای نادرستی را به دیگران می‌دهند و باعث فریب دانش آموزان می‌شوند و یکی از آن‌ها که وعده‌های اساسی و درست داده مورد بی‌توجهی سایر دانش آموزان قرار می‌گیرد.

او می‌افزاید: «منتخب» با رویکرد آموزش شیوه‌های انتخاب صحیح و توجه به ساختارهای سیاسی در انتخابات ساخته‌شده است.

توضیح یزدانی دربارۀ فیلم «تبلت» به این شرح است: در این فیلم خانواده دختربچه‌ای برای تأمین تبلت آموزشی فرزند خود اقدام به فروش فرش زیر پایشان می‌کنند و ماجراهایی را از سر می‌گذرانند. هدف ما از ساخت «تبلت» بیان مشکلات و مسائل نوجوانان در بحث آموزش مجازی و چالش‌های خانواده‌های کم‌بضاعت برای مهیاکردن ابزار آموزش مجازی برای فرزندانشان است.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح