کد خبر : 189515
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 18:16

علم و ادب از مولفه های مهم انسانیت است

علم و ادب از مولفه های مهم انسانیت است

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: عقل، دین، ادب، حیا و خوش اخلاقی پنج چیز است که اگر در انسان نباشد به فرموده امام حسین(ع) در او بهره ای زیادی نخواهد بود. حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در مراسم افتتاحیه مدرسه علوم دینی مسجد حاج شیخ محمد در سنندج، اظهار کرد: حضرت حسین ابن علی

علم و ادب از مولفه های مهم انسانیت است

ایسنا/کردستان نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: عقل، دین، ادب، حیا و خوش اخلاقی پنج چیز است که اگر در انسان نباشد به فرموده امام حسین(ع) در او بهره ای زیادی نخواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی در مراسم افتتاحیه مدرسه علوم دینی مسجد حاج شیخ محمد در سنندج، اظهار کرد: حضرت حسین ابن علی ابن ابی طالب(ع) روایت شریفی دارند که می فرمایند پنج چیز است که اگر کسی آن ها را نداشته باشد بهره زیادی ندارد.

وی با بیان اینکه عقل، دین، ادب، حیا و خوش اخلاقی پنج چیز است که اگر در انسان نباشد در او بهره ای زیادی نخواهد بود، خاطرنشان کرد: انسان باید عاقل و اهل تعقل باشد، داشتن عقل آن هم عقلی که او را از گناه بازدارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان تصریح کرد: دین دومین چیزی که اگر انسان نداشته باشد انگار چیزی ندارد، انسان باید اهل تدین و پرهیز از گناه و انجام واجبات و اهل نماز و معنویت و تهجد باشد که البته طلبه و روحانی ما باید سطح بالاتری از سایرین در این زمینه ها داشته باشند.

وی با بیان اینکه ادب داشتن از دیگر نکاتی است که امام حسین(ع) برای انسان ها ضروری دانسته اند، ذکر کرد: یک سری اداب و احترامات وجود دارد که هر انسان باید در برخورد با دیگران به آن ها توجه داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان افزود: امام حسین(ع) می فرماید، ادب عبارتست از اینکه وقتی از خانه خارج می شوی به هر کسی برخورد می کنی او را برتر از خود ببینید.

وی با اشاره به اینکه رعایت ادب در برخورد با دیگران اهمیت زیادی دارد، بیان کرد: انسان باید در هر موقعیتی که قرار دارد نسبت به رعایت ادب و احترام حتی افرادی که شاید رای مخالف هم داشته باشند دقت لازم را داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به مضمون شعری بابیان اینکه فردی که پدرش از دنیا رفته است یتیم نیست، گفت: انسانی که علم و ادب نداشته باشد یتیم است.

حجت الاسلام و المسلمین پورذهبی افزود: انسان باید حیا داشته باشد و سعی کند در محضر پروردگار مرتکب گناه نشود، این مهم همواره مورد تاکید بزرگان دین ما قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: حیا یعنی اینکه انسان بداند در همه حال خداوند بر اعمال و افکارش آگاه است و مرتکب گناه نشود.

حجت الاسلام والمسلمین پورذهبی گفت: حسن خلق، یعنی خوش خلقی و احترام به دیگران گذاشتن از دیگر نکاتی است که امام حسین(ع) بر آن تاکید فرموده اند.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم با ظرفیت هایی که در سایه تلاش بخش ها و دستگاه های مختلف فراهم شده این مدرسه علوم دینی به محلی برای تربیت و تعلیم طلاب و روحانیون در تراز انقلاب تبدیل شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح