کد خبر : 180167
تاریخ انتشار : پنجشنبه 9 دی 1400 - 15:01

ظرفیت خواهران طلبه در فعالیت های فرهنگی دیده شود

ظرفیت خواهران طلبه در فعالیت های فرهنگی دیده شود

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: ظرفیت خواهران طلبه در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نادیده گرفته نشود. حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی دوشنبه ۲۷ بهمن ماه در نشست هم اندیشی رئیس حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با مدیران حوزه‌های علمیه شهرستان ساوه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران از پایه‌های معنوی فعالیت‌های

 ظرفیت خواهران طلبه در فعالیت های فرهنگی دیده شود

ایسنا/مرکزی امام جمعه ساوه گفت: ظرفیت خواهران طلبه در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نادیده گرفته نشود.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم حسینی دوشنبه ۲۷ بهمن ماه در نشست هم اندیشی رئیس حوزه علمیه خواهران استان مرکزی با مدیران حوزه‌های علمیه شهرستان ساوه که در دفتر امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه علمیه خواهران از پایه‌های معنوی فعالیت‌های فرهنگی در جامعه است.

وی بر ارائه الگوی مناسبی برای ترویج سبک زندگی اسلامی در جامعه بویژه در میان بانوان برای تربیت فرزندانی متدین و با ایمان با بهره‌گیری از ظرفیت حوزه علمیه خواهران تاکید کرد و افزود: ظرفیت حوزه‌های علمیه خواهران می‌تواند در گسترش فضای معنوی کشور و اصلاح مشکلات تربیتی مورد استفاده قرار گیرد.

امام جمعه ساوه افتخار حوزه علمیه را سربازی برای امام زمان(عج) دانست و افزود: افزایش و ارتقای سطح کیفی مدارس در حوزه علمیه خواهران برای تحقق اهداف فعالیت این مرکز تبلیغ دینی باید بطور جد دنبال شود.

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان مرکزی نیز بر برخورد چهره به چهره برای جذب طلاب علوم دینی و استفاده از ابزارهای تبلیغی با انتشار و توزیع بروشورهایی با محتوای تبلیغاتی توسط حوزه علمیه خواهران تاکید کرد.

حجت‌الاسلام فاضل حسامی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی برای معرفی فعالیت حوزه‌های علمیه خواهران در کنار تولید محتوا می‌تواند زمینه جذب بیشتر طلاب علوم دینی را فراهم کند.

وی به توان بالای حوزه علمیه خواهران در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، جهادی و دینی اشاره کرد و گفت: دستگاه های اجرایی از ظرفیت طلاب دینی برای اجرایی کردن برنامه‌های خود بهره‌برداری کنند.

امام جمعه غرق آباد نیز بر تقویت کیفی فعالیت‌ها توسط طلاب دینی با ارائه شیوه‌های لازم برای جذب حداکثری طلبه در حوزه‌های علمیه تاکید کرد و گفت: روستاها استعدادهای بالایی در جذب طلبه دارند و باید زمینه پذیرش طلاب علوم دینی با بهره گیری از ظرفیت شوراهای اسلامی و دهیاران و در سایه اطلاع رسانی دقیق انجام شود.

حجت‌الاسلام محمد سلطانی افزود: با بهره گیری از ظرفیت آموزش و پرورش و توجیه مدیران مدارس و معلمان برای تقویت انگیزه دانش آموزان به منظور ادامه تحصیل در حوزه‌های علمیه می‌توان آمار جذب طلاب دینی را افزایش داد.

در این نشست جمعی از مدیران حوزه‌های علمیه خواهران شهرهای ساوه و غرق آباد به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

بارور کردن تقویت دینی و آموزه‌های اسلامی، جلوگیری از انحطاط و آسیب‌های اجتماعی با تقویت بنیه دینی، آمیخته شدن توام دانش و ارزش در حوزه‌های علمیه، حضور تاثیرگذار طلاب علوم دینی در جامعه برای تقویت سبک زندگی اسلامی، جذب طلاب علوم دینی با تاکید بر برخورداری از شایستگی‌های لازم، بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های فرهنگی شهرستان در توسعه فعالیت‌های حوزه‌های علمیه، تحول فرهنگی در جامعه با بهره‌گیری متوازن از ظرفیت‌های حوزه‌های علمیه برادران و خواهران، تقویت زیرساخت‌های مورد نیاز با جذب واقفین و مشارکت خیرین برای تامین نیازهای مالی از جمله مواردی بود که در این جلسه مطرح شد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح