کد خبر : 64606
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 مهر 1400 - 23:13

طرحی برای جهش تولید در دیم‌زارهای ایلام/ پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی عملکرد مزارع دیم

طرحی برای جهش تولید در دیم‌زارهای ایلام/ پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی عملکرد مزارع دیم

 طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود. دکتر «محمد زارع» مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان ایلام، در دومین جلسه هماهنگی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم بیمه محصولات کشاورزی است

طرحی برای جهش تولید در دیم‌زارهای ایلام/ پیش‌بینی افزایش ۲۵ درصدی عملکرد مزارع دیم

 طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان ایلام با مشارکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در سطح ۴۰ هزار هکتار از اراضی استان اجرا می‌شود.

دکتر «محمد زارع» مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان ایلام، در دومین جلسه هماهنگی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان، اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم بیمه محصولات کشاورزی است و امسال در اصلاح قرارداد صفر تا ۱۰۰ درصد خسارات توسط بیمه پرداخت خواهد شد و حق بیمه هم به ۲.۵ برابر افزایش یافته است.

وی در رابطه با خرید ماشین آلات کشاورزی خاطرنشان کرد: برای خرید ادوات کشاورزی مقرر شد ۲۰ درصد از مبلغ توسط کشاورز پرداخت شود و مابقی آن به صورت تسهیلات چهار درصد در اختیار کشاورز قرار بگیرد که بازپرداخت آن با تنفس یک ساله و پرداخت سه ساله خواهد بود.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) استان ایلام تصریح کرد:ستاد در سطح ملی از محل سهمیه قرض الحسنه خود، ۳۰۰ میلیارد تومان در اختیار بانک ملی قرار داده تا با معرفی کشاورزان توسط استان‌ها و نظارت توسط وزارت جهاد کشاورزی در اختیار خریداران قرار گیرد و استان ایلام نیز از این امکان بهره‌مند خواهد شد.

زارع تاکید کرد: در تامین بذر برای کشاورزان، با مرکز تحقیقات بذر قراردادی را با مبلغ ۶۴ میلیارد تومان منعقد شده و بذر مورد نیاز کشاورزان استان از این محل پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به تامین هزینه‌های لجستیکی طرح وکارشناسان توسط  ستاد اجرایی فرمان امام(ره) ، گفت: سهم استان در این زمینه ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان است.

«علیرضا طولابی» مدیر زراعت جهاد کشاورزی استان ایلام، در دومین جلسه هماهنگی طرح جهش تولید در دیم‌زارهای استان، اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم زارها سال گذشته در ۸ استان کشور اجرا شد که به دلیل نتیجه مثبت، امسال نیز ۷ استان از جمله ایلام به دامنه اجرای این طرح اضافه شدند.

وی با بیان اینکه طرح جهش تولید در دیم زارهای استان ایلام نیز در سطح پنج محصول دیمی شامل گندم و جو، نخود، عدس و دانه ای روغنی اجرا می‌شود، تصریح کرد: ۴۰ نفر از کارشناسان پهنه در این طرح به عنوان ناظر مسئولیت اجرا و نظارت بر توصیه های فنی را بر عهده دارند و در صورت اجرای این طرح میزان ۲۵ درصد عملکرد مزارع دیم با به کارگیری اصول صحیح  افزایش خواهد یافت.

مدیرزراعت جهاد کشاورزی استان ایلام تاکید کرد: اگر با اجرای این طرح به ازای هر هکتار به طور متوسط ۵۰۰ تن گندم برداشت شود، طرح موفقیت‌آمیز برآورد می‌شود و خواهیم توانست برای چهار سال بعد قدم‌های بعدی را با اطمینان بیشتر برداریم.

طولابی تصریح کرد: ستاد اجرایی برای کمک به تولید و پشتیبانی از کشاورزان و رفع موانع مصمم است و در اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در کنار جهاد کشاورزی خواهد بود.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح