کد خبر : 197808
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 خرداد 1401 - 10:34

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا مدرن

  برای داشتن ویلایی منحصربفرد بطور قطع باید در ابتدا نکاتی را در رابطه با طراحی ویلا بدانید و از اصول اولیه این موضوع آگاه شوید . تجربه و تخصص بالای تیم تهران گاردن در طراحی ویلا مدرن و کلاسیک این مژده را به شما عزیزان می دهد که ویلایی منحصربفرد و بسیار زیبا با

 

برای داشتن ویلایی منحصربفرد بطور قطع باید در ابتدا نکاتی را در رابطه با طراحی ویلا بدانید و از اصول اولیه این موضوع آگاه شوید . تجربه و تخصص بالای تیم تهران گاردن در طراحی ویلا مدرن و کلاسیک این مژده را به شما عزیزان می دهد که ویلایی منحصربفرد و بسیار زیبا با طراحی فوق العاده و کاربردی داشته باشید. اکثر ویلاهای ساخته شده تمام خصوصیات مورد نظر شما را نداشته باشد، پس توصیه می شود اشخاصی که طراحی خاص و متفاوتی برای ویلای خود در نظر دارند حتما طراحی و ساخت ویلا منحصربفرد خود را به تیم طراحی تخصصی این حوزه بسپارند. 

طراحی ویلا مدرن به سبب داشتن متراژ معمولا کوچکتر جزو طراحی خاص این حوزه میباشد و مهندس معمار باید دارای مهارت و تخصص بالایی در این زمینه باشد.ساخت ویلا نیز از مواردی است که باید پیمانکار متخصص در این زمینه داشته باشد تا بتوانید بر اساس رندرها و نقشه ویلا مدرن ، کاملا مشابه ویلای طراحی شده ویلا را بسازد . در نتیجه این موضوع را باید بدست افراد متخصص بسپارید. طراحی و ساخت ویلا شامل موارد متعددی است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

نوع کاربری و هدف از طراحی ویلا مدرن

امروزه داشتن یک ویلا مدرن برای هر شخصی ضروری به نظر میرسد تا بتواند آخر هفته های خود را در ویلای خود با فضای سبز زیبا و آرامش بخش بگذراند. اما اشخاصی نیز وجود دارند که علاوه بر این، فکر های بزرگ تری همچون استفاده به عنوان لوکیشن های برای مراسم های خاص ، عکاسی و … را در سر می پرورانند. به همین دلیل کارفرما پیش از شروع پروژه باید طی جلسات با تیم طراحی ، نوع کاربری و هدف از طراحی ویلا خود را بیان کند. از این رو در امر طراحی ویلا باید سلیقه، هدف، میزان بودجه و موقعیت قرار گیری سازه مشخص شود. در این راستا گزینه های بی شماری مد نظر مهندسین معمار است که کارفرما آن را تعیین خواهد کرد. از جمله آن شامل موارد زیر خواهد بود:

 

طراحی ویلا مدرن و ارائه رِندرهای سه بعدی از نما و داخل ویلا

ارائه نمونه کار های طراحی و ساخت ویلا بر حسب سبک درخواستی کارفرما

استفاده از بهینه ترین حالت زمین و بازدهی بالا در بهره گیری از فضا و استفاده از تمامی امکانات

بهره گیری از به روز ترین طرح ها و تکنولوژی های سازه ای در هر ویلا مدرن

آگاهی بخشی کارفرمایان از نهایی ترین تغییرات قانونی وضع شده، محدودیت ها و ممنوعیت ها

بکارگیری مصالح مرغوب و درجه یک بر طبق بودجه در ساخت ویلا مدرن

 

طراحی تخصصی ویلا ، نکات جامع طراحی

از آنجایی که اکثر ویلاها در دل طبیعت ساخته می‌شوند بسیار ضروری است که در ساخت آن خلاقیت زیادی به خرج دهیم. طراحی تخصصی ویلا باید به تیمی متخصص سپرده شود که بتواند ارتباط خوبی بین ساختمان و طبیعت برقرار کند. این ارتباط در نهایت باید به حس آرامش افراد منجر شود.

در واقع طراحی تخصصی ویلا با منازل آپارتمانی بسیار تفاوت دارد و از این موضوع می‌توانید در انتخاب تیم طراح و سازنده خود استفاده کنید. علاوه بر بررسی‌های محیطی موقعیت ویلا، باید به نکاتی مانند متراژ زمین، نیازهای تفریحی مورد نیاز(استخر، فضای سبز، آلاچیق، بالکن و غیره)، و امکانات هوشمند ساختمان نیز توجه کرد.

یک تیم طراحی تخصصی ویلا باید با جدیدترین و به روزترین روش‌های طراحی و ساخت در سطح بین المللی آشنایی کافی داشته باشد. این امر باعث تامین هر چه بیشتر خواسته‌ها و نیازهای مدرن کارفرمایان می‌گردد.

قطعا مهمترین نکته در شروع یک پروژه ویلایی ، انتخاب تیم متخصص در این زمینه میباشد تا در همه جوانب از طراحی تا ساخت ویلا خیال شما راحت باشد . همچنین در ساخت ویلاهای مدرن ، با توجه به نیازهایی که در هر بخش حس می‌شود، باید افراد مناسب را انتخاب کرد. شما میتوانید تمامی این خواسته ها را در هنگام مشاوره با تیم متخصص طراحی ویلا مطرح کنید تا تمامی ویژگی مورد نظر را داشته باشید. این امر در نهایت موجب رضایت شما،آرامش و لذت بردن هر چه بیشتر از محیط ویلا می‌گردد. فراموش نکنیم که هدف نهایی ما از ساخت یک ویلا مناسب، فرار از هیجانات و کسب آرامش می‌باشد.

 

نکات طراحی ویلا

به دلیل هزینه های بالا ساخت یک ویلا مناسب، داشتن تیمی با تجربه که بتواند با ایده ها و خلاقیت‌های خود هر چه بیشتر در هزینه های ساخت ما صرفه جویی کند امری ضروری است. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن ابزارهای پیشرفته می‌توان به راحتی قبل از اجرا پروژه تمامی جزئیات را بررسی کرد و در مسیر بدست آمدن بهترین و کم هزینه‌ترین نتیجه، از آنها استفاده کرد.

فراموش نکنیم که ساخت ویلا با ساخت منزل در شهر تفاوتهایی دارد که هر کسی از عهده آن بر نمی‌آید.

طراحی تخصصی ویلا نیازمند بررسی دقیق محیط ساخت آن است. این که ویلا شما قرار است در جنگل ساخته شود یا کنار دریا در طراحی آن تاثیر می‌گذارد! در هر صورت بررسی محیطی پروژه قبل از انجام هر کاری جز وظایف اصلی تیم سازنده آن می‌باشد.

امروزه در طراحی تخصصی ویلا ها از تکنولوژی ها و ابزارهای جدیدی با استانداردهای بین المللی استفاده می‌شود. استفاده از سیستم‌های امنیتی پیشرفته‌، سیستم تهویه مطبوع هوشمند، نورپردازی های خارق العاده و غیره از جمله امکاناتی هستند که باید از یک تیم با تجربه طراحی و ساخت انتظار داشته باشید.

 

در پایان لازم است یادآوری کنیم که طراحی تخصصی ویلا شما و ساخت آن باید بدست افراد توانا و با تجربه بالا صورت بگیرد. مهمترین دغدغه آنها باید ارائه خدمات با کیفیت و استانداردهای بین المللی و همچنین استفاده از ابزارهای مدرن برای کاهش هزینه‌های نهایی شما باشد.

مجموعه ما با سال‌ها تجربه در طراحی تخصصی ویلا در تمامی مراحل طراحی و اجرا ویلا در کنار شما خواهد بود.

 

سبک های معماری در طراحی ویلا

سبک طراحی ویلا را می‌توان یکی از شاخصه‌های اصلی دانست که باعث زیبایی و جذابیت ساختمانهای ویلای شما خواهد شد. از طرفی نیز این  زیبایی  می‌تواند در  سبک های طراحی کلاسیک یا مدرنیته به نمایش در بیاید. در حقیقت جامعه ما با انتخاب سبک طراحی برای ساختمان ویلایی خود در تلاش است تا فرهنگ، آداب، رسوم و عقاید خود را در چشم بیننده و با نشان دادن ظاهر ساختمان هایشان القا کنند. به این شکل می توانند در صورت استقبال افراد مختلف از سازه های خود، فرهنگ­شان را به اقلیم های دیگر نیز منتقل نمایند.

بر این اساس می توان گفت که عوامل و شاخصه های متعددی نظیر فرم، تکنیک، جغرافیا و مصالح بوم آورد در هر منطقه می تواند مهم ترین عوامل تاثیر گذار در سبک طراحی ویلا باشند.

سبک طراحی ویلا و سازه های متعدد ساختمانی از سه شاخصه مهم تشکیل خواهد شد که عبارتند از:

 

المان های به کار گرفته شده در ظاهر سازه

شیوه های متعدد ساخت

مصالح مورد استفاده

اما علاوه بر آن باید عنوان کرد که سبک های طراحی سازه های متعدد به ویژه ساختمان های ویلایی از دو بخش کلی تشکیل خواهد شد:

برنامه ریزی و طراحی کامل سازه ساختمانی که می تواند متشکل از بخش های متعددی نظیر پلان، نما، سایت، شیوه ساخت، مصالح مورد استفاده، طراحی خارجی و … باشد.

طراحی داخلی سازه ویلایی که می تواند تشکیل شده از نمای داخلی پلان موجود، مصالح مورد استفاده، چیدمان فضاها و المان های مورد استفاده در ویلا باشد.

انواع سبک های طراحی ویلا

سبک های معماری در طراحی ویلا

همان گونه که می دانید هر کشوری بر اساس نیاز، سنت و سلایقی که در گذشته داشتند از شیوه های متعددی برای ساختمان سازی خود استفاده می کردند اما در این میان تعداد مشخصی از آن ها جهانی شده و معماران مختلفی را به خود جلب کرده اند که در ادامه به چند نمونه از محبوب ترین سبک های طراحی سازه ویلا خواهیم پرداخت.

یکی از اصلی ترین ویژگی هایی که پیش از طراحی و ساخت ویلا باید به آن توجه داشت انتخاب سبک معماری ویلا مورد نظر است که می بایست در طراحی آن ویلا مورد استفاده قرار گیرد. تا کنون انواع متفاوتی از سبک های معماری در سرتاسر دنیا بسته به فرهنگ هر قوم و ملیتی طراحی و ساخته شده است اما در این میان از جمله رایج ترین آن ها که در کشور ما برای طراحی ویلا مورد استفاده قرار می گیرند به شرح زیر است:

طراحی ویلا کلاسیک

طراحی ویلا مدرن

طراحی ویلا معاصر

طراحی ویلا مینیمال

امروزه بسیاری از افراد به ویژه قشر جوان و ساده پسند جامعه، ترجیح می دهند تا برای طراحی ویلای مورد نظر خود از سبک های نوین و مدرن استفاده کنند.طراحی ویلا مدرن بسیار در زمان کنونی مورد استفاده قرار میگیرد و طراحی و ساخت این نوع ویلا و سازه های معماری به نوبه خود می تواند بسیار خاص بوده و بر خلاف سبک کلاسیک هیچ گونه محدودیتی را برای پیمانکار جهت استفاده از مصالح متعدد ایجاد نمی کند.

به بیان ساده تر طراحی ویلا مدرن در این سبک می توانید با استفاده از متریال های متفاوتی همچون بتن، چوب، شیشه و … ویلا خود را نما سازی کنید. توجه داشته باشید که اصول طراحی و ساخت ویلا با سبک مدرن به صورتی است که عموما این سازه را به شکل دوبلکس یا تریبلکس طراحی می کنند.

سبک مدرن در طراحی ویلا و معماری آن ، ممکن است در جای جای این کره خاکی به چشم بخورد، طراحی ویلا به سبک مدرن در حال حاضر جزو سبک های خاص و پرطرفدار است. توجه داشته باشید که در این سبک از طراحی می بایست از پنجره های بزرگ، که از ترکیب شیشه و بتن حاصل شده است بهره گیری کرد. معماری ویلا با استفاده از سبک مدرن می تواند شباهت بسیار زیادی با سازه های مدرنیته داشته باشد.

متریال هایی که در سبک مدرن در ساخت و ساز مورد استفاده پیمانکاران ساختمانی قرار می گیرد، عموما از مصالح طبیعی و بوم آوردی همچون چوب و سنگ و شیشه بوده و طراحی متقارن یا نامتقارنی را تشکیل خواهد داد. ویلا هایی که با استفاده از این شیوه طراحی و ساخته می شوند، بیش از سایر روش ها از نور طبیعی بهره گیری خواهد کرد.

ویژگی های طراحی مدرن ویلا در ایران

از جمله مهم ترین شاخصه هایی که مختص به این شیوه از طراحی معماری یعنی طراحی مدرن است شامل پنجره های بزرگ برای بهره گیری بیشتر از نور طبیعی ، استفاده از شکست های زیبا در نما ویلا و …می باشد. مهم ترین شاخصه های معماری در طراحی ویلا به سبک مدرن در چند مورد خلاصه می شود که عبارتند از:

 

سادگی در طرح، کاربری و فرم

پارتیشن ها و تزئینات مدرن

فضاهای باز و پر نور ویلا

جزئیات ساده و خاص به دور از هر گونه تزئینات اضافه

بهره گیری استراتژیکی از متریال های مورد استفاده به عنوان عایق بصری و شخصیتی برای نما ویلا

چرا طراحی ویلا مدرن را انتخاب کنیم؟

در حال حاضر دوری از محیط های شهری ، اولین انتخاب خانواده های ایرانی برای رسیدن به آرامش و استراحت های آخر هفته است . به همین دلیل ویلا خانواده ایرانی باید بر اساس سبکی طراحی و ساخته شده باشد که علاوه بر ایجاد آرامش و امنیت ، زیبایی و عام پسند باشد ، به همین دلایل است که در حال حاضر طراحی ویلا به سبک مدرن بیش از پیش در ایران رواج یافته است .

همان طور که درباره ویژگی های سبک مدرن ویلا بیان کردیم استفاده از پنجره های قدی از مهم ترین ویژگی این سبک طراحی است و با وجود این پنجره ها نمای فوق العاده زیبایی به نما ویلا و همچنین از داخل ویو بسیار جذاب و پانارومایی از محیط و طبیعت اطراف داریم .

 

ویژگی های دیگر این سبک که میتواند شما را به سمت این نوع طراحی ویلا جذب کند میتوان به نورگیری عالی ویلا از طریق پنجره های خود اشاره کرد ، با وجود نور طبیعی که داخل ویلا میباشد از هزینه های سیستم های گرمایشی و نورپردازی اضافی خودداری کرد. همچنین طراحی ویلا مدرن به نوعی دوست دار و سازگار با محیط زیست می باشد که این خود از دلایل آینده نگری این سبک طراحی ویلا میباشد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح