کد خبر : 12596
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 مهر 1400 - 14:39

«شیراز شاعرانه» در بازار کتاب

«شیراز شاعرانه» در بازار کتاب

کتاب «شیراز شاعرانه» تالیف و پژوهش سیروس رومی (روزنامه‌نگار و شاعر) منتشر شد.   این کتاب به‌تازگی توسط انتشارات فرهنگستان ادب و به سفارش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز منتشر شده است. در معرفی کتاب «شیراز شاعرانه» آمده است: «کتاب بوی بهارنارنج و محبوبه و شب بو می‌دهد. بوی شاهچراغ، بوی تاریخ، بوی

«شیراز شاعرانه» در بازار کتاب

کتاب «شیراز شاعرانه» تالیف و پژوهش سیروس رومی (روزنامه‌نگار و شاعر) منتشر شد.

  این کتاب به‌تازگی توسط انتشارات فرهنگستان ادب و به سفارش سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز منتشر شده است.
در معرفی کتاب «شیراز شاعرانه» آمده است: «کتاب بوی بهارنارنج و محبوبه و شب بو می‌دهد. بوی شاهچراغ، بوی تاریخ، بوی شعر و شعور. گویی شعر در قباله‌ شیراز مهر خورده. به همین سبب کتاب لبریز از آوازه‌های شیراز است با زبان و بیان شاعران شیراز و شاعران ایران و جهان.
شیراز مجموعه‌ای شاعرانه گسترده در دامن «مصلا و جعفرآباد» و سیراب از آب رکن‌آباد. سبز در سبز. باغی بزرگ سرشار از ناز و نیاز، با ساز و آواز در انعکاس آیینه‌ آب و زیر نور چلچراغ‌های شاهچراغ. باغ در باغ در باغ.
باغ‌هایی است
در خاطر من
باغ آن عصر و آن عطر تاریخ
باغ آن عطر و
آن خاک شیراز
(منصور اوجی)
رومی در کتاب «شیراز شاعرانه» جهان شعر را کاویده و هرجا که شعری یافته از شهرش یادداشت کرده و سره را از ناسره جدا کرده و هر شاعری را در بیت خود جا داده. شاعرانی از جهان اندیشه و عشق که یا زائری بوده‌اند زیباشناس و یا آن‌هایی که به سعدی و حافظ دل‌سپرده بودند. از فرانسه، انگلیس، آلمان، آمریکا، روسیه، هند، ترکیه، پاکستان، عراق، افغانستان و ارمنستان.۲۳ شاعر و باب دیگری که گشوده می‌شود به میهمانانی تعلق دارد از این خاک مهربان، همه بزرگ همه نامور و همه عاشق. ۶۰ شاعر سترگ و زیباشناس و همه دوستدار شیراز. از شمال و جنوب و شرق و غرب.
و در سرایی دیگر شاعران شیرازی و فارس حلقه زده و شعر حافظ را از بر و چکامه‌ شیرازی را به تمام جهان منتشر می‌کنند. که ۶۰ نفر به نشست شاعران افزوده شدند.
۷۷ نفر از هزاران هزار و ۷۷ ستاره آسمان با خورشیدهایی که شب و روز نمی‌شناسند و به ستایش شهرشان نشسته‌اند.
حلقه‌ای بزرگ از جهان ادب، اندیشه، مهر، عشق و شیدایی همخوانی می‌کنند. شیراز شهره را شیراز زیبا را؛ ۱۶۰ حس، عاطفه و هرکس به زبانی وصف شیراز گوید.
کتاب را شهرداری شیراز حمایت کرده و گروهی در تمام مراحل آمادگی کوشیدند تا شیراز در صدای آن‌ها به جهان فخر فروشد.»
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح