کد خبر : 177660
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 17:19

شکستن زنجیره انتقال کرونا با اجرای گام دوم طرح شهید سلیمانی

شکستن زنجیره انتقال کرونا با اجرای گام دوم طرح شهید سلیمانی

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اجرای گام دوم طرح شهید سلیمانی در اصفهان خبر داد و گفت: با اجرای گام دوم این طرح، تلاش می کنیم زنجیره سرایت ویروس کرونا را در جامعه بشکینم. کمال حیدری در گفت و گو با ایسنا، به اجرای گام اول طرح شهید سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت،

شکستن زنجیره انتقال کرونا با اجرای گام دوم طرح شهید سلیمانی

ایسنا/اصفهان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از اجرای گام دوم طرح شهید سلیمانی در اصفهان خبر داد و گفت: با اجرای گام دوم این طرح، تلاش می کنیم زنجیره سرایت ویروس کرونا را در جامعه بشکینم.

کمال حیدری در گفت و گو با ایسنا، به اجرای گام اول طرح شهید سلیمانی با همکاری وزارت بهداشت، وزارت کشور، سپاه و بسیجیان در اصفهان همزمان با سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این طرح با همکاری بخش های مختلف به خوبی اجرا شد و امروز نتایج آن را در بهبود وضعیت شیوع کرونا می بینیم.

وی از اجرای گام دوم طرح شهید سلیمانی در اصفهان خبر داد و گفت: گام اول در قالب شناسایی و غربالگری بیماران و ارائه آموزش های لازم به مردم دنبال شد تا علاوه بر آموزش های متعددی که از طریق رسانه ها در فضای حقیقی و مجازی به مردم داده می شد، با مراجعه درب منازل و ارتباط چهره به چهره، مردم بیشتر با این بیماری آشنا شوند و در صورت نیاز به مراکز منتخبی که برای بیماری کووید پیش بینی شده ارجاع داده شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان اصفهان افزود: بعد از اجرای گام اول طرح شهید سلیمانی و غربالگری حدود ۷۰ درصد جمعیت استان با کمک بسیجیان، باتوجه به نگرانی از شروع موج چهارم کرونا بلافاصله گام دوم این طرح آغاز شد.

وی با بیان اینکه در گام دوم طرح شهید سلیمانی تلاش می شود مبتلایان به ویروس کرونا شناسایی شده و افرادی که با آنها در ارتباط بوده اند نیز شناسایی شده و از آنها تست گرفته شود، تصریح کرد: با این استراتژی تلاش می کنیم زنجیره سرایت ویروس کرونا را در جامعه بشکنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به اینکه این استراتژی باید به شکل جدی دنبال شود، چراکه شکستن حلقه انتقال ویروس کرونا تنها از این طریق ممکن است، افزود: هرچقدر جلو رویم و پوشش واکسیناسیون برای گروه های پرخطر بیشتر شود، به تبع احتمال ابتلا به کرونا و مرگ و میر ناشی از آن نیز کمتر می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر باید با جدیت بیماریابی و شناسایی افراد مبتلا یا مشکوک به کرونا را دنبال کنیم و در کنار آن، افرادی که با بیماران در ارتباط بوده اند را نیز شناسایی و قرنطینه آنها در منزل را مدیریت کنیم تا جلوی چرخش ویروس در جامعه گرفته شود.

حیدری گام اول طرح شهید سلیمانی را بسیار موفق دانست و گفت: وضعیت فعلی ماحصل اجرای این طرح موفق بوده و ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اجرای گام دوم طرح شهید سلیمانی با حضور نیروهای آموزش دیده و همکاری بسیج دنبال می شود، گفت: وضعیت موجود نتیجه اجرای این طرح بوده که به شکسته شدن حلقه انتقال بیماری کمک کرده و امیدواریم روز به روز با شناسایی موارد بیشتر، به نتایج مطلوبی برسیم، همانطور که تاکنون شاهد وضعیت بهتری نسبت به قبل هستیم.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح