کد خبر : 121629
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 آذر 1400 - 19:30

شناخت هویت بومی با زبان هنر، تاثیرگذاری بین‌المللی دارد

شناخت هویت بومی با زبان هنر، تاثیرگذاری بین‌المللی دارد

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جوانان ما نیاز دارند که به میراث کهن و هویت بومی خود توجه کنند چرا که شناخت تاریخ و هویت بومی با زبان هنر و از طریق این مفاخر تاثیرگذاری ملی و بین‌المللی دارد. جعفر مروارید در سفر به شهرستان تربت‌جام و دیدار با هنرمند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: جوانان ما نیاز دارند که به میراث کهن و هویت بومی خود توجه کنند چرا که شناخت تاریخ و هویت بومی با زبان هنر و از طریق این مفاخر تاثیرگذاری ملی و بین‌المللی دارد.

جعفر مروارید در سفر به شهرستان تربت‌جام و دیدار با هنرمند پیشکسوت موسیقی مقامی، کریم کریمی که به تازگی نشان درجه یک هنری از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرده است، اظهار کرد: تربت جام شهری غنی با میراثی کهن است و در دو حوزه موسیقی مقامی، آئینی و هنرهای نمایشی دارای پیشینه غنی و ماندگار است. فاروق کیانی و کریم کریمی نیز از گنجینه‌های زنده میراث فرهنگی کشور محسوب می‌شوند و با آموزش و تربیت جوانان علاقه‌مند به فرهنگ و هنر ایرانی اسلامی، می‌توانند سنت‌های بومی را توسعه دهند.

وی ادامه داد: جوانان ما نیاز دارند که به میراث کهن و هویت بومی خود توجه کنند چرا که شناخت تاریخ و هویت بومی با زبان هنر و از طریق این مفاخر تاثیرگذاری ملی و بین‌المللی دارد. این هنرمندان پیشکسوت الگوهای خوبی برای جوانان هستند و اگر این الگوها معرفی شوند، الگوهای ناسالم پررنگ نمی‌شوند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در این سفر در دیدار با فاروق کیانی، هنرمند تربت‌جامی که عنوان انتخاب گنجینه زنده بشری از سوی وزارت میراث فرهنگی و گردشگری انتخاب شده است، بیان کرد: فرهنگ‌ ایران زمین مملو از عناصر اعتدال، صلح، هم‌زیستی، آداب و رسوم ماندگار برای نسل کنونی و آینده است که این آداب و رسوم به عنوان نقطه اتکا برای آنان مطرح شود چون پیام آور آداب و رسوم ایران اسلامی است.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، جعفر مروارید خاطرنشان کرد: شکل هنر آئینی و غنای فرهنگی پیام آور رسالت ایرانیان است و هنر آئینی ترکیبی از هنرهاست و آداب و شیوه‌ها را نشان می‌دهد. خراسان بزرگ فرهنگ غنی دارد و هنرمندان تربت جام که پیام‌آور صلح و دوستی هستند، باید این رسالت را به شاگردان آموزش دهند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح