کد خبر : 85850
تاریخ انتشار : پنجشنبه 20 آبان 1400 - 22:51

شرایط بحرانی کرونا در سیستان/ برخورد با برگزارکنندگان مراسم عروسی

شرایط بحرانی کرونا در سیستان/ برخورد با برگزارکنندگان مراسم عروسی

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل گفت: به دلیل شرایط ویژه و بحرانی و امکان ابتلای افراد به سویه جدید کرونا مراسم های عزا به شکل محدود وفقط باحضور اعضای درجه یک فرد متوفی برگزار می‌شود، کلیه تالارهای پذیرایی و همچنین برگزاری مراسم‌های عروسی تعطیل اعلام شده و با کسانی‌که در منازل‌شان مراسمی

شرایط بحرانی کرونا در سیستان/ برخورد با برگزارکنندگان مراسم عروسی

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون استاندار و فرماندار ویژه زابل گفت: به دلیل شرایط ویژه و بحرانی و امکان ابتلای افراد به سویه جدید کرونا مراسم های عزا به شکل محدود وفقط باحضور اعضای درجه یک فرد متوفی برگزار می‌شود، کلیه تالارهای پذیرایی و همچنین برگزاری مراسم‌های عروسی تعطیل اعلام شده و با کسانی‌که در منازل‌شان مراسمی برگزار کنند برخورد قانونی وقضایی می‌شود.

عباسعلی ارجمندی درگفت‌وگو با ایسنا افزود: درچنین شرایط بحرانی نمی‌توان تنها از یک ارگان یا اینکه تنها از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داشت که بحران را رفع کند بلکه باید همگی درکنار هم درجهت رفع شرایط ایجاد شده به کمک دانشگاه علوم پزشکی بیاییم تا بتوانیم به روزهای عادی برگردیم و از بحران نجات پیدا کنیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد بیماران بستری شده در مجتمع بیمارستانی زابل ۱۳۷ نفر است که از این تعداد ۶۳ بیمار کرونا مثبت و مابقی مشکوک به کرونا و تحت نظر هستند .

وی در ادامه گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۳۵۵ نفر فوتی در کل منطقه سیستان  داشته ایم که از این تعداد ۲۲۵ نفر کرونا مثبت بوده‌اند.

معاون استاندار سیستان و بلوچستان ضمن ابراز گلایه مندی شدید از برخی سیاه‌نمایی‌ها و تخریب‌های ناحقی که درفضای مجازی صورت می‌گیرد، افزود: کسانی‌که ادعای دلسوزی برای مردم می‌کنند در این شرایط بحرانی به‌جای اینکه بازویی باشند و درکنار ما به مردم خدمت کنند متاسفانه دیده می‌شود که فقط بدنبال جوسازی و متشنج کردن جوعمومی جامعه هستند.

وی ادامه داد: اگر در مواقعی که اوضاع عادی‌ است باید هرمسئولی که به وظیفه‌اش عمل نکرد پاسخگوی عملکردش به مردم و همه دلسوزان باشد ولی اکنون که شرایط بحرانی‌ است و ویروس کرونا باعث شده تا مردم اینگونه مبتلا شوند و آمار مبتلایان بالابرود و برخی از افراد جان خود را از دست بدهند آیا صلاح است که به جای اینکه همه درکنارهم باشیم و به بهبود شرایط و در برون رفت از بحران به همدیگر کمک کنیم به فکر شانتاژ گری و تنش در جامعه باشیم؟ یقینا جوابی که خواهید داد این است که صلاح نیست که در چنین شرایطی یکدیگر را تنها رها کنیم و بی تفاوت از کنار قضیه بگذریم.

وی ادامه داد: در شرایط بحرانی همه باید بعنوان حلقه‌های یک زنجیر محکم و بزرگ درکنارهم باشیم، فراخوان بدهیم تا همه پای کاربیایند و باکاری جهادی بحران را بدرستی مدیریت کنیم تا بتوانیم به شرایط عادی برگردیم.

فرماندار ویژه زابل ادامه داد: درحال حاضر بیمارستان تخصصی”سل” باظرفیت ۶۵ تختخواب درحال تجهیز است که درصورت نیاز و افزایش میزان مبتلایان به کرونا، مشکلی به لحاظ بستری نداشته باشیم و در این بیمارستان بستری انجام گیرد.

ارجمندی اضافه کرد: بیمارستان سل بامشکل برق مواجه است که درحیطه اختیارات حوزه شهرستان و استان نیست و باید در بورس صنعت برق مشکل مطرح و این امتیاز و انشعاب برای بیمارستان گرفته شود اما مجموعه استان و شهرستان در تلاش است تااین موضوع در حوزه استانی باتوجه به بحران و مصوبه ستاد کرونای استان ظرف همین هفته جاری حل شود.

وی افزود: بیمارستان خیریه الزهرا(س)، برای پذیرش بیماران سرپایی کرونا و حتی بستری کرونا تا ظرفیت ۲۰ تخت اعلام آمادگی کرده و از طرف دیگر بیمارستان تامین اجتماعی(هامون)، نیز باهمین ظرفیت برای بستری بیماران کرونایی اعلام آمادگی کرده است.

رئیس ستاد کرونای سیستان افزود: تلاش کرده‌ایم تا با وارد مدار کردن بیمارستان سل و استفاده از ظرفیت بیمارستانهای خیریه الزهرا(س) و بیمارستان تامین اجتماعی  ۱۰۵ تخت  جهت بستری بیماران کرونایی به تعداد تخت‌های بستری موجود اضافه کنیم.

ارجمندی ادامه داد: درمجموع تعداد تخت‌های خواب جهت بستری بیماران کرونایی در زابل به ۲۴۲ تخت خواهد رسید.

وی ادامه داد:  ۱۵ کپسول اکسیژن امروز تحویل علوم پزشکی خواهد شد و تعدادی کمک پزشکی از هلال احمر گرفته‌ایم که این موارد نیز تحویل دانشگاه علوم پزشکی می‌شود.

وی اضافه کرد: گروههای جهادی ساماندهی و سرگروهی تحت عنوان قرارگاه شهید میرحسینی تشکیل شده و در حسینیه مرحوم شریفی مستقر هستند که بسته‌های معیشتی را در حوزه سیستان توزیع می‌کنند و علاوه براین در زمینه پوشش داروی گیاهی در روستاهای منطقه سیستان در حوزه طب اسلامی مثل توزیع داروی امام کاظم(ع) و داروی جامع امام رضا(ع) اقدام خواهند کرد.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح