کد خبر : 111476
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 آبان 1400 - 21:28

سفر مقام ارشد آمریکایی به هندوراس

سفر مقام ارشد آمریکایی به هندوراس

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، یکی از مقام‌های ارشد این کشور امروز (یکشنبه) عازم هندوراس می‌شود. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه آورده است، این سفر با هدف تاکید بر این مساله است که واشنگتن می‌خواهد این کشور آمریکای مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ نوامبر خود را

سفر مقام ارشد آمریکایی به هندوراس

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، یکی از مقام‌های ارشد این کشور امروز (یکشنبه) عازم هندوراس می‌شود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه آورده است، این سفر با هدف تاکید بر این مساله است که واشنگتن می‌خواهد این کشور آمریکای مرکزی انتخابات ریاست جمهوری ۲۸ نوامبر خود را آزاد و عادلانه برگزار کند.

انتخابات ریاست جمهوری قبلی در هندوراس ۲۰۱۷ بود که با یکسری تنش‌ها در زمان شمارش آرا همراه شد چون در آن زمان، شمارش آرا علیه خوآن ارناندز، رئیس جمهوری وقت بود که بعدا این رای شکسته شد و در نهایت به نفع وی به انجام رسید.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه همچنین آورده که “برایان نیکولز”، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی قرار است ۲۱ تا ۲۳ نوامبر سال جاری میلادی به هندوراس برود.

وی در این سفر با مسئولان هندوراسی، مسئول شورای انتخابات و نمایندگان جامعه مدنی و جامعه تجار این کشور دیدار خواهد داشت.

این وزارت خانه همچنین اعلام کرد: در این دیدار، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی قرار است بر حمایت کشورش از نهادهای دوموکراتیک هندوراس تاکید کرده و خواستار برگزاری انتخاباتی آزاد،‌ عادلانه، صلح آمیز و شفاف در ۲۸ نوامبر سال جاری میلادی در این کشور آمریکای مرکزی شود.

ارناندز در انتخابات پیشروی هندوراس کاندیدا نشده است.

در بیانیه وزارت خارجه آمریکا همچنین ذکر شده که “میلیدی گیلارت”، معاون دستیار دولت در امور آمریکای لاتین و کشورهای حوزه کارائیب در آژانس توسعه بین‌الملل ایالات متحده نیز قرار است در این سفر همراه دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور نیمکره غربی باشد.

منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح