کد خبر : 177233
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 11:27

سفارت افغانستان در تاجیکستان از بازگرداندن مبالغ دریافتی به طالبان خودداری می‌کند

سفارت افغانستان در تاجیکستان از بازگرداندن مبالغ دریافتی به طالبان خودداری می‌کند

در حالی‌که سفیر افغانستان در تاجیکستان از بازگرداندن ۷۸۶ هزار دلار به طالبان امتناع می‌کند، می‌گوید: ما هم مثل تقریبا همه جهان، طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، محمد ظاهر اغبر، سفیر افغانستان در تاجیکستان اظهار کرد که سفارت افغانستان در تاجیکستان از بازگرداندن تقریبا ۸۰۰ هزار دلار

سفارت افغانستان در تاجیکستان از بازگرداندن مبالغ دریافتی به طالبان خودداری می‌کند

در حالی‌که سفیر افغانستان در تاجیکستان از بازگرداندن ۷۸۶ هزار دلار به طالبان امتناع می‌کند، می‌گوید: ما هم مثل تقریبا همه جهان، طالبان را به رسمیت نمی‌شناسیم.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه هندوستان تایمز، محمد ظاهر اغبر، سفیر افغانستان در تاجیکستان اظهار کرد که سفارت افغانستان در تاجیکستان از بازگرداندن تقریبا ۸۰۰ هزار دلار که در روزهای پایانی ریاست جمهوری اشرف غنی، رئیس جمهوری سابق افغانستان، از کابل ارسال شده بود، امتناع کرده است.

دولت سابق افغانستان پس از فرار غنی از این کشور و پناهندگی‌اش در امارات، ۷۸۶ هزار دلار را به سفارت افغانستان در دوشنبه انتقال داده بود.

طالبان نامه‌ای به این سفارت ارسال کرد و از هیات سفارت خواست تا این وجه را به کابل بازگرداند.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داده که اغبر به خبرنگاران گفت: طالبان هیچ حقی درخصوص مطالبه این مبلغ ندارد و از آن‌جایی که سفارت افغانستان، اداره رسمی دیپلماتیک “جمهوری اسلامی افغانستان” است و به همین منظور مبالغ مختلفی در اینجا دریافت می‌شود، طالبان هیچ حقی ندارد تا سوالی را در این زمینه مطرح کند.

اغبر تاکید کرد که همچون تقریبا کل جهان، این سفارت طالبان را به رسمیت نمی‌شناسد.

وی گفت: اکنون ما یک افغانستان کوچک به همراه تعداد زیادی از شهروندانمان که در اینجا کار و زندگی می‌کنند، هستیم.

این سفیر خاطرنشان کرد که تقریبا ۱۰ هزار افغان در تاجیکستان زندگی می‌کنند که می‌توانند کمک‌هایی را از این سفارت دریافت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح