کد خبر : 101976
تاریخ انتشار : پنجشنبه 27 آبان 1400 - 21:11

سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا

سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا

ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برقراری تماس و پاسخگویی به سامانه تلفنی ۴۰۳۰ را راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا ویروس بیان کرد. آرزو فلاحی امروز(۶فروردین) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه «۴۰۳۰» یک سامانه تلفنی رایگان جهت مشاوره با کارشناسان و مراقبین سلامت است، اظهار کرد: هدف

سامانه تلفنی ۴۰۳۰ راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا

ایسنا/کردستان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان برقراری تماس و پاسخگویی به سامانه تلفنی ۴۰۳۰ را راهی به سوی ارتقای سواد سلامت و مقابله با کرونا ویروس بیان کرد.

آرزو فلاحی امروز(۶فروردین) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه «۴۰۳۰» یک سامانه تلفنی رایگان جهت مشاوره با کارشناسان و مراقبین سلامت است، اظهار کرد: هدف از راه اندازی این سامانه، شناسایی زودرس بیماران مشکوک و کنترل روند اپیدمی کرونا ویروس است.

وی افزود: مراقبین سلامت و بهورزان در تماسی با شماره ۴۰۳۰ و با پرسیدن سؤالاتی، وضعیت سلامت افراد را از لحاظ بیماری کرونا ویروس ارزیابی کرده و افراد دارای علائم مشکوک را به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته و در صورت نیاز به بیمارستان های معین برای کرونا ویروس ارجاع می دهند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به آمارهای مربوط به این سامانه در استان، بیان کرد: تاکنون ۷۷۵ هزار نفر(نزدیک به ۵۵ درصد جمعیت استان) با استفاده از این سامانه غربالگری شده اند.

فلاحی با بیان اینکه مراقبین سلامت به صورت روزانه پیگیر افراد ارجاع شده و بیماران مبتلا به کرونا ویروس ترخیص شده از بیمارستان ها بوده و توصیه های بهداشتی و آموزش های لازم را به آنان ارائه می دهند، افزود: مراقبین سلامت از طریق شماره های ثبت شده در سامانه سیب پایگاه های سلامت با مردم تماس خواهند گرفت.

وی گفت: سامانه salamat.gov.ir برای ارزیابی وضعیت ابتلا به کروناویروس طراحی شده که همگان می توانند با مراجعه و تکمیل سوالات آن از وضعیت سلامتی خود در ارتباط با کرونا ویروس مطلع شوند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان خاطرنشان کرد: شماره ۴۰۳۰ تنها شماره تلفن مربوط به وزارت بهداشت است و مردم فقط با تماس های گرفته شده از طریق این سامانه همکاری کنند.

فلاحی در پایان مردم را به همکاری و پاسخگویی به تماس های گرفته شده از طریق سامانه مذکور توصیه کرد.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح