کد خبر : 158155
تاریخ انتشار : جمعه 19 آذر 1400 - 10:19

«رونق تولید» سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد است

«رونق تولید» سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد است

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: توسعه یک کلاف سردرگم است ولی هنگامی‌که یک رشته آن را در دست بگیری همه‌چیز درست می‌شود، رونق تولید نیز سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد است که باید این رشته را در دست گرفت تا همه‌چیز حول آن بچرخد. بیت‌الله اکبری‌مقدم عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین

«رونق تولید» سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد است
عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: توسعه یک کلاف سردرگم است ولی هنگامی‌که یک رشته آن را در دست بگیری همه‌چیز درست می‌شود، رونق تولید نیز سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد است که باید این رشته را در دست گرفت تا همه‌چیز حول آن بچرخد.

بیت‌الله اکبری‌مقدم عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه قزوین، با تأکید بر اینکه باید پیوند صنعت و دانشگاه اتفاق بیفتد اظهار کرد: اگرچه در سال گذشته قدم‌هایی برداشته شده ولی کافی نیست و صنایع می‌توانند به شرکت‌های دانش‌بنیان اعتماد کنند به شرطی که این شرکت‌ها سراغ کالاهایی بروند که مواد اولیه آن‌ها وارداتی نباشد.

وی اضافه کرد: برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان قطعات اولیه خود را وارد می‌کردند مثلاً یک ربات می‌ساختند و موتور آن را از چین وارد می‌کردند؛ شرکت‌های دانش‌بنیان باید با تغییر سلیقه در رفتارشان تغییر رویه داشته باشند؛ امسال پیوند بین تولیدکنندگان و شرکت‌های دانش‌بنیان بیشتر خواهد شد چون صنایع به‌شدت به این شرکت‌ها نیاز دارند چراکه این شرکت‌ها در دانشگاه فضای بازتری برای تحقیق و پژوهش دارند و تولیدکننده نیز به اطلاعات منطقه، فرصت‌های سرمایه‌گذاری و بازار فروش دسترسی ندارد.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با بیان اینکه در گام نخست برای صادرات باید بر بازار کشورهای همسایه متمرکز شویم، عنوان کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند نیاز کشورهای منطقه را احصا کرده و محصولاتی در راستای آن‌ها تولید کنند و این باعث می‌شود پیوند بین صنعت و دانشگاه بیشتر شود.

وی خاطرنشان کرد: توسعه یک کلاف سردرگم است ولی هنگامی‌که یک رشته آن را در دست بگیری همه‌چیز درست می‌شود، رونق تولید نیز سرنخ کلاف سردرگم اقتصاد است که باید این رشته را گرفت تا همه‌چیز حول آن بچرخد؛ با تحقق رونق تولید شاهد ارتباط بین صنعت و دانشگاه، کاهش تورم در بلندمدت و توجیه اقتصادی تسهیلات با سود بالا برای تولیدکنندگان خواهیم بود.

اکبری‌مقدم تشریح کرد: علت عدم توانایی پرداخت اقساط تسهیلات از سوی تولیدکنندگان در این بود که صاحبان صنایع ضرر می‌کردند ولی با رونق تولید فضا برای تولید گشوده خواهد شد و سرمایه‌گذاران به‌سوی تولید حرکت خواهند کرد.

ترساندن سرمایه‌گذار خیانت است

وی در ادامه تأکید کرد: با ورود سرمایه‌گذاران دولت نیز باید از تغییر رویه‌های ناگهانی و ایجاد شوک خودداری کند برای مثال واردات کالایی ممنوع است به‌یک‌باره اجازه واردات بگیرد و یا اینکه صادرات یک کالای به‌یک‌باره ممنوع شود که این‌گونه شوک‌ها عدم اطمینان و ترس تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران را نسبت به دولت در پی خواهد داشت؛ در این شرایط ترساندن سرمایه‌گذار خیانت است.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به اینکه برخی از افراد در فضای مجازی نرخ سود تسهیلات بانکی را با دیگر کشورها مقایسه می‌کنند، ادامه داد: اشتباهی که این افراد می‌کنند در این است که نرخ سود تسهیلات بانکی را به‌صورت اسمی با یکدیگر مقایسه می‌کنند درصورتی‌که نرخ سود را باید به شکل واقعی مقایسه کرد؛ برای مثال در کشوری که نرخ بهره اسمی دو و نرخ تورم یک و نیم درصد باشد اختلاف این دو نرخ بهره واقعی و نیم درصد به نفع بانک‌ها خواهد بود در ایران نرخ تورم ۲۰ درصد و نرخ تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است و در حقیقت نرخ بهره واقعی دو درصد منفی و به نفع استفاده‌کننده از تسهیلات بانکی است.

اکبری‌مقدم در پایان یادآور شد: در آینده اتفاقات خوب در ایران رخ خواهد داد و به یک وضعیت مطلوبی خواهیم رسید، طبق قوانین علم اقتصاد اوضاع اقتصادی خوبی پیش‌بینی می‌شود و کاهش بیکاری در پایان سال ۹۸ احساس خواهد شد و وقتی مردم این امر را مشاهده کنند امید زیادی پیدا خواهند کرد چراکه در حال حاضر نگران بیکاری جوانانشان هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح