کد خبر : 133849
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 آذر 1400 - 16:00

روز طبیعت، تمرین همیاری با منابع طبیعی است

روز طبیعت، تمرین همیاری با منابع طبیعی است

فعال منابع طبیعی و محیط زیست گفت: منابع طبیعی هدیه خدا به همه مردم است و باید همه در حفظ آن کوشا باشیم. جواد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در آران و بیدگل در خصوص روز سیزده بدر و روز طبیعت اظهار کرد: استفاده صحیح از طبیعت، جلوگیری از آلودگی محیط، منابع

روز طبیعت، تمرین همیاری با منابع طبیعی است
فعال منابع طبیعی و محیط زیست گفت: منابع طبیعی هدیه خدا به همه مردم است و باید همه در حفظ آن کوشا باشیم.
جواد رحمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا- منطقه اصفهان در آران و بیدگل در خصوص روز سیزده بدر و روز طبیعت اظهار کرد: استفاده صحیح از طبیعت، جلوگیری از آلودگی محیط، منابع طبیعی و احترام به داده‌های خدا وظیفه همگانی و همیشگی مردم است و باید رعایت شود.
وی افزود: در این روز برای لحظات شاد خود و خوشی چند لحظه‌ای طبیعت را از بین نبریم. این میراث گران‌بهایی برای همه افراد و طول تاریخ است و به خصوص در مناطق کویری و تاغ زارها از شکستن و قطع درختان تاغ برای تهیه آتش خودداری کنند. این درختان در ظاهر خشک هستند ولی سبز و زنده هستند و همچون ما انسان‌ها منتظر باران بهاری هستند تا دوباره طبیعت ضعیف و کم گیاهی کویر را سبز و شاد کنند.
وی به گردشگران کویری به خصوص در شهرهای نطنز، کاشان و آران و بیدگل توصیه کرد: از درختان تاغ و پوشش گیاهی کویر مراقبت کنیم. چون اینها برای مردم کویری مثل ریه‌های شهرها هستند که وظیفه تامین حیات سالم را بازی می‌کنند، از فرسایش خاک جلوگیری می‌کنند، از ورود گرد و خاک جلوگیری می‌کنند و مهمتر از همه برای شهرهای اطراف تولید اکسیژن می‌کنند.
مدیر انجمن زمین شناسی شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: این روزها که گرد و غبار تمام زندگی مردم به خصوص در مناطق کویری را در بر گرفته باور کنیم مانعی نیست برای جلوگیری از ورود خاک‌های روان کویر مگر همین تاغ‌ها و حتی چوب‌های خشک که در نگاه اول چیز بی‌ارزشی حساب می‌شود. جنگل‌ها حاصل ده‌ها سال زحمت و تلاش طاقت فرسای انسان‌های عاشق و صرف هزینه‌های بیت المال از جیب مردم است. پس مراقب حال طبیعت باشیم.
وی گفت: طبیعت هر چه دارد، بدون کم و کاست هدیه می‌دهد. پس دقت کنیم چیزی از آن کم نکنیم و سپاسگزار آن و قدردان نعمت‌های خدا باشیم. در تهیه لوازم و تجهیزات که برای گردش با خود می‌بریم حتما حواسمان باشد یک کیسه زباله همراه داشته باشیم و توجه کنیم در زمان ترک طبیعت تصویر زشت و نازیبا برجا نگذاریم و باور کنیم خیلی از زباله‌ها که در طبیعت و محیط زیست رها می‌شود، ماه‌ها و حتی سال‌ها طول می‌کشد تا تجزیه شود و به طبیعت برگردد و نکته آخر اینکه در روز طبیعت همه مسئول حفظ منابع طبیعی هستیم. همه باید همیار طبیعت و محیط زیست باشیم تا میراث گذشتگان را به درستی و سلامت به آیندگان تحویل دهیم و نگهبان خوبی باشیم .
منبع: ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح