کد خبر : 153967
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آذر 1400 - 17:52

روحانیت با حداکثر توانایی به انجام وظایف تبلیغی خود در جامعه بپردازند

روحانیت با حداکثر توانایی به انجام وظایف تبلیغی خود در جامعه بپردازند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بعد از گذشت انقلاب متاسفانه شاهد تضعیف نقش روحانیت در تصمیم های مهم اجتماعی و سیاسی و فرهنگی هستیم.   به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه ضمن تقدیر از برگزار

روحانیت با حداکثر توانایی به انجام وظایف تبلیغی خود در جامعه بپردازند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: بعد از گذشت انقلاب متاسفانه شاهد تضعیف نقش روحانیت در تصمیم های مهم اجتماعی و سیاسی و فرهنگی هستیم.
 
به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در نشست هم اندیشی اساتید حوزه و دانشگاه ضمن تقدیر از برگزار کنندگان این جلسه به اهمیت نقش علما و روحانیت در جامعه اشاره کرده و افزود : بعد از گذشت انقلاب متاسفانه شاهد تضعیف نقش روحانیت در تصمیم های مهم اجتماعی و سیاسی و فرهنگی هستیم و برای جبران این ضعف اتحاد و انسجام در بین علما لازم و ضروری به نظر میرسد.
 
 حجت الاسلام قریشی در ادامه افزود: علما و اساتید گروه معارف در دانشگاه ها باید در این جلسات فعالانه حضور داشته باشندو در زمینه پژوهش و بررسی ساختاری در جامعه تلاش بیشتری انجام دهند.
 
امام جمعه ارومیه با انتقاد از رخوت و سستی در بین برخی علما و اساتید گفت: متاسفانه نوعی روحیه سستی و رخوت در ما حاکم شده است و ما روحانیون به دنبال اداره ای شدن و در حوزه ها فقط دنبال تدریس هستیم و از انجام وظایف دیگرمان همچون تبلیغ مباحث معرفتی و دینی در مساجد و هیآت غافل شده ایم.
 
وی با اشاره به اینکه طبق آمار بدست آمده اظهار کرد: تنها در ۵۰۰ مسجد اهل تشیع شهر امام جماعت وجود دارد و نزدیک به ۱۰۰۰ مسجد بدون عالم و روحانی است و ۸۰۰ هیئت عزاداری داریم که در اکثر آنها روحانی و مبلغ دینی وجود ندارد و توسط اشخاص اداره می شود.
 
وی به ظرفیت بالای شبکه های اجتماعی و استقبال رسانه ملی از علما و کارشناسان دینی پرداخته و افزود: قبل از انقلاب علمای دین با همه محدودیت ها توانستند معارف دینی را در جامعه تزریق کنند فلذا باید در شرایط فعلی قدر ظرفیت ها و امکانات نظام اسلامی را دانست و با حداکثر توانایی به انجام وظایف تبلیغی خود در جامعه پرداخت.
 
امام جمعه ارومیه گفت : در شرایط فعلی جامعه که جوانان و خانواده های ایرانی در معرض پمپاژ دنیا پرستی و شهوت از سوی دشمنان هستند نباید سستی کنیم و تماما باید تلاش کنیم تا معارف دین، معنویت و اخلاق را به گوش مردم برسانیم و این کار میسر نخواهد بود مگر اینکه همگی احساس وظیفه کنیم و با پژوهش و تحقیق ، ایده پردازی کرده و با ایجاد موج در جامعه و جریان سازی معارف الهی را در جامعه نهادینه کنیم .

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح