کد خبر : 79567
تاریخ انتشار : دوشنبه 17 آبان 1400 - 3:03

رعایت تکنیک‌های کاهش استرس در جلسه کنکور

رعایت تکنیک‌های کاهش استرس در جلسه کنکور

ایسنا/اردبیل مسئول مشاور تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رعایت تکنیک‌های کاهش استرس در جلسه کنکور با تاکید بر همراهی خانواده‌ها از الزامات کسب موفقیت در این ماراتن علمی است. کیانی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در آستانه کنکور به عنوان یک رویداد مهم علمی باید در کنار کاهش استرس،‌ خودباوری

رعایت تکنیک‌های کاهش استرس در جلسه کنکور

ایسنا/اردبیل مسئول مشاور تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: رعایت تکنیک‌های کاهش استرس در جلسه کنکور با تاکید بر همراهی خانواده‌ها از الزامات کسب موفقیت در این ماراتن علمی است.

کیانی در گفت‌و گو با ایسنا، اظهار کرد: دانش‌آموزان ما در آستانه کنکور به عنوان یک رویداد مهم علمی باید در کنار کاهش استرس،‌ خودباوری خود را تقویت کرده و بیشتر به موفقیت‌های پیش رو با تکیه بر علوم و مهارت خود توجه داشته باشند.

وی تصریح کرد: در کنار عوامل ژنتیکی، تربیتی و کسب تجربیات مهم آنچه که در جلسات کنکور به کاهش استرس منجر می‌شود، دقت در تکنیک‌های فنی و دقیق برای بهبود شرایط مغز و همچنین حفظ آرامش است که در این زمینه بهتر است داوطلبان کنکور در بدو ورود به سالن جلسه نفس کشیدن عمیق و آرام را مد نظر قرار دهند.

مسئول مشاور تحصیلی آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در کنار تمرکز بر تنفس و نفس کشیدن عمیق، آنچه که در کنترل استرس حائز اهمیت است شمارش معکوس اعداد زوج یا فرد است که به نوعی به دانش‌آموزان آرامش و اطمینان خاطری می‌دهد تا با یادآوری تصاویری زیبا از زندگی و تجربیات دوران نوجوانی بتوانند بر استرس غلبه کنند.

کیانی ضرورت همراهی درست خانواده‌ها را در کاهش این عنصر استرس و اضطراب یادآور شد و افزود: در کنار تسلط بیشتر بر محیط پیرامونی جلسه آزمون، بهتر است حس خوب و اعتماد به نفس از سوی والدین به فرزندان تزریق شده و آنها با خیال راحت و به دور از تنش‌های پیرامونی بتوانند در سر جلسه کنکور حاضر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: عامل استرس می‌تواند بر حافظه کاری افراد تأثیرگذار بوده و عوارض ناخوشایندی را بر تمرکز آنها بگذارد که شایسته است با کاهش اضطراب و استرس به بهبود عملکرد مغز کمک کنیم.

کارشناس و مشاور تحصیلی مدارس اردبیل اضافه کرد: قبل از حضور در جلسه کنکور بهتر است با یک غذای سبک و صبحانه مناسب همراه با شرایط خواب مطلوب روزانه به دور از استرس در سر جلسه آزمون حاضر شده و هرگونه تغییرات ناگهانی را از خود دور کنیم.

کیانی بیان کرد: در مسیر انتقال دانش‌آموزان به محل آزمون والدین نیز از تاکیدات استرس‌زا به ویژه تاکید موارد بهداشتی و وسواس خاص در این زمینه پرهیز کنند تا دانش‌آموزان و داوطلبان با آرامش کامل در سر جلسه حاضر شده و دستورالعمل‌های بهداشتی را با خیال راحت رعایت کنند.

وی ادامه داد: قطعا استرس کارکرد کنکوری‌ها را در پاسخگویی به سوالات پایین می‌آورد و بهتر است داوطلبان کنکور از پاسخگویی به سوالاتی آزمون خود را آغاز کنند که علاقه‌ای وافر به آن درس داشته و با تسلط می‌توانند به سوالات مطرح شده پاسخ دهند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح