کد خبر : 155715
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1400 - 11:28

رسانه موجودی هزار چهره،ابزاری قدرتمند و اثرگذار است

رسانه موجودی هزار چهره،ابزاری قدرتمند و اثرگذار است

مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه رسانه موجودی هزار چهره،ابزاری قدرتمند و اثرگذار است که اگر به درستی شناخته نشود،آسیب های فراوانی به دنبال دارد، گفت: باید حوزه های علمیه با شناخت رسانه، وارد جریان تبلیغ شوند که این امر مستلزم کسب سواد رسانه ای است. به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسمین سیدمحمود

رسانه موجودی هزار چهره،ابزاری قدرتمند و اثرگذار است
مدیر جامعه الزهرا با بیان اینکه رسانه موجودی هزار چهره،ابزاری قدرتمند و اثرگذار است که اگر به درستی شناخته نشود،آسیب های فراوانی به دنبال دارد، گفت: باید حوزه های علمیه با شناخت رسانه، وارد جریان تبلیغ شوند که این امر مستلزم کسب سواد رسانه ای است.
به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه قم، حجت‌الاسلام والمسمین سیدمحمود مدنی، شامگاه چهارشنبه در هم اندیشی مدرسان و اساتید حوزه با موضوع سواد رسانه ای و فضای مجازی که در سالن همایش های مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران در قم برگزار شد، عنوان کرد: رسانه، همه ابعاد زندگی انسان را شکل می دهد و نمی توان تاثیر شگرف آن را انکار کرد.
مدیر جامعه الزهرا افزود: نمی توان جلوی آثار منفی رسانه را با بخش نامه و یا اقدامات انتظامی گرفت، البته منکر نقش اقدامات انتظامی و بخش نامه ها نیستیم اما قدرت رسانه بالاتر از آن است.
وی اظهار کرد: حتی در صدر اسلام می بینیم پیامبر (ص) و امیرالمومنین (ع) و ائمه اطهار(ع)نیز چاره دردها را برخورد فیزیکی نمی دیدند،چون درمان در جای دیگریست.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی بیان کرد:آگاهی رساندن به جامعه و ترویج،می تواند تاثیری فراتر از برخوردهای فیزیکی در مواجهه با بدی ها و آسیب ها داشته باشد.
وی گفت:در زمینه استفاده از رسانه،نیاز به دانش،شناخت و سواد داریم تا آن را مدیریت کنیم و جلوی تبعات و آسیب های احتمالی اش را بگیریم.
مدیر جامعه الزهرا افزود: رسانه موجودی هزار چهره، ابزاری قدرتمند و اثرگذار است که اگر به درستی شناخته نشود،آسیب های فراوانی به دنبال دارد.
وی بیان کرد: باید فرهنگ را به درستی در جامعه تبیین کرد،اگر فرهنگ جامعه به خوبی شکل بگیرد، بسیاری از ناهنجاری ها و آسیب ها از میان می رود.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی اظهار کرد: رسانه ای که به درستی مدیریت نشود و فرهنگ استفاده صحیح از آن به خوبی تبیین نگردد می تواند مخرب باشد و فضا را آلوده کند،در فضای مسموم،همه افراد جامعه گرفتار می شوند و هیچ کس مصون نمی ماند.
وی عنوان کرد: عدم مدیریت رسانه، سهم مهمی در آلودگی و بحران در جامعه دارد و آثار منفی زیادی بر جای می گذارد.
مدیر جامعه الزهرا گفت: پیامبران و انبیای الهی، برای هدایت جامعه از تبلیغ استفاده کردند و بلاغ خود یک رسانه مهم در انتقال پیام است.
وی افزود: در قرآن کریم ۱۱ بار واژه بلاغ آمده است، چرا که پیامبران الهی و انبیاء،رسالتی به غیر از بلاغ و هدایت جامعه نداشتند.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی بیان کرد: اقامه نماز جمعه توسط پیامبر(ص) و ساخت اولین مسجد خود یک رسانه مهم در انتقال پیام به جامعه صدر اسلام بود.
وی اظهار کرد: رسانه، بستری مهم در فرهنگ سازی است و می تواند فرهنگ عمومی جامعه را شکل دهد، اگر از ابزار رسانه به درستی استفاده شود، بهترین فرهنگ در جامعه پیاده خواهد شد.
مدیر جامعه الزهرای قم عنوان کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، بسیاری از خانواده ها استفاده از رادیو و تلویزیون در محیط خانه را تحریم کرده بودند،زیرا آن را منشاء گناه می دانستند،اما امروز آیا می توان رسانه را در محیط خانواده تحریم کرد.
وی تاکید کرد: رسانه ها امروز تبدیل به شریک گرمابه و گلستان شده اند و نمی توان آن را حذف کرد؛با این وجود ما، راهی به جزء کسب سواد رسانه ای و فضای مجازی را نداریم وگرنه با خانواده هایی از هم فروپاشیده و جامعه ای آلوده مواجه خواهیم شد.
حجت الاسلام والمسلمین مدنی گفت: رسانه ای که به جامعه امید و سرزندگی بدهد، موجب رشد و پویایی و بالندگی می شود، اما امروز می بینیم رسانه ها با انتشار هر خبری،یاس و پریشان و آشفتگی را به جامعه منتقل می کنند.
وی افزود:اگر فضای روانی،پیام رسانی،تبلیغاتی و تلقینی که ابزارش،رسانه است را به خوبی ساماندهی کنیم،در سخت ترین شرایط نیز،افرادی امیدوار و شاداب هستیم،اما جامعه ای که فضای رسانه ای اش با یاس و ناامیدی همراه باشد،ورشکسته و ناکارآمد است.
مدیر جامعه الزهرا عنوان کرد:راست های حرام مخرب تر از دروغ های حلال است، گاهی نباید اخبار زشتی ها و فساد و فحشاء را در جامعه منتشر کنیم،امروز صفحه های حوادث سرشار از خشونت،فحشاء و اخبار ناامید کننده است. باید حوزه های علمیه با شناخت رسانه، وارد جریان تبلیغ شوند که این امر مستلزم کسب سواد رسانه ای است.
وی در مورد رسالت حوزه در جریان کسب سواد رسانه ای بیان کرد: حوزه باید مبانی اخلاق و رسانه را به خوبی بشناسد و با مباحث فقهی رسانه و مهارت های استفاده از رسانه و فضای مجازی آشنا شود و خود را به روز رسانی کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح