کد خبر : 157094
تاریخ انتشار : پنجشنبه 18 آذر 1400 - 18:07

راهنمای مختصر گردآوری گویش‌های ایرانی

راهنمای مختصر گردآوری گویش‌های ایرانی

فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف شناسایی و ضبط گویش‌های ایرانی از گویش‌پژوهان و علاقه‌مندان به مباحث گویشی دعوت کرده به این نهاد فرهنگی یاری رسانند. به گزارش ایسنا، فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف شناسایی و ضبط گویش‌های ایرانی، به‌ویژه گویش‌هایی که در معرض نابودی‌اند، از گویش‌پژوهان و علاقه‌مندان به مباحث گویشی

راهنمای مختصر گردآوری گویش‌های ایرانی

فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف شناسایی و ضبط گویش‌های ایرانی از گویش‌پژوهان و علاقه‌مندان به مباحث گویشی دعوت کرده به این نهاد فرهنگی یاری رسانند.

به گزارش ایسنا، فرهنگستان زبان و ادب فارسی با هدف شناسایی و ضبط گویش‌های ایرانی، به‌ویژه گویش‌هایی که در معرض نابودی‌اند، از گویش‌پژوهان و علاقه‌مندان به مباحث گویشی دعوت کرده تا همچون گذشته به این نهاد فرهنگی یاری رسانند.

گروه زبان‌ها و گویش‌های ایرانی فرهنگستان زبان و ادب فارسی اعلام کرده برای دستیابی به این هدف و به منظور راهنمایی پژوهشگران جوان و یکسان‌سازی پژوهش‌های گویشی، راهنمایی مختصر تدوین کرده است که آن را در اختیار پژوهشگران این حوزه قرار می‌دهد.

در ادامه این فراخوان آمده است: هرچند این راهنما اساساً برای گردآوری داده‌های گویش‌های ایرانی تدوین شده است، می‌توان از آن برای گردآوری داده‌های زبان‌های غیرایرانی مانند ترکی و عربی و جز آن نیز سود جُست. امید است با به‌کارگیری این راهنما، داده‌ها و آثار گویشی با دقت و کیفیتی بهتر تدوین و عرضه شود.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح