کد خبر : 99843
تاریخ انتشار : چهارشنبه 26 آبان 1400 - 22:25

رئیس دادگاه نظامی لبنان استعفا کرد

رئیس دادگاه نظامی لبنان استعفا کرد

به دنبال فرار یک جاسوس اسرائیلی از بیروت با کمک بالگردهای آمریکایی، رئیس دادگاه نظامی لبنان امروز(جمعه) از تصمیمش برای کناره گیری از این پست خبر داد. به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، حسین عبدالله، رئیس دادگاه نظامی لبنان بعد از صدور حکم منع پیگرد در حق عامر الفاخوری، جاسوس دانه‌درشت اسرائیلی

رئیس دادگاه نظامی لبنان استعفا کرد

به دنبال فرار یک جاسوس اسرائیلی از بیروت با کمک بالگردهای آمریکایی، رئیس دادگاه نظامی لبنان امروز(جمعه) از تصمیمش برای کناره گیری از این پست خبر داد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم، حسین عبدالله، رئیس دادگاه نظامی لبنان بعد از صدور حکم منع پیگرد در حق عامر الفاخوری، جاسوس دانه‌درشت اسرائیلی معروف به “قصاب الخیام”، امروز جمعه اعلام کرد، تصمیم گرفته است از سمتش کناره گیری کند.

وی در متن استعفا نامه خود آورده است: از ریاست دادگاهی کناره گیری می‌کنم که در آن اجرای قانون با فراری دادن یک جاسوس، درد یک اسیر و خیانت یک قاضی برابری است.

رسانه های لبنانی و فعالان شبکه های اجتماعی روز گذشته ویدئوهایی از فرود یک بالگرد نظامی آمریکایی در سفارت واشنگتن در بیروت در منطقه”جوکر” برای انتقال الفاخوری از لبنان منتشر کردند.

دادگاه نظامی لبنان چند روز قبل تحت فشار آمریکا حکم آزادی الفاخوری را صادر کرد که موجب خشم لبنانی‌ها شد. در واکنش به این اقدام، حزب‌الله لبنان نیز اعلام کرد که حکم این دادگاه تحت فشارها و تهدیدات آمریکایی صادر شده است.

به دنبال آن، قاضی جنایی لبنان از دادگاه تجدیدنظر نظامی این کشور خواست، حکم آزادی الفاخوری را لغو کند.

در پی صدور این حکم، لبنانی‌ها جمع اعتراضی را در مقابل دادگاه نظامی ترتیب دادند و برخی دیگر با آتش زدن لاستیک جاده ها را مسدود کردند.

الفاخوری که به “قصاب الخیام” معروف است اواخر دهه هفتاد مسؤول بازداشتگاه الخیام، از مهم‌ترین زندان‌های رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان بود که اداره کل امنیت عمومی لبنان اواخر شهریور اعلام کرد که وی را بازداشت کرده است.

انتهای پیام

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح