کد خبر : 145467
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 آذر 1400 - 16:49

رئیس جمهوری صربستان: فشار بر ما در مورد مسئله کوزوو افزایش خواهد یافت

رئیس جمهوری صربستان: فشار بر ما در مورد مسئله کوزوو افزایش خواهد یافت

رئیس جمهور صربستان گفت، همه آنچه غرب می‌خواهد این است که بلگراد استقلال کوزوو را به رسمیت بشناسد و فشار برای انجام این کار افزایش خواهد یافت. به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، الکساندر ووجیچ روز شنبه پس از نشست شورای امنیت ملی کشورش گفت: همه آنچه آن‌ها از ما می‌خواهند می‌تواند در یک

رئیس جمهوری صربستان: فشار بر ما در مورد مسئله کوزوو افزایش خواهد یافت

رئیس جمهور صربستان گفت، همه آنچه غرب می‌خواهد این است که بلگراد استقلال کوزوو را به رسمیت بشناسد و فشار برای انجام این کار افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا به نقل از اسپوتنیک، الکساندر ووجیچ روز شنبه پس از نشست شورای امنیت ملی کشورش گفت: همه آنچه آن‌ها از ما می‌خواهند می‌تواند در یک جمله گفته شود… هیچ‌چیز تغییر نکرده، جز اینکه این خواست (درخواست برای به رسمیت شناختن استقلال کوزوو) بسیار شدیدتر از قبل ابراز خواهد شد.

“نیکولا سلاکوویک”، وزیر امور خارجه صربستان در آخر ماه فوریه خواسته پارلمان اروپا از اعضای کشورهای عضو اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت شناختن کوزوو را محکوم کرد و گفت این خواسته برخلاف قانون اروپا است.

سلاکوویک تأکید کرد مذاکرات بلگراد-پریشتینا با میانجی‌گری اتحادیه اروپا و مبتنی بر اصل بی‌طرفی در وضعیت، تنها راه رفع تنش‌ها بین دو طرف بوده است.

پریشتینا به طور یکجانبه در ۱۷ فوریه ۲۰۰۸ از صربستان اعلام استقلال کرد. صربستان به همراه روسیه و چین و تعدادی دیگری از کشورها استقلال کوزوو را به رسمیت نمی‌شناسند.

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح