کد خبر : 73999
تاریخ انتشار : جمعه 14 آبان 1400 - 0:00

دولت جدید در حوزه حقوقی و قضایی پررنگ‌تر عمل کند

دولت جدید در حوزه حقوقی و قضایی پررنگ‌تر عمل کند

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: انتظار می‌رود که دولت جدید در حوزه حقوقی و قضایی پررنگ‌تر عمل کند تا جامعه حقوقی و وکالتی کشور احساس کند که شرایط حقوقی کشور از همه جهات تغییر و تحول مثبتی را به خود خواهد دید. حسین ساعتچی یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مطالبات جامعه حقوقی

دولت جدید در حوزه حقوقی و قضایی پررنگ‌تر عمل کند

یک کارشناس مسائل حقوقی گفت: انتظار می‌رود که دولت جدید در حوزه حقوقی و قضایی پررنگ‌تر عمل کند تا جامعه حقوقی و وکالتی کشور احساس کند که شرایط حقوقی کشور از همه جهات تغییر و تحول مثبتی را به خود خواهد دید.

حسین ساعتچی یزدی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با مطالبات جامعه حقوقی و قضایی کشور از دولت سیزدهم، عنوان کرد: اولین باری است که شخصی سکان ریاست جمهوری را به دست می‌گیرد که عهده دار ریاست و نیز  چندین سال معاونت قوه قضائیه و همچنین ریاست سازمان بازرسی کشور را به عهده داشته است و قاعدتا اشراف و آگاهی کامل بر امور حقوقی و مسائل و معضلات دستگاه‌های قضایی و اجرایی کشور خواهند داشت، بنابراین از مهمترین انتظارات مردم و بالاخص جامعه حقوقی از ریاست محتر م جمهوری منتخب، پاسداشت و اجراء  کامل قانون اساسی و نظارت بر اجرای آن در ارتباط با حقوق ملت، گسترش عدالت در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، حقوق شهروندی و رعایت آزادی‌ها به عنوان عالی‌ترین مقام اجرایی کشور پس از مقام معظم رهبری می‌باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه‌های جامعه حقوقی و به طور کلی مردم، بحث مبارزه با فساد اداری در تمامی ابعاد آن و حذف بوروکراسی اداری است که باید مبارزه همه جانبه‌ای در این خصوص در قوه مجریه صورت گیرد.

این وکیل دادگستری افزود: از انتظارات دیگر جامعه حقوقی بالاخص وکلای دادگستری به عنوان مدافعان حق و عدالت که به طور کلی وظیفه گسترش عدالت حقوقی در جامعه و دفاع از حقوق مردم را به عنوان یک وظیفه عام به عهده دارند، تقویت بنیه حقوقی و وکالتی کشور و کمک به گسترش فرهنگ وکالت و مهمتر از همه، حمایت همه جانبه از استقلال وکیل در چارچوب قوانین و مقررات  مربوط به وکالت می‌باشد.

وی تصریح کرد: یکی از خواسته‌های جامعه وکلا که به نوعی کمک به شناخت و گسترش فرهنگ وکالت و شناخت بیشتر مردم از حقوق خویش می‌نماید و انتظار می‌رفت که در دولت دوازدهم محقق شود، انتخاب روز ۷ اسفند به عنوان روز وکیل مدافع در تقویم رسمی کشور است که امیدواریم این مهم در زمان تصدی ریاست جمهوری جناب آقای رئیسی به منصه ظهور و بروز برسد.

این کارشناس مسائل حقوقی با بیان اینکه “تعامل بین دستگاه قضا و قوه مجریه  نیز یکی از مسائل مهم است”، بیان کرد: این تعامل می‌تواند از جهات مختلف افزایش یابد؛ از جمله مبارزه با فساد در تمامی ابعاد آن و همچنین تسهیل و افزایش استفاده از خدمات مشاوره‌ای وکلاء و حقوقدانان در دستگاه‌های اجرایی و دفاع وکلا از حقوق دستگاه‌های اجرایی در مراجع قضایی و همچنین در تنظیم و تدوین لوایح و آیین نامه‌ها در دولت می‌باشد.

ساعتچی یزدی گفت: در هر صورت چون آقای رئیسی به عنوان کاندید قضات هستند و ریاست قوه مجریه را نیز بر عهده دارند، از جهاتی که مطرح شد انتظار می‌رود پررنگ‌تر عمل کنند تا جامعه حقوقی و وکالتی کشور احساس کند که شرایط حقوقی کشور از همه جهات تغییر و تحول مثبتی را به خود خواهد دید.

انتهای پیام

منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح