کد خبر : 7502
تاریخ انتشار : پنجشنبه 4 شهریور 1400 - 0:51

دولت، شاخص‌های توسعه در مناطق محروم را توسعه دهد

دولت، شاخص‌های توسعه در مناطق محروم را توسعه دهد

 رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس گفت: درخواست ما از دولت این است که به کمک توسعه متوازن، شاخص‌های توسعه را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیگیری کرده و ارتقا دهد. دکتر محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دولت طرح‌هایی را با بودجه عمومی کشور و یا با وام گرفتن از بانک‌ها

دولت، شاخص‌های توسعه در مناطق محروم را توسعه دهد

 رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس گفت: درخواست ما از دولت این است که به کمک توسعه متوازن، شاخص‌های توسعه را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیگیری کرده و ارتقا دهد.

دکتر محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: دولت طرح‌هایی را با بودجه عمومی کشور و یا با وام گرفتن از بانک‌ها انجام می‌دهد.
وی بیان کرد: بعضی از آن‌ها از توجیهات فنی و اقتصادی لازم برخوردار بودند و برخی براساس توجیهات اجتماعی بوده که به بازگشت سرمایه و فایده اقتصادی توجه نمی‌شود، مانند احداث جاده در بعضی مناطق که به توصیه پدافند غیرعامل انجام شده است.
رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس افزود: برنامه‌های توسعه، روی همه شاخص‌های مرتبط با نیروی انسانی اثر می‌گذارد.
وی گفت: آمارها نشان می‌دهد که از نظر «نرخ مشارکت اقتصادی» استان‌های اردبیل، زنجان، کرمانشاه، گیلان و مازندران وضعیت خوبی دارند.
این نماینده مجلس ادامه داد: همچنین استان‌های سیستان و بلوچستان، ایلام، و کهگیلویه و بویراحمد در رده پایینی قرار دارند.
خدابخشی افزود: از نظر «شاخص‌های نرخ بیکاری» استان‌های سمنان، همدان، و مرکزی کمترین درصد بیکاری را دارند و استان‌های سیستان و بلوچستان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کرمانشاه بالاترین درصد بیکاری را دارند، و استان لرستان نیز نرخ بیکاری بالایی دارد.
وی ادامه داد: ازنظر شاخص‌های انسانی توسعه متوازن، استان‌های سمنان، تهران، مرکزی، ایلام و قم به ترتیب رتبه‌های اول تا پنجم کشور را دارند، و استان‌ هرمزگان میانگین کشوری را داراست، و استان‌های کرمانشاه، آذربایجان غربی و لرستان رتبه پایینی دارند.
رئیس فراکسیون توسعه متوازن مجلس با اشاره به رویکرد محرومیت زدایی دولت جدید، عنوان کرد: درخواست ما از دولت این است که به کمک توسعه متوازن، شاخص‌های توسعه را در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، پیگیری کرده و ارتقاء دهد.
وی با تاکید بر اثرگذاری دولت بر شاخص‌های انسانی توسعه، گفت: رأی اعتماد به وزراء از اختیارات مجلس است و ما در این خصوص به معیارهایی مانند ویژگی‌های شخصیتی وزراء، سوابق کاری، توانایی‌های جسمی و هوشی، مسئولیت پذیری اجتماعی، و آگاهی به قوانین توجه داریم.
منبع:ایسنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

رمان

خرید چرخ دستی حمل بار از تولید کننده

تدریس خصوصی زبان آلمانی در منزل

آموزش چسباندن زيرنويس

همه چیز درباره رپرتاژ

تور کربلا

تبلیغات در ایتا

خرید رپورتاژ آگهی

مایکروسافت  شیائومی  سامسونگ  گوشی  مارک  اینتل  گواهینامه  قرمز  گورمن  تبلت  آیفون  طراحی  لایکا  تایوان  یوتیوب  دوربین  اندروید  تاشو  چین  گلکسی  پیکسل  ساعت  ای‌بی  هوشمند  سطح  جدید  شرکت  معرفی  تجاری  طرح